Turistički manifest Đure Tomljenovića

U posebnom prilogu već legendarne emisije Turistička klasa na HRT-u glavna tema je bila obiteljski smještaj. Emisija koju svi turistički djelatnici moraju pogledati, a pogotovo oni koji su u...

U posebnom prilogu već legendarne emisije Turistička klasa na HRT-u glavna tema je bila obiteljski smještaj. Emisija koju svi turistički djelatnici moraju pogledati, a pogotovo oni koji su u obiteljskom smještaju.

Zašto? Jer smatramo kako je obiteljski smještaj naša konkurentna prednost spram konkurencije i naša prilika da budemo ono što jesmo – drugačiji i raznoliki, a ne kopije nekih drugih destinacija. Ne treba na kopija Toskane, treba nam Istra takva kakva je.

Obiteljski smještaj u hrvatskoj čini 50 % smještajnih kapaciteta, a s oko 67.000 kućanstava raspolaže s gotovo 600.000 tisuća postelja. Fascinantno, vidite i Vi potencijal u obiteljskom smještaju? Mi svakako da, to je duša našeg turizma i konkurentska prednost. Svaka regija, otok, mjesto ima neku svoju priču – drugačiju i raznoliku priču. To je naša najveća snaga, raznolikost u hrani, običajima, načinima življenja, povijesti – Hrvatska puna života ili puna raznolikosti je pravi slogan našeg turizma. Problem slogana je što je nevjerodostojan zato što ga nažalost mi sami ne živimo, ali da nas točno definira kao raznoliku zemlju i punu života apsolutno se slažem. No, to je za neku drugu temu.

Budimo to što jesmo jer turisti upravo to žele vidjeti, doživjeti i okusiti. Ne treba nam nova velika ideja našeg turizma, nego napokon moramo biti i prodavati ono što jesmo – Istrijani, Dalmatinci, Slavonci, Međimurci, Zagorci, Ličani… Hrvati. Budimo ono što jesmo – autohtoni, autentični i vjerodostojni! To je priča koju moramo ispričati.

Također, kada pričamo o Obiteljskom smještaju onda svakako kako moramo istaknuti Nedeljka Pinezića, predsjednika Zajednice obiteljskog smještaja pri HGK koji ističe kako obiteljski smještaj u Hrvatskoj ima najkvalitetnije recenzije turista u Europi i prepoznat je kao jedna specifičnost dobrog domaćinstva naših ljudi.

„Umjesto mlijeka prodavali smo kravu, umjesto jabuke prodavali smo stablo … „ ističe urednik Turističke klase g.Tomljenović, a njegov uvodi manifest o turizmu i obiteljskom smještaju bi trebao biti upisan u anale našeg turizma i zapisan u sve turističke udžbenike.

Neću Vam ga namjerno prenijeti, nego Vas molimo da u miru i tišini poslušate svaku riječ Đure Tomljenovića i njegovog turističkog manifesta.

Izvor: http://www.hrt.hr/enz/turisticka-klasa/ Autorska prava – HRT © Hrvatska radiotelevizija

 

Kada bi organizirali nagradu za najbolje ambasadore našeg turizma, nazvali bi je Homo turisticus, a dodijelili bi je upravo Đuri Tomljenoviću na neizmjernom doprinosu i razvoju našeg turizma kroz emisije Turistička klasa i Nedeljku Pineziću, čovjeku koji stoji na prvoj crti obrane i promocije obiteljskog smještaja.

Gospodo, naklon do poda.

 

Goran Rihelj, urednik turističkog news portala HrTurizam.hr

Vijesti: