Berislav Sokač: U Hrvatsku želim dovesti dio od 50 milijuna trkača u Europi

Znate li kako trenutno u Europi ima preko 50 milijuna trkača, a broj trkača raste iz dana u dan?  Pričamo o amaterima, ne profesionalcima, koji trče maratone i polumaratone,...

Znate li kako trenutno u Europi ima preko 50 milijuna trkača, a broj trkača raste iz dana u dan?  Pričamo o amaterima, ne profesionalcima, koji trče maratone i polumaratone, a najčešće su to poslovni ljudi koji svake godine generiraju preko 9 milijardi Eura prihoda hotelima, prijevoznicima i organizatorima utrka. U ukupnom prihodu nije uzeta potrošnja na gastronomiju, sportsku opremu, suvenire itd..“To je jedan veliki potencijal, a mi smo zemlja kao Bogom dana klimom i geografijom te imamo priliku svaki vikend biti puni, pogotovo na Jadranu“ ističe Berislav Sokač organizator utrka Run Croatia koje se održavaju po cijeloj Hrvatskoj.

Ideja za organizacijom utrka po cijeloj Hrvatskoj i projektu Run Croatia, Berislavu Sokač došla je prirodno jer je i sam amaterski trkač, a krenula je odlukom da prekine svoju bogatu poslovnu karijeru koju je proveo u Oracelu. Specifičnost projekta Run Croatia je što to nisu klasične utrke, nego se razlikuju se od drugih utrka kroz dva glavna faktora. Prvi je sama organizacija utrke kojoj je cilj organizirati utrke po visokim europskim standardima na koji su navikli europski trkači, a drugi je prodaja doživljaja tj. promocija Hrvatske turističke ponude. Upravo ovaj drugi faktor je motiv ovog članka, a način na koji to radi Sokač me je oduševio. Evo i priče…

Ideja je od početka da Run Croatia nije samo trčanje nego pokret. Cilj je da sinergijom različitih industrija pokrenemo svaku lokaciju kroz sve turističke aspekte koje grad nudi. Ono što traže strani trkači je doživljaj, autohtoni doživljaj. Kada trkači dođu u neku mjesto, nisu samo došli trčati nego žele upoznati to mjesto kroz sva čula. Od gastronomije, povijesti, kulture itd… jer trčanje nije trčanje nego pokret i način života. Osobno proaktivno potičem lokalnu zajednicu da se priključe u našu priču što više, od lokalnih restorana pa sve do lokalnih autohtonih subjekata.“ ističe Berislav Sokač te dodaje kako kroz pozitivnu energiju trčanja spajaju gastronomiju, kulturu, zabavu tj.  promociju hrvatskog turističkog proizvoda.

runcroatia2

Kroz platformu Run Croatia lige 10X10’ u 2016. godini održati će se deset utrka u deset različitih lokacija u Hrvatskoj (Ludbreg, Zadar, Osijek, Split, Trakošćan, Novalja, Pula, Šibenik, Papuk, Zagreb), a kako je razgovor tekao sve dublje tako me je Sokač sve više oduševljavao razmišljanjem i primjerima na koji način promovira lokalnu autohtonu priču. Na otoku Pagu za sve navijače i rodbinu organizirana je cijela jedna turistička priča, kako bi dok trkač sudjeluje na utrci, imali organizirano kvalitetni sadržaj, a ne da uz kavu čekaju na cilju satima. „Posebnu pozornost organizaciji posvetili smo za navijače i rodbinu za koje smo organizirali autobus da prije starta utrke posijete stoljetne maslinike i upoznaju kulturnu i povijesnu priču otoka Paga. Također, u sklopu utrke organizirana je dječja utrka, no otkazana je zbog kiše.“ ističe Sokač te dodaje kako je liga 10×10 zamišljena da se povežu različiti lokaliteti u Hrvatskoj kako bi trkači naučili nešto novo o Hrvatskoj. „U Rovinju je bilo više trkača koji su prvi puta bili u Rovinju i to je super. Ideja je da educiramo trkače da budu ambasadori trčanja i hrvatskog turizma, a to rade kroz dijeljenje svojih iskustava na socijalnim mrežama i digitalnim kanalima.„

Zanimljivo je kako je došlo do ideje za utrkom na Pagu te kako se cijela priča zaokružila što je i sam cilj održivog turizma. Uključivanje što više lokalnih sudionika i industrija jedini je održivi način da se dugoročno i kvalitetno turizam razvija. „ Na otoku Pagu sam primijetio kako turizam stagnira tj. cijeli imidž otoka Paga je kao zabavna destinacija u kontekstu Zrča, Ponudio sam Gradu i Turističkoj zajednici grada Novalje projekt Run Croatia s ciljem mijenjanja imidža otoka Paga u sportsko-zabavnu destinaciju.“ istaknuo je Sokač. Projekt je predstavljen i vlasnicima klubova na Zrću koji su ga podržali te se uključili u cijelu priču. “Sport dovodi kvalitetnije goste nego samo zabava, to su gosti koji imaju više novaca i koji se vole zabaviti. Nakon utrke i cijelog programa organizirana je autohtona gasto večera, te se na kraju trkači brodovima vračaju u Novalju na After party.“ Zaokružena promocija i turistička priča cijelog otoka Paga. Odličan koncept, zar ne?

runcroatia3

Evo i priče iz Ludbrega gdje se zahvaljujući utrci organizirala cjelodnevna manifestacija i to u vrijeme kada nema turista u gradu. „U Ludbregu smo u suradnji s lokalnim vlastima,  uspjeli pokrenuti cijelu zajednicu i napravili smo cjelodnevnu manifestaciju  sve zaslužujući našoj utrci. Za sljedeću godinu napravili smo poseban paket „Runnig vikend“, gdje će svi restorani u Ludbregu, koji su u to vrijeme prazni, ponudili promotivne cijene za sve trkače i goste, a na meniju će biti isključivo autohtona hrana. Ove godine smo uspjeli organizirati Etno sajam gdje su, među ostalim, bile međimurske gibanice i ručni autohtoni radovi.“ rekao je Sokač i dodaje kako su u Rovinju cijelu dionice utrke zatvorili za promet te kako je to je bilo posebno iskustvo za trkače.“ Radimo i na edukaciji lokalnog stanovništva tako da kad su utrke da se zatvori promet u gradu. To je Europski standard jer je važno da trkač bude neometan, da nema buke i smetnje kako bi iskustvo prolaska kroz određene lokalitet bilo potpun i da uživa u mirisima i blagodatima naše prirode“ istaknuo je Sokač.

Koncept Run Croatia je povezivanje što više vertikala poslovanja uslužnih djelatnosti što se pokazao kao dobitna kombinacija, kako za trkače tako i za turističke destinacije. Za kraj ističe Sokač kako u Hrvatsku želi dovesti što više kvalitetnih gostiju i veliki dio od 50 milijuna europskih trkača u Hrvatsku. Još jedan primjer kako postati i što znači biti ambasador hrvatskog turizma što Sokač svakako s pravom ulazi u tu kategoriju.

Ovo je odlična primjer kako se turizam veže uz sve aktivnosti i kako je upravo cilj povezati sve industrije kroz održivi turizam jer bez toga nema dugoročnog razvoja. Sunce i more kao turistički proizvod više nije dovoljan, toga su svjesne i puno veće turističke destinacije nego Hrvatska. Slijedite ovaj odlična primjer koncepta Run Croatia i iskreno se nadam kako će se spomenuta liga 10×10 širiti na što više gradova.

Turizam se sastoji od emocija, doživljaja i priča. Pričajte priče.

Vijesti: