Croatia – full of Champions, kampanja koja treba krenuti već danas!

Autor: Marijan Palić, stručnjak za digitalni marketing i nove tehnologije, CEO @ Eclectic.Digital

Svi se čude što je Hrvatska, tako mala država, u finalu najpopularnijeg sportskog događaja na svijetu, Svjetskog nogometnog prvenstva.

Dobili smo pozornost i zainteresirali smo svijet, Bleacher Report koji čitaju milijuni ljudi jučer je objavio podatak da smo mi po broju stanovnika najmanja država koja je došla u finale još od SP 1930. godine.

Prema istraživanju MediaToolkita nakon utakmice s Engleskom se na internetu objavilo više tekstova o Hrvatskoj nego što je objavljeno u cijeloj njezinoj povijesti od osnutka. Nakon pobjede nad Rusijom objavljen je graf gdje se vidi da je bilo 20.000 objava pola sata nakon utakmice na webu. Nakon susreta s Rusijom 118.482 puta smo se spominjali, nakon pobjede nad Engleskom gotovo 300.000. Što će biti nakon finala?

Svi istražuju Hrvatsku

HTZ bilježi rast posjeta stranica od čak 250% u odnosu na prošlu godinu, na naslovnici se nalazi skraćena verzija videa na kojemu su naši nogometaši koji će biti u finalu Svjetskog prvenstva. Tržišta koja bilježe rast posjeta stranice su: Italija, SAD, Rusija, Indija, Njemačka, Poljska, Nizozemska, Francuska i UK.

Tijekom jučerašnje kampanje iz HTZ-a su koristili  mikrotargetiranje, po principu geolokacije – na području stadiona Lužniki, a nakon toga u cijeloj Moskvi.

Skupilo se oko 250.000 prikazivanja na YouTubeu, a na Facebooku 74.000 prikazivanja.

Pa ipak…

Iskreno sam mišljenja da nas je sve malo zatekao uspjeh naše reprezentacije i da su svi, koliko god možda ovo ružno zvuči, nespremno dočekali ovo finale.

Nemamo koliko mi je poznato nikakvu kampanju na terenu u okolici stadiona, nikakvu gerila promociju, a u finalu smo i fokus je na nama. Nismo složili nikakve priče i poveznice s državama s kojima igramo. Mogli smo složiti priče i poveznice npr. s Rusijom, Engleskom i Francuskom te targetirati njihove navijače.

Iako nas se radi ovih stvari percipira kao sportsku naciju, nažalost nikada sport nismo iskoristili na pravi način u promociji Hrvatske. Bilo je zgodnih ideja i sporadičnih pokušaja, ali bez strategije i inovativnosti.

Full of Champions

Slogan HTZ-a, Full of life, posložen je tako da se lako može mijenjati i prilagođavati raznim kampanjama. Primjerice, umjesto life možete dodati: nature, islands, culture, sun…

Predlažem da se sada, odmah nakon svjetskog prvenstva pokrene kampanja sa sloganom: Croatia – Full of Champions!

Zašto? Već sam naveo kako nam sport donosi puno publiciteta i kako ljudi znaju za nas upravo putem sporta. Imamo odlične sportaše kao što su: Goran Ivanišević, Borna Ćorić, Mirko Filipović, Stipe Drviš, Stipe Miočić, Blanka Vlašić, Janica Kostelić, Ivica Kostelić, Sandra Perković, Barbara Matić, Sara Kolak, Tin Srbić, Robert Seligman, sestre Zaninović, braća Sinković, Duje Draganja, Filip Hrgović, Mihovil Španja… tu su i naše nogometna, rukometna i vaterpolo reprezentacija.

Sve te uspjehe postila je država koja ima oko 4 milijuna stanovnika, svi su ti sportaši zaslužni za našu prepoznatljivost i svi su oni šampioni.

S ovakvom kampanjom i sportašima koji bi ju podržali na svim društvenim mrežama, a na valu ovog uspjeha naše nogometne reprezentacije, postigli bismo sjajne rezultate!

Targetiranje po tržištima

Odlična bi se stvar mogla napraviti s targetiranjem određenih tržišta, prema popularnosti sportova.

U državama gdje je popularan vaterpolo može ići promocija kroz našu vaterpoloreprezentaciju, u državama gdje je popularno skijanje može ići promocija s Janicom i Ivicom Kostelićem, u Engleskoj može ići promocija kroz Gorana Ivaniševića, u Japanu može ići promocija kroz Mirka Filipovića…

HTZ ima statistiku u kojem gradu i županiji najviše dolazi gostiju iz određenih država… i tu se može ići s targetiranim kreativnim kampanjama.

Ako je ikada bilo vrijeme da uložimo novce u promociju, to je danas!

Najteže je motivirati ljude da se zanimaju za vas – a mi to upravo sada imamo. Trebamo pojačati prisutnost sada kada već svi znaju za nas, jako ćemo teško ponovno dobiti ovakvu priliku.

Odakle novac za to pitate se? Naš turizam je u prva tri mjeseca ostvario rast od 14%, zašto taj novac ne bi investirali u promociju, čime bi i sljedeće godine nastavili rast. Umjesto da ga potrošimo na krpanje proračuna i onda očekujemo sljedeće godine rast samo po sebi.

Autor: Marijan Palić, stručnjak za digitalni marketing i nove tehnologije, CEO @ Eclectic.Digital

 

Ako želite i vi glasno razmišljati javite se na price@hrturizam.hr. Jedino argumentiranom i konstruktivnom raspravom možemo rasti i razvijati se kao društvo, struka i kao pojedinci.

Vijesti: