Žminj kao primjer očuvanja kulturne baštine

Turistička zajednica Općine Žminj dobila je dvije nacionalne nagrade “Simply the Best” u kategoriji “Novi projekt u turizmu” za žminjske Viber stickere “Gremo za Žminj“, te za suradnja s...

Turistička zajednica Općine Žminj dobila je dvije nacionalne nagrade “Simply the Best” u kategoriji “Novi projekt u turizmu” za žminjske Viber stickere “Gremo za Žminj“, te za suradnja s lokalnom zajednicom na unapređenju turističke ponude Općine Žminj.

Općina Žminj je prva u Istri izradila popularne Viber stickere kroz koje je na inovativan način povezana tradicija, kultura, čakavska baština, turistička ponuda i žminjski govor. Naljepnice su posebne upravo po žminjskom govoru, koji je zaštićen kao kulturna nematerijalna baština Hrvatske. Poseban govor treba očuvati, njegovati i koristiti u svakodnevnom životu kroz nove kanale.

Drago nam je da su naši projekti prepoznati i cijenjeni od stručnjaka u turizmu. To nam daje poticaj da se nastavimo truditi kako bi zadovoljili zahtjevima i potrebama suvremenog turističkog tržišta, istaknula je direktorica TZO Žminj Lenka Šajina. Ovim putem bi se zahvalila cjelokupnom timu koji je sudjelovao u izradi naljepnica, dizajnerici Tini Erman Popović i ostalim članovima, načelniku Željku Plavčiću, Mauru Dujmoviću, Nadi Galant, Mirandi Damijanić Roce, te Tomislavu Ermanu koji su pridonijeli ovom projektu“, izjavila je Lenka Šajina, direktorica Turističke zajednice općine Žminja.

Moderna način promocije, no i očuvanje kulturne baštine

Stalno ističem kako je autentičnost naša najveća vrijednost te kako moramo biti to što jesmo. To mora biti naš glavni turistički proizvod, kroz način i kulturu življenja, povijest, identitet itd… a sve ostalo je nadgradnja.

Naime, kroz dizajn i vizualno rješenje naljepnica cilj je bio na inovativan i jedinstveni način, spojiti tradiciju, kulturu, turističku ponudu i što je najvažnije žminjski govor. Upravo po tome su naljepnice posebne, po žminjskom govoru koji je zaštićena nematerijalna baština Hrvatske, koji se treba očuvati, ali i njegovati i koristiti u svakodnevnom životu kroz nove kanale.

Šajina dodaje i kako su Viber naljepnice pokazale kao fenomenalna promocija, baš zato što su koristili žminjski govor. “Ljudi ih koriste koji nisu iz Istre, što je odlično. Javljali su mi se ljudi iz Zagreba, Slavonije i praktički iz cijele Hrvatske kako su im naljepnice jako simpatične, pitaju za značenje nekih riječ, a to je znak da smo napravili dobar posao” kaže Šajina.

Ovaj projekt, zbog sinergije suvremenih kanala komunikacije i tradicijskog govora, je među modernim načinima promicanja destinacije, ali isto tako i očuvanja kulturne baštine u Hrvatskoj, što je izuzetno važan element.

U Žminj je stigla još jedna nagrada “Simply the Best”. Zaslužila ju je turistička agencija Private Tours u kategoriji “Suradnja s lokalnom zajednicom na unapređenju turističke ponude Općine Žminj“.

Licencirani turistički vodič – Karla Čerljenko Bulić

Agencija je u suradnji s TZ Općine Žminj, uz potporu Općine Žminj, organizirala edukaciju za interpretatora baštine. Kroz niz edukativnih radionica, vježbi i vlastitih prezentacija, pripremanih pod budnim okom ovlaštenog trenera Dubravka Fijačka, desetak polaznika edukacije stjecalo je prijeko potrebna znanja i vještine za stvaranje nezaboravnih doživljaja i otkrivanje „skrivenih“ i manje poznatih značenja vrijedne žminjske baštine.  

Još jedan važna kockica u turističkom mozaiku, koja dodatno kroz interpretaciju priča i čuva kulturnu baštinu, dodatno podiže kvalitetu svoje turističke ponude, sadržaja u destinaciji, a time i turističku potrošnju te ukupno zadovoljstvo gostiju destinacijom.

Mi nemamo nekih velikih atrakcija, nego priču baziramo na gastronomiji, manifestacijama, priču o Žminjskom rićinu, našoj kulturnoj baštini i žminjskom govoru koji je tako poseban i specifičan, navodi Šajina i dodaje kako sve to pokušavamo zaokružiti kroz lijepu turističku priču.

“Edukacijom smo htjeli da se javi što više naših turističkih vodiča jer već šest godina za redom u Žminju organiziramo Žminjsku štoriju, gdje naša licencirana vodičkinja Karla Čerljenko Bulić vodi goste u besplatni obilazak Žminja u našoj tradicionalnoj narodnoj nošnji. Edukacija za interpretatore baštine se upravo pokazala kao jedna stepenica više u ukupnoj kvaliteti interpretacije naše baštine i našeg turističkog proizvoda, navodi Šajina.

Već dugi niz godina prije sezone, u Žminju organiziraju radionice i upoznavanja s njihovom turističkom ponudom i pričom za vodiče i agencije, kako bi svi ključni dionici bili upoznati o svim sadržajima u Žminju.

Cilj nam je bio da privučemo goste u Žminj i da im pokažemo što sve nudimo. Iako je Žminj u centru Istre i svi prolaze kroz Žminj, gosti nisu imali naviku se zaustavljati u samom centru. Naravno, nama je cilj da se zaustave i dožive Žminj” dodaje Šajina te naglašava kako imaju i intezivnu komunikaciju s lokalnim stanovništvom oko svih aktivnosti jer žele da se i lokalna zajednica još više osvijesti i uključi u turističku ponudu.

Također, cilj nam je i da se naša lokalna zajednica još više osvijesti i uključi u našu turističku ponudu, kako bi svi zajedno radili na jednom kvalitetnom sadržaju. Jer kada i lokalna zajednica vidi da i ona ima koristi od toga, onda se i lakše uključi i prepozna važnost cijele priče kako bi svi zajedno radili na jednom kvalitetnom sadržaju” zaključuje Šajina.

Žminjski rićin i prsten

Žminjski rićin (Žminjska naušnica) i prsten, nađeni na starohrvatskom groblju sredinom prošlog stoljeća u Žminju. Naušnica nađena u nekropoli pripadala je nošnji starohrvatskog stanovništva na Žminjštini, za vrijeme franačke vlasti u 9. i 10. stoljeću. a čija se replika danas prodaje kao suvenir i dekorativni uporabni predmet u Cvjetnom studiu Heidi u Žminju. Originalni primjerci žminjske naušnice čuvaju se u Arheološkom muzeju Istre i zaštićeni su upisom u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske.

Replike naušnice i prstena prilagođeni su današnjici te se prodaju kao suvenir i dekorativni uporabni predmet u Cvjetnom studiu Heidi u Žminju, a kao autentični turistički suvenir promoviraju Žminj, Istru i Hrvatsku. Sav je nakit u srebru i zlatu, te različitih izvedbi i izgleda, kakav je i original bio.

Inače, u Žminju je, 8. svibnja 1969. osnovan Sabor čakavskog pjesništva, prvotno zamišljen kao kulturno – znanstvena manifestacija, koja će se baviti uglavnom pitanjima čakavskog pjesništva.

Uvijek je sve do ljudi. Ljudi koji guraju naprijed što je još jedna dokaz kako su upravo ljudi najvažnija karika u turizmu i razvoju destinacije. A pričamo o maloj destinaciji koja ima iznimno male, kako ljudske tako i financijske resurse. No, kao što vidimo, može se.

Žminj možda nema neku veliku atrakciju po kojoj je poznat, no sam Žminj je atrakcija sa svojim autentičnim pričama s dušom, koju odlično nadopunjuje kroz gastronomiju, manifestacije, outdoor aktivnosti i luksuzne kuće za odmor. Bravo za Žminj koji je odličan primjer očuvanja kulturne baštine i svoje autentične priče. Više o cijeloj turističkoj ponudi Žminja pogledajte OVDJE.

/ / / SPOJ JAVNOG I PRIVATNOG U SVRHU PROMOCIJE LIŽNJANA, VODNJANA I ŽMINJA

/ / / ŠTRIGA! ZANIMLJIVA ORIJENTACIJSKA UTRKA U ISTARSKOJ OPĆINI ŽMINJ

/ / / NAJBOLJA WELLNESS KUĆA U EUROPI NALAZI SE U ŽMINJU – VILLA VINČENAT

/ / / LA CASA DI MATIKI IZ ŽMINJA NAJBOLJI BED&BREAKFAST U HRVATSKOJ PREMA TRIPADVISORU

Tradicionalna godišnja nagrada za kvalitetu, inventivnost i kreativnost u turizmu utemeljena je 2009. godine, a u procesu predlaganja sudjeluju putničke agencije, turističke zajednice, novinari, turistički mediji, tvrtke, udruge i pojedinci iz turističko ugostiteljskog sektora. Nagradu “Simply the best”za kreativnost, inventivnost i razvoj turističke ponude već dugi niz godina za redom dodjeljuju specijalizirani turistički magazin “Way to Croatia”i UHPA – Udruga Hrvatskih putničkih agencija.

Nagrade će biti uručene tijekom ovogodišnje 22. turističke burze PUT u Crikvenici 24. studenog 2021. 

Foto: TZ Žminj

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN