Saznajte kako je Crno Jaje napravilo revoluciju u turizmu

Prije osam godina u Hrvatskoj se otvorilo tržište grupne kupovine, koje je kasnije doživjelo svoju ekspanziju kroz razno razne inačice i slične portale, te u konačnici i konsolidaciju na...

Prije osam godina u Hrvatskoj se otvorilo tržište grupne kupovine, koje je kasnije doživjelo svoju ekspanziju kroz razno razne inačice i slične portale, te u konačnici i konsolidaciju na tržištu.

Danas najjača stranica za grupnu kupnju na hrvatskom tržištu je nesumnjivo Crno Jaje, koje je bez obzira na kasniji ulazak na tržište, svojim proaktivnim i drugačijom poslovnom filozofijom i promocijom, doslovno pomela konkurenciju te danas broji preko 250.000 newsletter korisnika što predstavlja moćan i efikasan prodajni alat. Ono što je meni osobno zanimljivo je činjenica kako je upravo Crno Jaje uvelo malu revoluciju u turizmu, pogotovo kada pričamo o promociji kontinentalnog turizma, prodaji turističkih paketa u pred i posezoni te suradnji s hotelima, a koje se ne bazira na jeftinim paketima.

Gore navedene činjenice su više nego dovoljan razlog za razgovor s Hrvojem Bujasom, osnivačem i vlasnikom Crnog Jaja, koji ističe kako Crno Jaje nije sinonim za jeftini smještaj nego kao izvrstan kanala promocije i prodaje. „Prepoznali su nas najjači hotelijeri u Hrvatskoj, a ta činjenica samo govori kako Crno jaje nije sinonim za jeftini smještaj nego kao izvrsni kanala prodaje i pametni modalitet rada za najveće hotelijere. Oni znaju kada, kako i na koji način koristiti Crno jaje kao prodajnu platformu.“ ističe Bujas te dodaje kako surađuju s Valamarom, Maistrom, Toplicama Sv. Martin, Supetar Waterman Resortom i mnogim drugima.

Na spomen grupne kupnje prva asocijacija koja se veže je jeftini smještaj, te nikada ne bi povezao hotele s tri, a pogotovo s četiri i pet zvjezdice, da će surađivati s platformom za grupnu kupnju. No, kako i sam Bujas ističe, hotelijeri su našli svoju nišu i to nišu koja odlično funkcionira kao prodajni kanal, pogotovo u pred i posezoni. „Nitko ne može napuniti u sedam dana hotel kao što možemo mi, ne postoji alat na tržištu osim Crnog Jaja. Naša snaga je u povjerenju i jakoj bazi korisnika. Imamo preko 250.000 newsletter pretplatnika koji su vjerni kupci zadnjih šest godina, a pri tome to nije baza koja je kupljena, nego je građena iz dana u dan zadnjih šest godina. „ naglašava Bujas.

Ok, super, no kako to izgleda u praksi, glasno sam se pitao, a Bujas kao iz rukava govori jedan konkretan primjer posljednje suradnje koja je baš za vrijeme našeg razgovora bila rasprodana u par dana. „Nedavno smo u suradnji s Toplicama Sv. Martin radili specijalni projekt „Međimurje i Dalmacija“ s kojim smo napravili poseban sadržaj i doživljaj, tri dana tj. dva noćenja, na bazi polupansiona za dvije osobe. U petak je bila Međimurska večera i glazba, a u subotu je bila Dalmatinska večera i gostovala je klapa Iskon. Ono što je moć Crnog Jaja je upravo o ovome – u samo tri dana rasprodali smo 110 soba hotela. Nađite mi koji kanal prodaje i marketinška kampanja može u tri dana rasprodati 110 soba. Radimo sa svim hotelima, a zanimljivo kako se kod nas bolje prodaju hoteli s 4 i 5 zvjezdica, a ne najjeftiniji smještaj. Ono što nam se pokazalo kao jako uspješno je da radimo praktički sistem ključ u ruke – promociju, prodaju i naplatu sredstava te prebacivanje sredstva na hotel“ ističe Bujas te dodaje kako su hotelijeri odavno shvatili vrijednosti Crnog Jaje te kako Crno Jaje nije nekakva grupna kupnja od prije sedam godina, nego su jedan novi modalitet brzog, efikasnog i kvalitetnog punjenja kapaciteta.

I moram priznati da je razuvjerio sve moje sumnje te ustvari tek tada sam shvatio pravi koncept Crnog Jaja, a to je brza i efikasna prodaja. Jer prodati 100 noćenja u tri dana je više nego impresivan uspjeh. Također, ono što je pozitivno i sistematično, da je kroz kampanju u gore navedenoj suradnji s Toplicama Sv. Martin nije se prodavao smještaj, nego sadržaj i poseban cijeli doživljaj. Svi znamo kako motiv dolaska nije smještaj, nego raznolik, kvalitetan i prvenstveno autentičan sadržaj, a pogotovo kada pričamo o pred i posezoni kao i kontinentalnom turizmu. Ljudi ne putuju niti ne dolaze u destinacije zbog smještaja, nego sadržaja.

I upravo tu dolazimo do jedne odlične poveznice, koja je i mene ponikla upravo na intervju i dublju priču o Crnom Jaju kao platforme za promociju destinacija u pred i posezoni te pogotovo u kontinentalnom turizmu. Također, Crno Jaje je definitivno pokrenulo i diglo neke destinacije u kontinentu kao što je Baranja, Lika, Zagorje itd… „Prije osam godina praktički ljudi nisu bili putnici, osim putovanja na skijanja i veće europske gradove. Generalno mislim da su ljudi putovali oko 10-15 posto, a ulaskom na tržište portala za grupno putovanja i dolaskom jednog novog modaliteta izrade cijene, pogotovo prilagođen za kontinentalni turizam i na Jadran u pred i posezoni, Hrvati su ponovno postali putnici tj. počeli su sve više i više putovati po Hrvatskoj. Dakle pričamo o kontinuiranom rastu u nazad osam godina, te mogu reći kako je došlo do jedne kompletne promijene unutar pozicioniranja ljudi. Ljudi doista žele tijekom vikenda pobjeći iz Zagreba, Splita, Rijeke tj. velikih gradova i otići negdje.“

Upravo je to niša koja nam je nedostajala – domaći posjetitelji i domaća potrošnja, jer upravo su oni baza za pred i po sezonu, a pogotovo za kontinentalni turizam. A kada govorimo o vikend putovanjima, onda je idealno ljudima otići autom na bliže destinacije, prvenstveno u Hrvatskoj, koje su u krugu od 100 do 200 kilometara. Tako je najidealnije nekome iz Zagreba vikendom autom otići u Slavoniju, Zagorje, Gorski Kotar, Međimurje… dakle otići u jedan krug gdje si s autom unutar dva sata vožnje. „Upravo na tom polju smo napravili jako puno, zahvaljujući našim partnerima s kontinenta, od većih do manjih, koji su prepoznali moć Crnog Jaja upravo za stvaranje motiva dolaska i punjenje smještaja.  Stekla se ta jedna kritička masa da i kontinentalni turizam pokaže „zube“, a Crno jaje je od prvog dana bio i ostat će veliki promotor kontinentalnog turizma. Osobno smatram kako samo upravo kroz Crno jaja praktički neke destinacije izmislili. Preko 2.000 kupona je prodano za našeg partnera u Lonjskom polju što je fenomenalan rezultat, a svakako bi istaknuo i odličnu suradnju s Baranjom, Međimurjem i Gorskim kotarom gdje smo prodali na tisuće kupona.

Sigurno kako se u Crnom Jaju kao i sve druge kontinentalne destinacije mogu veseliti uvođenju tkz. Cro kartica koje su upravo usmjerene za razvoj turizma i povećanje potrošnje na kontinentu. Naravno, Cro kartice kada god budu implementirane, očekuje se tijekom ove godine, su dobar korak prema naprijed, ali kao jednokratno rješenje i bez jasne strategije razvoja kontinentalnog turizma neće biti dugoročnog uspjeha pa tako niti kvalitetnog razvoja kontinentalnog turizma.

Trenutno su na „stolu“ dva prijedloga, prvi da poslodavac djelatniku uplaćuje pet, a druga 10 tisuća kuna. Važno je za naglasiti kako bi 50 posto sredstava s kartice išlo na smještaj, 25 do 30 posto bi išlo na ugostiteljske usluge, hranu i piće, a ostatak novca može se iskoristiti na muzeje, wellness i slične sadržaje. Dakle, Cro kartica bi bila još jedna bankovna kartica na koju bi poslodavac uplatio novac. Naravno, oni poslodavci koji to budu htjeli, jer u suprotnom nema sankcija, a država bi poslodavcu taj isti novac vratila kroz porezne olakšice u iznosu od 25 pa sve do 100 posto uplaćenog iznosa.

Dakle, svakako podržavam uvođenje Cro kartica, iako još nije definirano kako i po kojim uvjetima, a koji će bitno utjecati na uspjeh cijele priče.

Zanimljivo kako je preko Crnog Jaja samo u mjesecu siječnju ove godine prodano preko 1.500 kupona – aranžmana u Hrvatskoj, čija je iskoristljivost do 01.travnja. Pričamo o nultoj sezoni ili pred pred sezoni.

Po mojoj slobodnoj procijeni, a sukladno ponudi domaćih putničkih agencija, Crnoj jaje se svakako može proglasiti  putničkom agencijom koja najviše prodaje domaća putovanja domaćim turistima ( ne računajući špicu sezone ).

.

No, da se vratimo i malo dublje uđemo u Crno jaje, kako ustvari funkcionira modalitet suradnje s Crnim Jajom. Kako ističe Bujas, postoje tri modela suradnje, a onaj najbolji je partnerski, kada zajedno kroz komunikaciju slože što je bolju moguću kampanju. „Osnovni model suradnje je kada partner isključivo želi promovirati neku akciju koju je on osmislio, definirao i složio te je želi promovirati preko Crnog jaja. Mi smatramo kako je uvijek najbolji modalitet suradnje onaj partnerski ,gdje zajedno složimo što je bolju moguću kampanju. Mi znamo što naših 250.000 kupaca doista želi, kada i po kojim cijenama, a svakako nam je cilj da svaki partner bude zadovoljan suradnjom i ukupnom kampanjom. Osim preko naših kanala, od weba, društvenih mreža i newsletter baze od 250.000 korisnika, surađujemo i s vodećom nacionalnom TV kućom, Nova tv i Doma tv, koja dnevno ima doseg oko milijun ljudi. Tu se dnevno emitira od 10 do 15 spotova od 25 sekundi, a mi našim partnerima nudio dio u tom segmentu, tako da dobiju 5-6 emitiranja na dnevnoj bazi. Najčešće radimo ugovor na 14 dana te tako partneri dobiju preko 50 emitiranja u dva tjedna, a kada bi to pretočili u novac to je vrijednosti od oko 20.000 eura medijskog prostora samo na televiziji. Treći modalitet je dodatni Televizijski specijal gdje snimamo poseban TV snimak u trajanju od 1 minute i taj se spot pušta do 5-6 puta dnevno, no takve kampanje radimo za klijente većeg smještajnog kapaciteta „ rekao je Bujas

Cijeli niz hotela već godinama uspješno rade godinama s nama dodaje Bujas, a Crno Jaje je idealan alat za hotele kako bi generirali potražnju i napunili hotele u pred i posezoni te za posebne akcije promocije i prodaju tj. punjenje smještaja za 15 do 20 dana. „ Kada pričamo o Jadranu, pogotovo u pred i posezoni, mi smo jedan od najjačih alata kako stvoriti motiv dolaska i popuniti kapacitete u periodu kada nema turista. Teško je očekivati da će strani turisti doći u veljači ili ožujku u nekom većem broju, a tu je fokus upravo na domaće posjetitelje. Recimo, prošle godine kada smo po prvi puta organizirali Doček Nove godine na Braču u Supetru, gdje je inače u to vrijeme sve zatvoreno te nema programa niti posjetitelja, kroz kampanju uspjeli smo Supetar Waterman Resort u cijelosti popuniti.  I ne samo to, rezultat toga je bilo da su i restorani, kafići te drugi objekti bili otvoreni u Supetru, zahvaljujući popunjenosti hotela i Crnog Jaja. Dakle, Supetar je živnuo u tom periodu, a do prije godinu – dvije nije bilo ničega. To je dokaz kako se i van sezone može raditi kvalitetna priča.“ ponosno ističe Bujas, a moram priznati ima se čime ponositi, te je upravo to najbolji dokaz efikasnosti cijele platforme, voljeli je ili ne.

Za kraj Bujas naglašava kako niti jedna agencija ne može ponuditi i osigurati prodaju tj. punjenje smještaja u tako kratkom vremenu. „Generalno smatram kako smo u ovom momentu jedini koji možemo plasirati i rasprodati turistički proizvod u 7 do 14 dana, sve zahvaljujući jakoj ukupnog kampanji i našem pozitivnom imidžu „ zaključuje Bujas.

Sve u svemu, Crno Jaje je idealan i efikasan alata za prodaju smještaja u kratkom vremenu, i to ne samo ciljano, nego i kada se tijekom sezone dogodio neka rupa te hotelijerima u špici sezone ostane par praznih soba tijekom tjedna, a koje ne mogu brzo prodati. Jedino što mogu zaključiti za kraj kako je Crno Jaje definitivno napravilo malu revoluciju, pogotovo u kontinentalnom turizmu, kao i prodaji sadržaja za pred i posezonu.

Prilike su oko nas, iskoristite Crno Jaje za svoje turističke priče i ne zaboravite. Morate prodavati sadržaj, autentičan sadržaj, a ne smještaj.

Vijesti: