Osnovana Turistička zajednica područja Imotske krajine – Imota

Ono što se najavljivalo zadnjih godinu dana te ono što je jedino logično i prirodno, barem kada pričamo o kreiranju turističkih proizvoda i brendiranju u turizmu je spajanje i...

Ono što se najavljivalo zadnjih godinu dana te ono što je jedino logično i prirodno, barem kada pričamo o kreiranju turističkih proizvoda i brendiranju u turizmu je spajanje i sinergija turističkih destinacija u jedan brend.

Projekt je to koji već neko vrijeme nastoji realizirati čelnik Turističke zajednice Imotski Luka Kolovrat, kako bi, i na taj način, turistička ponuda u Imotskoj krajini bila objedinjena, a samim time i lakše dostupna mnogobrojnim turistima, koji posljednjih godina u sve većem broju otkrivaju prirodne ljepote Imotske krajine.

Tako je osnivačkom skupštinom i svečanim potpisivanjem sporazuma između devet jedinica lokalne samouprave donesena odluka o gašenju dosadašnje TZ Imotski, te osnivanju turističke zajednice područja „Imota“, inače prve u Splitsko-dalmatinskoj županiji.  “Imotska krajina je povijesna i zemljopisna činjenica, geografska datost, koja je kroz različite povijesne birokratske i administrativne uredbe rascjepkana i podijeljena. Ovaj projekt formalnog povezivanja i udruživanja grada Imotskog i općina s područja Imotske krajine, nastoji premostiti te administrativne granice, radi lakšeg ostvarivanja ciljeva u turističkom sektoru” izjavio je Luka Kolovrat.

Direktor HTZ-a Staničić naglasio je kako je poticanje udruživanja turističkih zajednica jedan od glavnih ciljeva novog Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma. Hrvatska danas treba dobro profilirane turističke destinacije koje kvalitetno upravljaju turističkim posjetima, turističkim doživljajem i turističkim proizvodom koristeći jedinstvene strateške resurse tijekom cijele godine, na kontinentu jednako kao i u priobalju. Siguran sam kako će turistička zajednica područja Imota svojim radom i djelovanjem ostvarit navedeno te da će biti odličan primjer dobre prakse i poticaj ostalima da slijede put udruživanja i povezivanja, ekonomičnosti i učinkovitosti, izjavio je Staničić, dodavši kako će pozitivni efekti udruživanja biti vidljivi u segmentu promocije i upravljanja destinacijom i njenim resursima.

Na sjednici je usvojen prijedlog Programa rada TZP Imota za 2018. godinu kojim su definirane sve aktivnosti koje vode afirmaciji područja, obogaćivanju ponude novim sadržajima, stvaranju boljih uvjeta boravka turista i aktivnoj promidžbi destinacije. Tako će TZP Imota svojim djelovanjem pridonositi povećanju turističkog prometa i broja noćenja, posebno u predsezoni i posezoni, kreiranju novih turističkih sadržaja, promoviranju područja kao turističke destinacije kvalitetnih i raznolikih proizvoda, poboljšanju općeg izgleda turističke destinacije i drugim strateški važnim ciljevima. TZP Imota u ovoj godini svoja financijska sredstva usmjerit će na brojne programe i aktivnosti poput nastavka istraživanja Crvenog jezera, organiziranja Imota family day, izrade bicikličkih i trkačkih staza, itd.

Potrebno je brendirati regije

Blago je reći kako je suludo da jedan otok Brač, ponavljam otok, ima sedam turističkih zajednica koje još pri tome međusobno ne surađuju, svaka za sebe razvija „turističku destinaciju“ niti imamo zajednički turistički proizvod, a ponavljam još jednom pričamo o otoku Braču. S druge strane, recimo otok Krk koji također ima sedam turističkih zajednica i još jednu TZ otoka Krka, koja je nastala upravo s ciljem brendiranja jednog otoka, a ne svakog zasebno.

Osobno smatram kako Hrvatska mora brendirati regije, kao što je Istra, Dalmacija, Slavonija… jer suludo je da recimo jedna Slavonija ima pet županijskih turističkih zajednica i pet različitih razvoja destinacija. Što jednom strancu znači Osječko – baranjska županija ili Vukovarsko-srijemska županija, ali kao jedan turistički brend i zaokružena priča – Slavonija, apsolutno da. Inače, upravo se radi na procesu brendiranja Slavonije kao jednog turističkog brenda, o tome uskoro više.

Trebamo se ugledati na primjere Toscane, Provanse ili Bavarske kao i na Švicarsku i Austriju koju su odlično spojile razne turističke proizvode bazirana ne regijama, a ne svakoj turističkoj destinaciji zasebno. Turizam je prvi koji ne poznaje granice, a pogotovo strani turisti koji dođu kod nas i stvarno ih ne zanimaju niti osjete te nevidljive granice gradova i županija, turistima je destinacija Hrvatska pa onda Dalmacija, Istra, Slavonija itd…

Sustav turističkih zajednica se svakako treba mijenjati jer ovakav kakav je trenutno je neefikasan, kontra produktivan i u konačnici nema sinergije svih na turističkoj destinaciji. Kako i u kojem smjeru je za konstruktivnu raspravu, no svakako je više nego jasno kako se moramo okrenuti na razvoj utemeljen kroz koncept destinacijske menadžment kompanije sukladno svim trendovima 21. stoljeća. Inače,  Ministarstvo turizma upravo radi na donošenju novog paketa turističkih zakona i reorganizaciji turističkih zajednica, a koji bi trebao uskoro biti predstavljen javnosti.

Povezana vijest: POKRENUTA INICIJATIVA ZA PROGLAŠENJE IMOTSKIH JEZERA UNESCO GEO PARKOM

 

Vijesti: