Dalibor Čanaglić,Kompas.hr : Budućnost turističkih agencija je u specijalizaciji

Jedna turistička sezona je uspješno završila, a sada kreće nova, ona zimska gdje se fokus s mora seli u unutrašnjost tj. na skijanje. Doduše, ove godine vremenski uvjeti nisu...

Jedna turistička sezona je uspješno završila, a sada kreće nova, ona zimska gdje se fokus s mora seli u unutrašnjost tj. na skijanje. Doduše, ove godine vremenski uvjeti nisu idealni za skijanje pošto i dalje nema onog pravog snijega, no ubrzo će se i to promijeniti.

Da Hrvati vole skijanje to svi znaju, pogotovo skijališta u Austriji, Italiji i Sloveniji. Usprkos financijskoj krizi svake godine se bilježi rast skijaša iz Hrvatske te se procjenjuje kako svake godine preko 200 tisuća Hrvata ide na skijanje i potroše preko 500 milijuna kuna. „Ljubitelji skijanja iz Istre najviše traže dobra i velika skijališta po Italiji – Kronplatz, Alta Badia & Super Ski Dolomiti, Passo Tonale, dok Zagrepčani češće biraju provjerena skijališta po Austriji – Sillian, Katschberg, Nassfeld, Flachau, Bad Kleinkirchheim, Saalbach, Zell am See.“ ističe Dalibor Čanaglić, voditelj odjela za skijanje turističke agencije Kompas Zagreb D.D. te dodaje kako će najviše Hrvata na skijanju u hrvatskom tjednu biti na destinacijama kao što su Kronplatz, Sillian, Nassfeld, Kranjska Gora i Rogla. „Slovenska su skijališta popularna za obitelji s djecom, gdje se nakon skijanja svi mogu opustiti u toplim bazenima hotela u Kranjskoj Gori, Rogli, Mariborskom Pohorju. Francusku uglavnom biraju mladi kojima su skijališta po Austriji i Italiji gotovo nedostupni zbog skupoće smještaja i skijaške karte, pa odmah rezerviraju paket aranžman koji uključuje prijevoz autobusom + smještaj + ski kartu za 6 dana.“ ističe Čanaglić te dodaje gotovo 90% skijaških rezervacija se odnosi na period od 7.1.-14.1.2017., pa je to ujedno glavni tjedan za HR skijaše.

skijanje

Hrvati su redovito dobri potrošači i konzumenti zimskog odmora tj. skijanja u Europi, a ove godine po prvi puta agencija Kompas.hr u suradnji s partnerom Exaltom na tržište je ponudila i ponudu skijanja u Americi, točnije u jednom od najpoznatijih skijališta na Svijetu – Aspenu. Kakva je reakcija tržišta i kako to da ste se okrenuli i na ponudu u Aspen? „S partnerom EX-ALTO surađujemo dugi niz godina i možemo potvrditi da su vrlo profesionalni, stručni u poslu koji odrađuju. Kako je tržište to koje većinom dirigira trendove putovanja, tako smo došli na ideju da zajedno napravimo nešto inovativno, a opet s druge strane dovoljno atraktivno. Postoji dobar dio skijaša koji su se „zasitili“ skijanja po europskim skijalištima i koji žele ići korak više – a to je skijanje na drugom kontinentu. Za njih smo napravili paket aranžman koji uključuje povratnu zrakoplovnu kartu, takse, pristojbe, transfere, smještaj, ski kartu. Skijanje na 500 km skijaških staza, vrhunski smještaj, shopping, zabava, samo su dio onoga što Aspen može ponuditi.„ istaknuo je Čanaglić iz Kompasa te dodaje kako će u Aspenu imati i svojeg čovjeka kao domaćina koji poznaje lokaciju i koji će brinuti o skijašima.

Konkurencija turističkih agencija na tržištu je velika, a pojavom raznih malih online agencija koje su svakako uzele svoj dio kolača postavlja se pitanje kako biti konkurentan na našem tržištu. Također, online prodaja raste iz dana u dan te samim time dolazi do sve manjeg direktnog kontakta s gostima. Na pitanje koliko to utječe na veliku turističku agenciju kao što je Kompas.hr, Čanaglič ističe kako i dalje postoje gosti koji vole doći direktno u agenciju, sjesti, porazgovarati i savjetovati se s prodajnim predstavnikom o putovanju, jer ništa ne može zamijeniti direktan kontakt.“ Online prodaja svake godine raste, ali i dalje primjećujemo da gosti traže primjerke kataloga putovanja (skijanje, ljetovanje, daleka putovanja…). U budućnosti opstat će one agencije koje se specijaliziraju, prepoznaju specifične potrebe svakog segmenta gostiju, ponude kvalitetan proizvod, paket aranžman koji uključuje nekoliko usluga (prijevoz, transfer, smještaj, izlete, dodatne aktivnosti, itd.), ili se vlasnički ili interesno udruže i nađu put na tržište. Definitivno će snaga brenda, kredibilitet, korisničko iskustvo biti ključno da bi došlo do akvizicije gosta a kasnije i lojalnosti.“

Pojavom Booking.com-a kao i drugih booking portala došlo je do promijene navike potrošača, zanimalo me je koliko je to utjecalo na tržište putničkih agencija. „Definitivno su razni svjetski booking portali promijenili tržište i rijetki su oni koji mogu nositi s budžetima za promociju i online marketing ovih velikih globalnih igrača. Društvene mreže poput Facebooka, Instagrama, Twittera, Pinteresta, TripAdvisor su ključni alati gdje se digitalni marketing događa i to je online prostor gdje se svi nalaze, komentiraju zadovoljstvo ili nezadovoljstvo pruženom uslugom, i agencije trebaju biti prisutne na social media kanalima kako bi čim više „lookera“ pretvorili u „bookere“. „ rekao je Čanaglić te dodao kako posebni proizvodi agencija odnosno posebne niše turizma kao što su „filmski turizam“ , „trkački turizam“, ili organizacija „sportski kampova“ samo su dio kojemu trebaju agencije posvetiti više pažnje i razvijati se u tom smjeru.

dalibor-canaglic7

Specijalizacija je budućnost ističe Čanaglić, a svakako i poseban odnos i komunikacija sa svojim dugogodišnjim putnicima gdje je povjerenje i kvaliteta izvedbe ključna. Jedan od odličnih alata kako zadržati svoje klijente i pružiti im dodanu vrijednost su loyalty klubovi tj. klubovi vrijednosti, a Kompas.hr upravo kroz svoj Kompas klub postavio je jake temelje. „ Kompasovi klubovi su naš „zaštitni znak“. S pravom, jer su kroz njih u sada već više od deset godina postojanja prošle tisuće malih i većih skijaša – stotine skijaških učitelja na nekoliko ponajboljih lokacija.“ Ponosno ističe Čanaglić te dodaje kako je klub kvalitete odlično prepoznat od Hrvata i kako je pruža razne popuste i dodane vrijednosti. „U destinacijama gdje imamo klubove zakupimo različite smještajne kapacitete (hotele, apartmane) u terminu zimskih praznika, te osiguramo dovoljan broj licenciranih ski učitelja s kojima organiziramo školu skijanja na hrvatskom jeziku. Škola skijanja traje šest dana, dnevna poduka od 10 do 14 sati s pauzom u trajanju od 45 minuta, a grupe se formiraju prema znanju skijanja. Za one najmlađe (djecu od 3 od 5 godina) organiziramo dječji vrtić na snijegu. U vrijeme dok djeca usavršavaju skijašku tehniku, roditelji mogu uživati u skijanju.“

Turistička agencija Kompas.hr ove godine je proslavila 25 godina postojanja, a vizija za sljedećih 25 godina kreće se u tri smjera. Jedan do glavnih smjerova je kao i dalje žele zadržati titulu vodeće agencije kad su u pitanju putovanja za domaće putnike i to na svim produktima – od ljetovanja i skijanja, do putovanja u Europu ali i interkontinentalne destinacije. „Drugi krak je naša orijentacija na strano tržište – prije svega Daleki istok i obje Amerike, i to u grupnom segmentu putovanja za koje radimo originalne i kvalitetne programe kružnih tura, ne samo za Hrvatsku nego i za regiju južne Europe. Naš treći krak okrenut je zadnjih nekoliko godina prema velikim korporativnim klijentima kojima pružamo uslugu tzv. „travel service“ – dakle organiziramo putovanja za njihove djelatnike, a želimo se kao specijalist posebno posvetiti i kongresnom turizmu. „ istaknuo je za kraj Čanaglić i zaključio kako žele povući najbolje od onog što nudi svjetski turizam i održati poziciju jednog od tržišnih lidera u Hrvatskoj i regiji.

 

Vijesti: