Hrvatska nautička ponuda predstavljena na europskom sajmu nautike u Düsseldorfu

Hrvatska i ove godine predstavlja nautičku ponudu na sajmu BOOT, jednom od najvažnijih europskih nautičkih sajmova, koji se ove godine održava u 50. izdanju u Düsseldorfu od 19. do...

Hrvatska i ove godine predstavlja nautičku ponudu na sajmu BOOT, jednom od najvažnijih europskih nautičkih sajmova, koji se ove godine održava u 50. izdanju u Düsseldorfu od 19. do 27. siječnja. 

Sajam BOOT Düsseldorf prošle je godine privukao više od 1900 izlagača, gotovo 250.000 posjetitelja te oko 2.000 akreditiranih novinara iz 44 zemlje svijeta, što samo govori o važnosti sajma. 

Njemačka, Češka i Poljska ključna su tržišta koja se moramo truditi zadržati jer bi se mogla okrenuti prema Turskoj zbog cijena – Luka Šangulin, Angelina Tours

Brojke jasno pokazuju da je nautički turizam jedan od ključnih segmenata naše turističke industrije. Radi se o gostima koji su spremni izdvojiti više za kvalitetnu ponudu, a kontinuiran rast ove niše posebno je važan za produljenje sezone“, pojasnio je predsjednik HGK ŽK Šibenik Ivan Soža.

Iza nas je dobar vikend. Napravljeni su već i prvi bukinzi, a interes je puno bolji nego prošle godine. Nadam se da će se taj trend nastaviti i da ćemo uspjeti popuniti naše kapacitete i za ovu godinu. Mislim da Hrvatskoj treba promocija, posebno ove godine budući da se malo mučimo s bukingom u odnosu na Grčku koja je kao tržište živnula i Tursku koja se razbudila puno brže nego što smo mislili,“ rekao je Luka Šangulin, vlasnik i direktor charter tvrtke Angelina Tours iz Biograda i zamjenik predsjednika Udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima – charter HGK.

Šangulin je napomenuo da su Njemačka, Češka i Poljska ključna tržišta koja se moramo truditi zadržati jer bi se mogla okrenuti prema Turskoj zbog cijena. S druge strane, Ujedinjeno Kraljevstvo, Skandinavija i SAD su specifična tržišta na koja je teže ući. „Inače imamo i veliki interes iz Australije, no kod nas nije priznata australska dozvola, što bi bilo dobro izmijeniti kako bismo ostvarili i taj potencijal za rast,“ napominje Šangulin. 

Online kampanja na 9 emitivnih tržišta

Hrvatska zbog vrlo kvalitetne i očuvane resursne osnove na međunarodnom tržištu zauzima poziciju jedne od najpoželjnijih nautičkih destinacija, ističe direktor HTZ-a, Kristjan Stanišić te dodaje: “Riječ je o proizvodu kojeg intenzivno promoviramo, kako u vrijeme glavnog dijela turističke godine, tako i za razdoblja pred i posezone. Kao podršku charter kompanijama i njihovim aktivnostima vezanima uz rani booking proveli smo veliku online kampanju na temu nautičkog turizma na tržištima Njemačke, Austrije, Velike Britanije, Češke, Poljske, Italije, Švedske, Francuske i Slovenije,

Među suizlagačima koji nastupaju na sajmu su TZ Splitsko-dalmatinske i Šibensko-kninske županije, Croatia Yachting, Marina Hramina, Marina Veruda, Angelina Tours, Ultra Sailing, Burin Yacht Charter, Offshore Boote te Denebola Charter + Anamore Yachting. U sklopu hrvatskog štanda, u suradnji s HGK i ACI-jem, organizirano je i druženje s partnerima u sklopu kojeg je održana i degustacija hrvatskih vina, sireva te ostalih gastronomskih delicija.

U organizaciji HTZ-a slijede nastupi na nautičkom sajmu BOOT koji se u ožujku održava u austrijskom Tullnu te na sajmu Interboot koji se u rujnu održava u njemačkom Friedrichshafenu, a tu je i poslovna radionica u Southamptonu.

Nautika važan segment našeg turizma

Foto: Pixabay.com

Broj upisanih brodica u prvih devet mjeseci 2018. godine nadmašio je brojku iz cijele 2017. – 124.394 do kraja rujna 2018. u usporedbi sa 122.964 u dvanaest mjeseci prošle godine – s tim da je porastao i broj upisanih jahti na gotovo 3000. 

Ukupan broj charter plovila u Hrvatskoj narastao je na 4.375, a preko pola milijuna nautičkih gostiju ostvarilo je gotovo 3,5 milijuna noćenja. Marine, s preko 17.000 vezova, 2017. su godine uprihodile 855 milijuna kuna. Od toga je 598 milijuna kuna ostvareno od iznajmljivanja vezova, što je 70% od ukupno ostvarenoga prihoda. U odnosu na 2016. ukupan prihod veći je za 11,2%, a prihod od iznajmljivanja vezova za 10,9%.

Da je nautika proizvod koji čini važan dio ukupne hrvatske turističke ponude pokazuju i podaci istraživanja TOMAS nautika 2017.

Naime, prema tim podacima 56% nautičara dolazi iz kućanstava s prosječnim prihodima većim od 3.500€, što je skoro duplo veći budžet od ljetnih odmorišnih gostiju. Trajanje boravka nautičara uglavnom je u rasponu od 4 do 7 noćenja (59%), a potom slijede boravci u trajanju od 8 do 14 noćenja. Vezano za njemačko tržište, prema podacima istog istraživanja 3/4 nautičara iz Njemačke ostvaruje mjesečna primanja veća od 3.500€, a tijekom boravka u Hrvatskoj njih 71% ostvaruje do 7 noćenja. Od aktivnosti najčešće biraju restorane, shopping te sportske aktivnosti.

U 2018. godini u segmentu nautičkog chartera zabilježeno 479 tisuća dolazaka i 3,2 milijuna noćenja, što predstavlja rast od 1 posto. Gledano prema županijama, najveći broj noćenja u nautičkom charteru 2018. zabilježen je u Splitsko-dalmatinskoj županiji (udio županije u noćenjima nautičkog chartera iznosi 44%), zatim slijede Zadarska (udjel 21%) i Šibensko-kninska županija (17%). 

Tijekom prošle godine s tržišta Njemačke ostvareno je više od 70 tisuća dolazaka i oko 530 tisuća noćenja u nautičkom charteru, što ovu zemlju pozicionira na prvo mjesto po turističkom prometu.


Vijesti: