Turska je “sigurna”, a mi?

Ove turističke godine, percepcija sigurnosti, povjerenje, jasno definirani svi protokoli i komunikacija igrat će ključnu ulogu. Prošle godine Hrvatske se otvorila turizmu te smo prošli školu što je bilo...

Ove turističke godine, percepcija sigurnosti, povjerenje, jasno definirani svi protokoli i komunikacija igrat će ključnu ulogu.

Prošle godine Hrvatske se otvorila turizmu te smo prošli školu što je bilo dobro, a što nije. Sad je vrijeme da izvučemo pouku te se pripremimo za proljeće i otvaranje turističke godine.

Prošle godine Turska je još jednom pokazala odličan primjer kako se od negativne, izvanredne i krizne situacije u turizmu treba komunicirati i ispričati priča, te tako svima očitala lekciju iz komunikacije.

/ / / Tursku kao najbolji primjer kako treba komunicirati i ispričati priču

Kroz ovaj zabavan i drugačiji video, su na najjednostavniji način pojasnili i dokazali se kao sigurna destinacija, a pri tome kroz zabavan narativ “premostili” psihološku barijeru straha koji naravno direktno negativno utječe na turizam. Također, kao što svi znamo, svi se najviše brinemo o našoj djeci, a upravo kroz ovaj video gdje je dječak glavni narator priče, i taj su izazov premostili.

#SigurniUTurskoj

Trenutno smo u razdoblju kada je najvažnije jasno posložiti sve standarde i što bolje ih promovirati.

Turska sa svojom komunikacijom i oglašavanjem iskače iz svih smjerova na digitalnim kanalima, i to na raznim jezicima, čak i na hrvatskom jeziku. Dominira video i narativ #SigurniUTurskoj, uz svoj program sigurnog certificiranja.

Naravno, Turska ima ogromne budžete za oglašavanje, a time i veliku prednost spram Hrvatske, no kada smo “mali” onda u igru s velikima vrijede drugačija pravila kako bi iskočili iz mase i privukli pozornost.

Turska raspolaže s puno većim budžetom za oglašavanje, tako su 2019. godine u novoj razvojnoj strategiji predstavili plan prema kojem planiraju povećati budžet namijenjen za promotivne aktivnosti s 72 milijuna dolara na 220 milijuna dolara do 2023. godine.  S druge strane HTZ je u planu za 2020. godinu za aktivnosti općeg oglašavanja i tržišne aktivnosti, posebne marketinške aktivnosti, PPS komunikacijsku kampanju posebnih oblika turizma, organizaciju poslovnih skupova u Hrvatskoj, potpore TOP događajima, svjetsku izložbu EXPO 2020 Dubai te suradnju s međunarodnim institucijama planirao potrošiti 56,3 milijuna kuna

Razlika je značajan, no kada si “mali” ( mali u kontekstu budžeta za oglašavanje) , onda se boriš s drugačijim alatima kao što inovativnost, kreativnost, storytelling, proaktivnost itd… kako bi iskočili iz mase, bio drugačiji od drugih i kroz bi kroz priču dobili na viralnosti.

No, vratimo se na Tursku. Tu je i jasno naznačen Turski program sigurnog certificiranja u turizma te posebna web stranica – Safe Toursim GoTurkey, koja donosi sve informacije: od smještajnih objekata, restorana, do putničkih agencija i transfera. 

Safe tourism GoTurkey certifikat i protokoli su koncept sigurnog turizma koji pokriva čitav tijek putovanja domaćih i stranih gostiju od dolaska u bilo koju zračnu luku u Turskoj do povratka kući / odlaska iz naše zemlje.

Kako ističu iz TZ Turske svi gosti moći će udobno i sigurno putovati uz siguran turizam koji je pripremljen u skladu s općim uputama i smjernicama koje su ministarstva objavila nakon intenzivnog zajedničkog rada. Objekti su kategorizirani u šest glavnih naslova – naziv: smještaj, hrana i piće, kultura, umjetnost i kongres, morski turizam, tematski parkovi i turistička vozila – a objekti se ocjenjuju u skladu s kriterija pripremljenim u skladu s međunarodnim standardima. Postupak certificiranja turističkih objekata provodi međunarodna revizija uz Ministarstvo. Objekti koji se žele prijaviti za ovaj program provjere, koji je obvezan za smještajne kapacitete s 50 i više soba, i moraju imati certifikat za razdoblje u kojem rade.

Komunikacija je kratka i jasna, bez ulaženja u sve detalje, što je ključno u komunikacijskom kontekstu. Tako je komunikacija segmentirana po: guest health & safety, COVID-19 tourist protection and support insurance, measures taken at tourist facilities, measures taken in transportation vehicles, employees health and safety, what is the scope of safe tourism?, how can i find safe tourism certified facilities?,

Važan je kontekst i povjerenje, a upravo je sigurnost, osiguranje, destinacije, transport, osoblje, mjere i certifikati, i tek na kraju smještaji i kriteriji za sve djelatnosti. Ne tražite dalje, ovako mora izgledati komunikacija. Uz odličan video, jasnu komunikaciju i jak marketing – Turska je opet očitala svima lekciju.

Na pitanje kako komunicirati i corona eri u turizmu, Turska nam daje najbolji odgovor. Istražite malo stranicu koja na vrlo jednostavan i direktan način komunicira i daje sve relevantne informacije – Safe Toursim GoTurkey

Pitanje cijene. Cijenom se ne možemo boriti s Turskom. Iako osobno smatram kako nam Turska i Grčka ne bi trebali biti direktni konkurentni, u ovoj vječitoj igri moramo se boriti s vrijednosti za novac. Odavno smo imali prilike da ispričamo neku drugu priču o Hrvatskoj, osim o suncu i moru. I danas je ta prilika kada se ponovno slažu turističke karte. Mi smo naratori priče i mi moramo stvoriti drugačiji turistički proizvod. Opet, imamo priču, ali ne i proizvod.

Također, ove godine putnici će puno pažljivije birati svoju ljetnu destinaciju te će imati neke druge motive, a to je upravo sigurnost. Motiv koji će igrati najvažniju ulogu. Tu naravno smo mi u prednosti, kako zbog autodestinacije, blizine tržišta, razvedene obale i velikog broja otoka itd…

Kao što govori naslov: Turska je sigurna, a mi? – tu je pitanje percepcije sigurnosti. Naravno ne lažne, nego povjerenja da smo spremni i vodimo brigu o svim koracima. “Kao što je Turska jasno naglasila: Safe tourism GoTurkey certifikat i protokoli su koncept sigurnog turizma koji pokriva čitav tijek putovanja domaćih i stranih gostiju od dolaska u bilo koju zračnu luku u Turskoj do povratka kući / odlaska iz naše zemlje.”

Komunikacija i standardi koje svi turistički djelatnici moraju znati i komunicirati preko svojih kanala. Ne smije biti šum u komunikaciji i konfuzija. Sva pitanja moraju imati odgovore. Ne smiju biti različiti protokoli od destinacije do destinacije.

U konačnici sve što govorimo i što je Turska napravila bi trebao biti standard, a ne nešto što posebno ističemo ili se divimo. Pitanje je što možemo napraviti bolje i kvalitetnije ili korak više nego Turska ili Portugal. 

I da, opet će sve države htjeti zadržati svoje građane unutar svojih granica, kako bi kroz domaći turizam pokrenuli gospodarstvo. I zato ne smijemo se čuditi ili kukati kada će Mađari opet pozivati da se ostane na Balatonu.

Komunikacijski sve će destinacije biti sigurne destinacija, no pitanje je koja će biti “sigurnija” – e tu će se voditi komunikacijska borba i pozicioniranje. Sve je na nama samima. Igramo igru ili?

P.S. Već kasnimo, dok konkurencija komunicira

 

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN