Zašto je Advent u Zadru uspješna manifestacija? Ne, nije zbog holograma

Kako oživiti grad i privući posjetitelje? Odgovor je uvijek isti – ulaganjem u kvalitetni sadržaj. U startu da riješimo „misteriju“ oko ovogodišnjeg uspjeha Adventa u Zadru. Ne nisu glavni...

Kako oživiti grad i privući posjetitelje? Odgovor je uvijek isti – ulaganjem u kvalitetni sadržaj.

U startu da riješimo „misteriju“ oko ovogodišnjeg uspjeha Adventa u Zadru. Ne nisu glavni razlog fascinantni hologrami, nego raznolik i kvalitetan sadržaj. Sadržaj koji naravno košta i koji nije trošak nego ulaganje. Hologrami su samo svakako poželjan Woo efekt o kojem ćemo kasnije detaljnije.

Da krenemo od početka…

SADRŽAJ, SADRŽAJ I SADRŽAJ

Do ove godine centar grada Zadra je tijekom Adventa uvijek bio prazan, bez obzira na razne pokušaje Turističke zajednice, no jednostavno nikako nisu mogli pokrenuti građane kao i ostale aktivne dionike da se uključe u cijeli program.  Na svu sreću, iz TZ Zadra odlučili su ozbiljnije se pozabaviti tim problemom, a ključna promjena je bila u novom studioznom pristupu cijeloj organizaciji Adventa.

Ozbiljnom i studioznim pristupom detektirali su glavne probleme, napravili plan i program, postavili ciljeve i dugoročnu strategiju te na kraju, što je najvažnije, uložili su veća financijska sredstva u kvalitetan i raznolik sadržaj. Sadržaj je uvijek bio i uvijek će biti ključni element kod organizacije svih manifestacija pa tako i Adventa na javnim trgovima.

„ Cilj je bio potaknuti građane i cijelu regiju koji gravitiraju prema Zadru da izađu iz shopping centara i dođu u centar grada. Shvatili smo da to možemo postići samo kvalitetnim sadržajem i mislim da smo u tome uspjeli. Naravno ovo tek prva godina i svakako kako ćemo učiti na greškama te širiti cijeli program iz godine u godinu. Cilj nam je dugoročno da privučemo strane turiste i da Advent u Zadru bude na listi želja stranih turista„ ističe Ante Galić iz odjela odnosa s javnošću Turističke zajednice grada Zadra.

Ako želimo imati dobru posjećenost i dobru priču moramo uložiti u kvalitetan sadržaj. Bez sadržaja nema priče, nema posjetitelja te u konačnici niti interesa. Cilj je ponuditi kvalitetne proizvode i uslugu koju su posjetitelji spremni platiti i konzumirati. Ako nema potrošnje, nema interesa. Sve vuče jedno za drugim, zato je organizacija manifestacija ozbiljan posao koji se sastoji od jako puno elemenata koji se međusobno upotpunjuju. Trošak nekad nije trošak, nego ulaganje u cjelokupni doživljaj manifestacije.

Upravo je sadržaj ove godine u Zadru bio ključan uspjeh. Program je raznolik, organiziran na više lokacija u gradu te traje cijeli dan – od jutarnjih i popodnevnih sati pa sve do večernjih sati.

„Ove godine smo uložili više sredstava u ukupni sadržaj, koji je raspršen na više lokacija u gradu,  točnije na četiri glavne lokacije kao i na sporedne ulice te manje trgove. Osim toga, program se održava tijekom cijelog dana što je također velika novost i što je bio veliki izazov. No, možemo slobodno reći kako smo uspjeli jer grad je pun svaki dan od jutra do navečer, a to je najbolji pokazatelj“ ističe Galić.

Foto: Facebook TZ Zadar / Koncert grupe Pavel

Foto: Facebook TZ Zadar / Koncert grupe Pavel

Drugi problem je motiviranje ostalih sudionika, koji su također ključni da bi cijela organizacija bila uspješna. Suradnja s lokalnim subjektima u svakom gradu se pojavljuje kao jedan od ključnih problema u početnoj fazi tj. prvoj godini organiziranja manifestacije. Jednostavno ne žele uložiti svoja sredstva i resurse jer ne vide interes odnosno zaradu. „Nakon niz godina, uspjeli smo s ugostiteljima naći modalitet suradnje. Program se održava svaki dan, od jutarnjih pa sve do večernjih sati što je naravno i u interesu samih ugostitelja. Zanimljivo je kako su ugostitelji u startu stavili velike cijene, ali su ih nakon par dana spustili kako bi povećali prodaju, jer su vidjeli da je grad pun posjetitelja„ izjavio je Ante Galić iz turističke zajednice Zadra.

Da cijela priča ulaganja u manifestacije ima smisla i „drži vodu“ dokaz je kako je i grad Zadar koji je tijekom prosinca svaki dan prepun posjetitelja. A to je i smisao jer se manifestacija održava upravo radi posjetitelja. „Reakcije lokalne zajednice su jako pozitivne, centar grada je napokon pun života i posjetitelja. Također, po prvi puta su svi hoteli otvoreni i puni što je odlično. Ulice su pune i to je pravi pokazatelj uspjeha“ istaknuo je Galić te dodao kako je pozitivno da su hoteli otvoreni što je prva pretpostavka za dolazak turista.

No, statistika je kao i uvijek jedini pravi dokaz, a u Zadru se mogu pohvaliti odličnim brojkama i  noćenja i dolazaka.

Foto: Facebook TZ Zadar / Ilustracija: Goran Rihelj

Foto: Facebook TZ Zadar / Ilustracija: Goran Rihelj

Hologram kao wow efekt  

Na kraju da se vratimo na hologramske projekcije bora i hologramski koncert Michaela Jacksona . To je onaj wow efekt, koji svaka manifestacije mora imati. Ovo je odličan potez turističke zajednice koji im je donio ogromni besplatni PR na državnoj razini, a i šire. Uvijek se postavlja pitanje opravdanja investicije, jer spomenuti hologrami nisu jeftino ulaganje. No kada bi se izmjerio besplatni PR koji su dobili kroz sve medije i društvene mreže onda sigurno možemo govoriti o višestruko većem iznosu. U ovom slučaju opravdan bi bilo i da je hologram samo privukao posjetitelje na manifestaciju, a besplatni PR je dodatni šlag na torti.

Sve u svemu Advent u Zadru je uspio. No, sada je najvažnije rasti i širiti se kako kvalitetom tako i kvantitetom. Pojačavati program s novim atraktivnim sadržajem i pričati priču. Uvijek moramo imati neki wow efekt, ove godine je to bio hologram koji može postati svojevrstan brend tj. tradicija za Zadarski Advent, ali je potrebno svake godine ulagati u novi sadržaj i proizvod.

Netko sijedi na stolici i prigovara, dok drugi rade. Rade planski i strateški te rastu iz godine u godinu. Već sljedeće godine će govoriti: Ah , lako kad je to Zadar“ . Nije draga gospodo, uspjeh nije došao preko noći, kako Zagrebu tako ni Zadru. Iza toga se krije jako puno truda, planiranja, ulaganja i dugoročna vizija. Nema više sunca i mora, naglasak mora biti na sadržaju i priči.

Nemojte se iznenaditi kada već iduće godine grad Zadar posjeti par desetaka tisuća turista iz Kine ili Japana, na tome se u tišini i planski već radi.

Čestitke Zadru te im želim još uspješniju novu turističku sezonu.

Vijesti: