Hrvatska treća zemlja po broju Nextbike gradova u Europi

Prije četiri godine nakon mukotrpnog rada i nastojanja da Hrvatska, kao i grad Zagreb popularizira vožnju biciklom kroz uvođenje sustava javnih bicikala kao dopunu postojećeg javnog prijevoza krenula je...

Prije četiri godine nakon mukotrpnog rada i nastojanja da Hrvatska, kao i grad Zagreb popularizira vožnju biciklom kroz uvođenje sustava javnih bicikala kao dopunu postojećeg javnog prijevoza krenula je uspješna priča oko NexBike sustava javnih bicikala, jednog od najbrže rastućih startup projekata u Hrvatskoj.

Tako su na jučerašnjoj konferenciji za medije na Trgu kralja Tomislava kod Glavnog kolodvora, gdje je prije četiri godine postavljena prva stanica s javnim biciklima u Hrvatskoj, predstavljeni su rezultati četverogodišnjeg rada Nextbike sustava javnih bicikala, jednog od najbrže rastućih startup projekata u Hrvatskoj. Javni su bicikli sve popularniji oblik prijevoza u 10 hrvatskih gradova i općina ( Zagrebu, Karlovcu, Gospiću, Brinju, Slavonskom Brodu, Ivanić Gradu, Zadru, Šibeniku, Makarskoj pa čak i na otoku Lastovu ), a već do srpnja ove godine čak 5 novih gradova uvodi nextbike sustav javnih bicikala.

Prvi među njima su Velika Gorica i Sisak već u svibnju, a do srpnja slijede Jastrebarsko, Metković i Poreč. Prošle godine nextbike je pokrenut u Sarajevu gdje je odlično prihvaćen i u samo godinu dana ima 5.000 oduševljenih korisnika ističu iz NextBike-a i dodaoju kako ovoga ljeta stižu i u Tuzlu, a interes pokazuje i sve veći broj drugih gradova u regiji.„Nadamo se da će Grad Zagreb, u kojem smo pokrenuli prvi sustav javnih bicikala u Hrvatskoj, pružiti adekvatnu podršku daljnjem razvoju ovog najpopularnijeg oblika održive mobilnosti. Tome se ne nadaju samo postojeći korisnici, nego i potencijalnih 100.000 novih korisnika, koji bi postali i stvarnim korisnicima ako se omogući proširenje mreže stanica na barem 50 lokacija diljem Zagreba. To bi trebalo biti popraćeno i unapređenjem biciklističke infrastrukture kao bitnog preduvjeta za masovno korištenje bicikla kao prijevoznog sredstva općenito. Ljudi to traže svaki dan. „ ističe Krešimir Dvorski, direktor tvrtke Sustav javnih bicikala.

Nextbike sustav javnih bicikala u Hrvatskoj već sada broji 20.000 registriranih korisnika koji su ga prepoznali kao najpovoljniji, najbrži, najzdraviji i najzabavniji prijevoz u gradu. Nextbike značajno smanjuje emisiju štetnih plinova, buku, prometne gužve i probleme s parkiranjem, a bicikliranje pozitivno utječe na psihofizičko zdravlje svih korisnika što može potvrditi svatko tko biciklom ide na posao ili fakultet. U sljedećih godinu dana Zagreb može prestići Ljubljanu kao trenutnog lidera u regiji što bi bio veliki iskorak Zagreba u kontektsu održive mobilnosti.

Kako bi se osjećali sigurnije u prometu, Nextbike u suradnji s drugom Sigurnost u prometu, Fakultetom prometnih znanosti i Crvenim križom svake godine organizira nekoliko škola bicikliranja te potiče gradove na unapređenje biciklističke infrastrukture. Nextbike je jedan od svijetlih primjera brzorastućeg svjetskog pokreta koji se zove „sharing economy“ i zastupa ideju da ljudi teže k tome da ne moraju baš sve posjedovati. „Zahvaljujući vlastitim materijalnim i nematerijalnim ulaganjima, potaknuti strašću i entuzijazmom da Zagrebu i drugim gradovima u Hrvatskoj i regiji priuštimo ono što neki već odavno imaju, ali i tvrtkama pokroviteljima koje su prepoznale društveno odgovornu komponentu, gradskom proračunu uštedjeli smo do sada više od tri milijuna kuna. Želim samo jedno, da moj grad bude lider održive mobilnosti predvodeći bike-sharing boom u Hrvatskoj kako bi nam djeca, ali i jedina nam Planeta, jednog dana bili zahvalni“ zaključuje Dvorski.

Sustav javnih bicikala svakako je odlična dopuna turističkog proizvoda za turističke destinacije, a usudio bih se reći kako bi danas trebao biti standardna turistička ponuda, što nažalost još uvijek nije. Zamislite da je cijeli otok Krk povezan bikesharing stanicama ili cijela Istarska obala, a zašto ne i Slavonija od Belog Manastira do Iloka, a sve povezano s lokalnom turističkom ponudom.

Sjedni, vozi i uživaj u autohtonoj turističkoj ponudi, što kažete?

Povezane vijesti: [ SPIN CITY & NEXTBIKE ] ZAJEDNIČKOM SURADNJOM DO POTPUNE USLUGE GRADSKOG PRIJEVOZA U ZAGREBU

Vijesti: