Hrvatska prva na svijetu dobiva Run friendly koncept hotela – Run hotel

Trčanjem se u EU redovito bavi preko 50 milijuna ljudi, a njihova godišnja potrošnja se procjenjuje na 9.6 milijardi eura. Kratko i jasno. Pametnom dosta. Dakle, sasvim je jasno...

Trčanjem se u EU redovito bavi preko 50 milijuna ljudi, a njihova godišnja potrošnja se procjenjuje na 9.6 milijardi eura.

Kratko i jasno. Pametnom dosta.

Dakle, sasvim je jasno kako se radi o velikom turističkom potencijalu, pogotovo kada pričamo o pred i posezoni, jer kada nemamo sunce i more kao motiv dolaska, moramo stvoriti neki novi, drugačiji. Upravo na tom tragu već dvije godine radi Berislav Sokač i njegov tim kroz Run Croatia projekt. Kroz utrke promoviraju Hrvatsku kao idealnu trkačku destinaciju. Specifičnost projekta Run Croatia je što to nisu klasične utrke, nego se razlikuju od drugih utrka kroz dva glavna faktora. Prvi je sama organizacija utrke kojoj je cilj organizirati utrke po visokim europskim standardima na koji su navikli europski trkači, a drugi je prodaja doživljaja tj. promocija Hrvatske turističke ponude. Odlična zaokružena priča te dodana vrijednost kao odlična simbioza.

Kako je Berislav i sam trkač, jako dobro poznaje potrebe trkača, te ističe kako trčanje nije trčanje nego pokret i način života. Ako samo malo pratite naše i svjetske medije sasvim je sigurno kako se radi o globalnom fenomenu tj. pokretu trčanja.  Upravo taj pokret tj. svijest o aktivnom i zdravom životu postaje kao lifestyle te raste iz godinu iz godine rapidno u cijelom svijetu kao i u Europi. Uostalom, Nike tenesice upravo tom lifestyle su izgradile brend, te odavno ne prodaju tenesice, nego filozofiju Just Do It koja nas potiče da se pokrenemo i počnemo trčati tj. biti aktivni.

Ideja je od početka da Run Croatia nije samo trčanje nego pokret. Cilj je da sinergijom različitih industrija pokrenemo svaku lokaciju kroz sve turističke aspekte koje lokalitet nudi. Ono što traže strani trkači je doživljaj, autohtoni doživljaj. Kada trkači dođu u neku mjesto, nisu samo došli trčati nego žele upoznati to mjesto kroz sva čula. Od gastronomije, povijesti, kulture itd… jer trčanje nije trčanje nego pokret i način života. Osobno proaktivno potičem lokalnu zajednicu da se priključe u našu priču što više, od lokalnih restorana pa sve do lokalnih autohtonih subjekata.“ ističe Berislav Sokač te dodaje kako kroz pozitivnu energiju trčanja spajaju gastronomiju, kulturu, zabavu tj.  promociju hrvatskog turističkog proizvoda.

Od osnutka Run Crotia 2016 godine, Berislav Sokač i njegov tim organizirali su preko 26 utrka u Hrvatskoj. Od prve utrke u Europi koja je krenula iz noćnog kluba na Pagu, Calypso kluba do utrke u hotelu Westin u Zagrebu, gdje su se trkači utrkivali do vrha hotela, kao fenomenalan spoj sporta, busniessa i turizma. Opet, ne radi se samo o utrci, nakon utrke do vrha Westina održana je poslovna konferencija i networking poslovnih ljudi, a na kojima su dogovorene i nove poslovne suradnje te je tako generirana nova dodana vrijednost. „Mi smo okrenuti rekreativnim trkačima kojih je logično najviše kada gledamo globalno. Kako mnogo poslovnih ljudi trči, oni su i najbolji potrošači, a koji zbog svoje strasti za trčanjem putuju i sa svojim obiteljima na utrke. Zato mi uvijek gledamo puno širu sliku te smo razvili koncept Run Croatia kao utrku koja spaja sport, business i turizam. Tome govore i konkretne brojke koje nam govore da trkači ostaju u destinaciji 3,4 dana ako dolaze zbog utrke te dovode sa sobom 2,8 osoba. Međuostalim, svugdje u Svijetu upravo hotelski lanci i autoindustrija su najveći sponzori upravo utrka, jasno imaju svoj dobar interes“ govori Sokač te dodaje kako trčanje i utrke koje rade su fronta iza koje se krije inovativni labaratorij koji povezuje i kreira usluge za taj segment.

Upravo svjesni činjenice kako 55 milijuna ljudi živi aktivi život i aktivno se bavi trčanjem kao načinom života, kao i 27 milijuna ljudi u USA, Run Croatia nakon uspjeha sa organizacijom utrka napravili su poseban Run Friendly paket za hotele tj. Run Croatia standard certificiranja za trkačke hotele, ciljaju upravo trkače kao ciljnu skupinu.

Prvi partner koji je prepoznao potencijal su LifeClass Terme Sveti Martin koje su tako postale prvi hotel u Svijetu koji se specijalizirao i za trkače 365 dana u godini.

Run paket uključuje visoko kvalitetni majicu, mapu za trčanje, različite ture za trčanje od početnika do advance programa, zdravu ponudu pića i hrane u mini baru, energy barove, late checkout da se možeš otuširati nakon trening, posebni program masaža itd… Cijela jedna dodana vrijednost postojećoj hotelskoj ponudi. „ Cilj projekta je omogućiti platformu za trkače kao dodanu vrijednost hotelima kroz labeling, a vizija nam je da Hrvatska bude prva zemlja u svijet koja će imati platformu za run friendly paket. Dakle, kada gost bookira smještaj tj. run friendly paket. Također, ključ je u mini baru koji se ne mijena već 30 godina, sadržaje ostao isti, dok su navike potrošača totalno drugačije, pogotovo danas kada se ide sve više i više u niše. „ ističe Sokač  te dodaje kako su napravili knjigu standarda i know how za certificiranje hotela kao Run friendly  te kako imamo priliku postaviti novi standard na turističkoj karti svijeta.

 

Generalni menadžer LifeClass Sveti Martin na Muri, Branimir Blajić nadovezuje se na Sokača:  “Uvođenje Run friendly koncepta u naše poslovanje nastavak je naše želje da brendiramo resort u pravcu Healthness resorta koji kod svojih gostiju potiče zdraviji stil života kroz fizičke aktivnosti, lokalnu hranu i kultivaciju uma. Nakon što smo prvi u hrvatskoj zaslužili Bike hotel certifikat, iznimno nam je drago da smo prvi hotel u hrvatskoj sa Run friendly certifikatom osiguravajući pasioniranim trkačima, ali i početnicima, sve Run firendly usluge tijekom cijele godine….veselimo se svakom kilometru koji se otrči u Međimurju….” govori Blajić.

Da Blajić i Sokač rade pravu stvar za hrvatski turizam, govori još jedan podatak, ove godine u Kini se organizira preko 300 maratona, gdje trčanje postaje jedna nova „religija“. Ako znamo da je broj kineskih turista dosegao 135 milijuna u 2017. godini, a u 2021. se procjenjuje kako će putovati 192 milijuna Kineza, spojite dva + dva.

Možemo li ponuditi Hrvatsku kao Run Friendly destinaciju?

Imamo pogodnu klimu i nevjerojatne prirodne krajolike, od morskih, planinskih do kontinentalnih, autentičnost i kvalitetni sadržaj, samo trebamo biti proaktivni, kreativni, zaokružiti cijelu priču i ponuditi je tržištu. Sve imamo, pitam se možemo li napokon u nečemu biti prvi?

Bit Run Friendly Eco sustava tj. cijele platforme koju diže Run Croatia tim sa svojim partnerima, je da sustav počne raditi sam za sebe. Da bi to postigli potreban je dobar sadržaj i raznovrsni partneri koji nude široku paletu kvalitetnih usluga i proizvoda za  određenu ciljnu skupinu, u ovom slučaju za trkače. Budući da je Hrvatska turistička zemlja u cijelu priču ulaze razni partneri, između ostalih i zdravstvene klinike, kako bi zaokružili cijelu ponudu i dodali novu vrijednost. Prva Run Friendly klinika biti će Poliklinika Bagatin, koji su jako aktivni u promociji Hrvatske te pravi ambasadori hrvatskog turizma. Trčanje i zdravstveni turizam, svakako odličan spoj te win-win za sve.

Predsjednik Uprave poliklinike Bagatin, Ognjen Bagatin ističe ako želite diferencirati svoju kliniku i postaviti ju visoko na rastućem tržištu potražnje za zdravstvenom zaštitom, Run Friendly koncept  je definitivno odličan način za to. „Jako smo ponosni da je upravo Poliklinika Bagatin prva klinika koja će biti certificirana kao Run Friendly, i to u cijelome svijetu. Run with the smile J , love the skin you are in… samo su neki od programa kojima želimo našim klijentima trkačima, ali i svim ostalim klijentima dati do znanja da je Poliklinika Bagatin njihova destinacija za ljepotu, ali i mjesto gdje mogu pronaći ravnotežu između svakodnevnih, često napornih aktivnosti te njihove ljepote i zdravlja. Uz naš već postojeći cjelovit i individualan pristup svim klijentima, sa zadovoljstvom uključujemo Run Friendly program u našu mrežu s ciljem promicanja Zagreba kao destinacije 365 dana u godini.“ istaknuo je Bagatin.

Stvaramo cijeli jedan Run Friendly Eco sustav, gdje bi Hrvatska postala prva zemlja u svijetu kao Run friendly destinacija, naglašava Sokač te dodaje ako se gleda uz trkače gleda šira slika kroz healthy lifestyle segmentu, od biciklista, do planinara dolazimo do 120 milijuna ljudi u Europi koji su bolji potrošači, osviješteni, jedu kvalitetnu i autohtonu hranu, koriste sadržaje hotela od wellnessa i masaža itd…

No cijeloj priči tu je tek početak.

Run Friendly hoteli su baza cijele tog eko sustava, jer da bi poliklinika mogla dobiti Run Friendly certifikat ona treba imati partnerstvo s Run Friendly hotelom. Nadalje, Sokač i njegov tim razrađuju i Run Friendly restorane, koji će biti gluten free segment tj. ponuda hrane koja će zadovoljavati trkače te se na to nadovezuju Run Friendly plantaže koje se bave ekološkim uzgojem. „Run Croatia ima partnerstvo već s dvije takve plantaže, Trešnja d.o.o. kod Nina koja je najveća plantaža trešanja u Europi i plantaža Puškarić kod Ogulina koja uzgaja aroniju. Run Friendly hoteli imat će direktan kanal nabave s plantaža te će moći svojim klijentima komunicirati porijeklo hrane koja je lokalnog podrijetla što se u današnjem svijetu izuzetno cijeni i dobro naplaćuje. A kruna svega je i u kreiranju eWalleta, što razgovaramo s nekoliko banaka, kako bi u Run Friednly segmentu bila mogućnost bezgotovinskog plaćanje kroz blockchain 2.0 loyality program, kojem ćemo omogućiti skupljanje bodova te tako razvijati cijelu mrežu“ naglašava Sokač.

Kroz cijeli ovaj koncept sasvim je jasno kako se tu na radi o klasičnoj organizaciji jedne utrke, nego cijeloj razrađenoj platformi. „Argument koji mi donosimo na stol je da razumijemo to tržište, trkači smo  i prvenstveno poslovni ljudi koji imamo jako poslovno zaleđe te poznajemo koje su potrebe trkača. Radimo na tome da prenesemo standard kategorizacije Run Frinedly hotela na globalnu kartu. Iza nas stoji jaki menadžment te planiramo napraviti  jedan vrhunski hrvatski izvozni proizvod. „ zaključuje Sokač.

Prilike su tu oko nas, sve imamo te je samo pitanje želimo li turizam razvijati strateški i održivo? Želimo produžiti turističku sezonu kroz  predsezonu i posezonu? Rješenje je jednostavno, moramo ponuditi raznolik, zaokružen, drugačiji i autentičan turistički proizvod.

U tržišnoj utakmici uspijevaju oni koji su najbrži, spretniji, kreativni, inovativni

Iva Hafner i Berislav Sokač, Run Crotia / AMBASADORI HRVATSKOG TURIZMA 

Run Croatia će siguran sam uspjeti posložiti sve kockice, jer se radi o odličnom konceptu, samo je pitanje hoće li uspjeti u Hrvatskoj ili vani. Hoćemo li takve i sve ostale odlične turističke priče zadržati i iskoristiti da budu naš turistički izvozni proizvod i promotori hrvatskog turizma ili da svoje ideje razvijaju negdje vani, gdje su njihove ideje i projekti poželjni.

Primjer brzine, spretnosti, kreativnosti i inovativnosti u tržišnoj utakmicu u segmentu sportskog turizma imate priliku vidjeti u susjednoj Banja Luci koja je prije mjesec dana imala četvrto izdanje polumaratona. Centar grada je od petka u 12h do subote navečer bio zatvoren za automobilski promet kako bi se mogla živjeti energija trčanja. Napravili su trodnevni događaj s koncertima, splavarenjem na rijeci Vrbas. 10.000 ljudi prošlo je kroz događaje, 3600 djece je trčalo ulicama grada, 26 nacija okupilo se u gradu preko vikenda, tražila se soba više u hotelskom i privatnom smještaju. 250.000 EUR bio je budget utrke koji su pokrili grad i sponzori.

U cijeloj ovoj odličnoj priči, ne mogu, a da ne istaknem, kako Run Crotia kao i mnogi drugi odlični projekti, nemaju trenutno nikakvu zaleđinu niti podršku od HTZ tj. sustava jer se ne uklapaju u njihove postojeće okvire. Tu dolazimo do pitanja kada će jedan takav sustav postati fleksibilniji kojem je upravo i svrha poticati privatni sektor i kvalitetni razvoj. Upravo HTZ treba biti sretan što ima ovakve pojedince i odlične turističke priče, da im pomognu u razvoju, zato i služi cijeli sustav od MINT-a, HTZ-a do sustava turističkih zajednica.

Sustav treba biti podrška razvoju, a ne biti svrha sami sebi. Svjedoci smo kako se troše milijuni kuna na razne projekte bez strateški definirane dugoročne održivosti, dok ovakve priče koje su tržišno orijentirane i imaju dodanu vrijednost imaju za sada zatvorena vrata uslijed nefleksibilnog sustava koji bi se prilagodio nišama. Jedino sinergijom javnog i privatnog sustava možemo se dugoročno i kvalitetno razvijati. Sustav nije sam sebi svrha, nego upravo da pomogne i da poticaj za ovakve i slične turističke priče.

Sinergija svih mora biti imperativ. Idemo svi sjeti za stol, jer dvije glave su pametnije od jedne. Da zaključim, dok se svijet okreće trčanju i električnim automobilima, mi bi trebali ubrzati stvaranje imidža ekološki čiste zemlje što je pozitivna strana naše industrijske ne razvijanosti.

Prestanimo gledati prilike koje smo propustili i stalo pričati o potencijalima, idemo realizirati prilike koje imamo te potencijale pretvoriti u resurse.

Povezana vijest:

OGNJEN BAGATIN, POLIKLINIKA BAGATIN: ZDRAVSTVENI TURIZAM MOŽE I MORA BITI JEDNO OD RJEŠENJA PO PITANJU SEZONALNOSTI

BERISLAV SOKAČ: U HRVATSKU ŽELIM DOVESTI DIO OD 50 MILIJUNA TRKAČA U EUROPI

Vijesti: