Hrvatska ima najveći udio turizma u BDP-u u Europi – čak 18 posto

  Rekordnu turističku sezonu potvrđuje i prihod od turizma te tako prema podacima HGK u 2016.godini devizni prihod od turizma u Hrvatskoj iznosi čak 18,01 posto BDP-a, daleko najveći...

 

Rekordnu turističku sezonu potvrđuje i prihod od turizma te tako prema podacima HGK u 2016.godini devizni prihod od turizma u Hrvatskoj iznosi čak 18,01 posto BDP-a, daleko najveći u Europi.

Tako smo rekordnu turističku sezonu 2016. godinu završili s 8,8 milijardi dolara deviznog prihoda od turizma što ukupno čini udio do 18,01 posto u odnosu na BDP.  Također, prema podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim kapacitetima te prema podacima sustava eCrew koji sadrži turistički promet nautičkog čartera, u Hrvatskoj je tijekom 2016. godine ostvareno 16,3 milijuna dolazaka i 91,3 milijuna noćenja, a navedeni rezultat predstavlja oko 11 milijuna više ostvarenih noćenja u odnosu na 2015. godinu.

Udio prihoda turizma od 18 posto BDP-a pokazuje katastrofalno gospodarsko stanje u Hrvatskoj 

Već godinama se oslanjamo na prihode od turizma koji doslovno spašavaju Državu od bankrota, alarm koji dugo vrišti da nešto definitivno ne štima s hrvatskim gospodarstvom, no i dalje nema pravog odgovora i reakcije.

Naravno kako rast prihoda od turizma sam po sebi je odlična vijest, no ono što je zabrinjavajuće da petina prihoda Države ovisi o jednom sektoru, a pogotovo o turizmu koji je sklon utjecaju raznih vanjskih faktora koje ne možemo kontrolirati. Dakle,  gospodarski udio svih sektora u BDP-u pokazuje određenu razinu otpornosti na gospodaru krizu, što doslovno znači da cijela Država ovisi o  vremenskim prilikama ili ne prilikama u dva ljetna mjeseca. Ukoliko će srpanj i kolovoz obilježiti kišno i hladnije vrijeme duži period Država ulazi u bankrot. Sigurnosti uvjeti u Hrvatskoj su za sad povoljni i ne treba se previše hvaliti s time na sav glas kako ne bi isprovocirali neku neugodnu situaciju. Također, stanje na Mediteranu je daleko od idealnih i sigurno kako je jednim dijelom turistički promet preusmjeren i u Hrvatsku.

Malta, Cipar i Hrvatska europski rekorderi 

Optimalno bi bilo da je udio turizma do maksimalnih 5 posto, no glavni problem nije turizam nego što svi drugi sektori nisu na puno boljoj razni. Pogotovo proizvodnja i izvoz koji bi uz turizma ( cjelogodišnji ) trebali biti naše glavne gospodarske grane. Udio turizma u Hrvatskoj je 18,1 posto i daleko je najviši u Europi. Recimo, jedna Njemačka ima udio od 1,1 posto u odnosu na BDP, Italija 2,2 posto, Francuska 1,9, UK 1,6 Španjolska 4,7, dok s druge strane Malta, Cipar i Hrvatska imaju daleko najviši udio turizma u BDP-u. Tako udio turizma u odnosu na BDP na Ciparu iznosi 12,8 posto, Malti 14 posto te na začelju je Hrvatska s 18,1 posto.

Kao što sam već naveo, to nije problem turizma, nego lošeg stanja u Državi tj. svih drugih gospodarskih sektora. Nažalost, to nam govori i kako smo već odavno „propali“ no kako toga nismo svjesni. Pitanje je što dalje i gdje će Država nametnuti novac za svoje troškove. Već imamo veliko porezno opterećenje, bezbroj razno raznih nameta, nisku razinu konkurentnosti , veliku administraciju kao i preveliki javni sektor kojeg opet financira privatni sektor. Sve to i još mnogo toga strašno guši proizvodnju i poduzetništvo, pogotovo malo i srednje koji bi trebali biti baza, dok mladi ljudi i stručnjaci odlaze iz Hrvatske. Što dalje? Uvođenja poreza na zrak?

Izvor: HGK

Izvor: HGK

Sezonalnost kao glavni problem našeg turizma 

Jedan od naših glavnih turističkih problema je sezonalnost koja opet dolazi iz činjenice kako se strateški niti dugoročno ne bavimo razvojem turizma. Problem sezonalnosti zorno prikazuju dvije činjenice. Prva kako se čak dvije trećine turističkih noćenja realizira samo u tri jadranske županije te kako je čak 60 posto ukupnih turističkih noćenja realizirano tijekom dva ljetna mjeseca ( srpanj i kolovoz ).

Jedino rješenje produženja turističke sezone tj. jačanje pred i posezone je kroz kvalitetni sadržaj, a ne se oslanjat samo na sunce i more. Sve imamo i sve znamo, no i dalje prodajemo sunce i more. Koliko god se situacija mijenja iz godine u godinu sve je to presporo, više po inerciji i sve se svodi na pojedinačne slučajeve. Smiješno je kako su Englezi prodali kišu i „uvjerili“ turiste kako je super kada pada kiša i kako kišu u Londonu treba doživjeti.

Upravo iz frustracije i apsurda što i dalje samo prodajemo sunce i more uz toliko bogatstvo je i nastao moj prvi blog, a danas vodeći turistički news portal HrTurizam.hr. Turizam se sastoji od emocija, doživljaja i priča. I upravo te naše autohtone, autentične, vjerodostojne i jedinstvene priče moramo staviti u službu turizma kako bi smanjili sezonalnost i ne bi ovisili o kiši.

To je i sama esencija turizma – upoznavanje novih načina i kultura življenja kroz povijest, identitet, običaje, gastronomiju… Budimo to što jesmo – budimo Hrvati, jer upravo to turisti žele doživjeti, okusiti i upoznati –naš autohtoni doživljaj destinacije, a ne kopije.

Vijesti: