Struka složna: Očekuje nas rekordna posezona

Prije početka turističke sezone najave s svih strana su bile kako će ovo biti odlična turistička sezona, od reakcija s turističkih sajmova, ranih bookinga  kao i interesa stranih gostiju...

Prije početka turističke sezone najave s svih strana su bile kako će ovo biti odlična turistička sezona, od reakcija s turističkih sajmova, ranih bookinga  kao i interesa stranih gostiju i medija za Hrvatskom.

Pozitivna priča oko Hrvatske urodila je plodom te smo opet svjedoci rekordne turističke sezone u hrvatskoj povijesti. Prema podacima sustava eVisitor i eCrew (nautika), odnosno na temelju izvršenih prijava i odjava tijekom prvih osam mjeseci ove godine, u Hrvatskoj je realizirano ukupno 12,9 milijuna dolazaka i 75,1 milijun noćenja.

Tijekom navedenog perioda najviše noćenja je ostvareno u jadranskim županijama i to u Istri (20,7 milijuna noćenja), Primorsko-goranskoj (14,4 milijuna noćenja), Splitsko-dalmatinskoj (14 milijuna noćenja), Zadarskoj (9,7 milijuna noćenja), Dubrovačko-neretvanskoj (5,9 milijuna noćenja) i Šibensko-kninskoj (5,3 milijuna noćenja). „Ova sezona nam je pokazala koliko je važna suradnja javnog i privatnog sektora i kako se u kratkom periodu mogu napraviti zaista odlični rezultati. Rezultati koji su ostvareni od početka godine, a posebice tijekom ovih ljetnih mjeseci nadmašili su dosadašnje rekorde i to je nešto na što trebaju biti ponosni svi u turističkom sektoru“ istaknuo je ministar turizma Anton Kliman te dodao kako je danas više nego sigurno kako će prihodi od turizma biti veći od 8 milijardi Eura, a procijene stručnjaka govore kako će udio turizma u BDP-u iznosi preko 20 posto ( 18,1 posto 2015.g ).

Najave za posezonu od koje se jako puno očekuje i koja nam je godinama „trn u oku“ su odlične, no zanimalo me je kakvo je pravo stanje na terenu, a to najbolje znaju nositelji županijskih turističkih zajednica koji najbolje poznaju svoje turističke destinacije. Od Istre pa do Dubrovnika očekivanja od posezone su pozitivna te sve morske županije očekuju daljnji rast sukladno dobrim najavama.

istra

Istra i dalje glavna turistička destinacija

U prvi osam mjeseci u Istri realizirano je 3.190.000 dolazaka, što je za 200.000 dolazaka više nego prošle godine, te čak 1.060.000 više noćenja nego prošle godine tj. ukupno 20.880.000 noćenja. “Posezona, a posebno deveti mjesec kojeg smatramo i produženim osmim mjesecom prema svim najavama organizatora putovanja, hotelijera i tour operatorima biti će izuzetno dobra sve do 20 rujna. Također i nastavak očekujemo u tom pozitivnom trendu. U prvih pet dana rujna Istra ima već 50.000 noćenja više u odnosu na isti period lani, što nam govori da Istra na dnevnoj razini ima 10.000 gostiju više svaki dan nego što je to bilo lani.“ ističe Denis Ivošević, direktor Turističke zajednice Istarske županije te dodaje kako u mjesecu srpnju očekuju 3,3 milijuna noćenja. Sukladno odličnim turističkim rezultatima kao i najavama za posezonu očekuje se kako će do kraja godine Istra ostvariti 3,8 milijuna dolazaka kao i približiti se magičnoj brojci od 25 milijuna noćenja.

U prvih osam mjeseci 3% više dolazaka i 5% više noćenja na Kvarneru

U razdoblju od siječnja do kolovoza 2016. godine na Kvarneru je ostvareno 3% više dolazaka i 5% više noćenja (2.091.232 dolazaka i 11.691.353 noćenja). Sve navedeno je rezultat do sada uloženih marketinških aktivnosti TZ Kvarnera na najvažnijim emitivnim tržištima, s kojih nam je došlo gotovo 80% inozemnih gostiju, a to su Njemačka, Slovenija, Austrija, Italija, Mađarska i Češka, a slijede Poljska i Slovačka.

 „U posezoni očekujemo da će se ponoviti dobri rezultati iz 2015. godine uz realnu mogućnost povećanja prometa od cca 2%. Pri tome je važno napomenuti kako je na Kvarneru u rujnu 2015. godine ostvareno 17% više noćenja u odnosu na rujan 2014. godine. Tijekom rujna se i dalje očekuje dobra posjećenost kvarnerskih otočnih destinacija budući da većina smještajnih kapaciteta ostaje otvorena. Prema informacijama s terena, otok Krk će ostati najposjećenija kvarnerska subregija, gdje se najviše noćenja očekuje ostvariti u privatnom smještaju i kampovima“ istaknula je direktorica Turističke zajednice Kvarnera, Dr.sc. Irena Peršić Živadinov te dodala kako se najviše noćenja u hotelima očekuje ostvariti na području Opatijske rivijere.

kvarner1naslovna

U posezoni odnosno od listopada pa na dalje većina turističkog prometa ostvaruje se na obalnim destinacijama – uz poseban naglasak na Opatijsku rivijeru, gdje će samo u Opatiji biti otvoreno čak 27 hotela. Za razliku od „špice“ turističke sezone kada se gotovo polovica noćenja ostvari u privatnom smještaju, u posezoni se čak 75% turističkog prometa na Kvarneru ostvaruje u hotelima. Možemo biti iznimno ponosni na izvanredne rezultate koje je Kvarner ostvario u prvih osam mjeseci ove turističke sezone i porast noćenja od čak 5% u odnosu na već rekordnu 2015.g. što je velika nagrada za sve turističke djelatnike koji su marljivo pripremali i odradili ovu sezonu kojima ovim putem iskreno čestitam. Ovo je rezultat kojeg se moglo dostići samo velikom sinergijom svih sudionika u turizmu kako bi zajedničkim snagama došli do priželjkivanog cilja. Porastom kvalitete i raznovrsnosti ponude, ali i aktivnostima upravljanja destinacijom i brendiranjem selektivnih oblika turizma koje TZ Kvarnera provodi kroz projekte Kvarner Family, Kvarner Gourmet i Kvarner Food, Kvarner Outdoor te Kvarner Health & Wellbeing potvrda je i jamstvo da trend u porastu turističkog prometa na Kvarneru uočen prethodnih mjeseci nije slučajan. Kroz brendiranja na kojima radi TZ Kvarnera stvara se motiv za dolazak gostiju tijekom cijele godine. Iznimno veseli što je predsezona bila jako dobra i sa sigurnošću se može reći da smo u još jednoj rekordnoj turističkoj godini, a prema najavama dolazi nam i izvrsna posezona.“, zaključila je Peršić Živadinov.

U Splitsko-dalmatinskoj županiji ostvareno je 9% više dolazaka i 9% više noćenja

Splitsko – dalmatinska županija iz godine u godinu produžuje posezonu, a booking i očekivanja za rujan i kolovoz također su jako pozitivna te se očekuje uspješna posezona. Prvih osam mjeseci u Splitsko-dalmatinskoj županiji ostvareno je 9% više dolazaka i 9% više noćenja, a odlična rezultat postignut je na tržištima Velike Britanije ( +30 % ), Švedske ( +40% ) i Norveške ( 26% ) koji su rezultat ciljanih marketinških kampanja.

Svake godine se posezona u Splitsko-dalmatinskoj županiji produži za 3 do 6 dana, pa takvo produženje očekujemo i ove godine ističe Joško Stella, direktor Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije te dodaje kako booking za rujan odličan, a i listopad se vrlo brzo puni. „ Hotelijeri su iznimno zadovoljni, a što se tiče privatnog smještaja ovisno o poziciji i ulaganjima. To nam pokazuje da su  naša velika marketinška ulaganja i napori na tim tržištima urodili plodom. Ovo će biti, po svemu sudeći, još jedna rekordna sezona za Splitsko-dalmatinsku županiju, ali mi već intenzivno radimo na pripremi sezone 2017. i to ne samo marketinški već na pripremi novih proizvoda kao što je biciklistički turizam, te kulturni, eno-gastro, aktivni i zdravstveni turizam.“ zaključuje Stella

U Dubrovačko-neretvanskoj županiji 10% više gostiju nego prošle godine

U Dubrovačko-neretvanskoj županiji u osam mjeseci prema evidenciji iz sustava eVisitor ostvareno je 1.264.290 dolazaka i 5.839.494 noćenja, što je za 10% više nego prošle godine.

Posebno se u porastu ističe najvažnije tržište Dubrovačko-neretvanske županije po broju dolazaka i noćenja, a to je tržište Ujedinjenog kraljevstva sa ostvarenih 88.000 noćenja uz porast od 27 posto u odnosu na prošlu godinu, što predstavlja udio od 15% od ukupnog rezultata. Iza Ujedinjenog kraljevstva slijedeća dva tržišta, Njemačka i Francuska, koji ostvaruju stabilan rezultat i u ovoj godini. „Sva tri tržišta su izuzetno važna i aktivna ne samo u glavnoj sezoni nego i tijekom proljeća i u jesenskom dijelu sezone, turisti iz ovih zemalja su iznimno zainteresirani za kulturnu baštinu, nacionalne parkove i druge prirodne atrakcije, različita događanja, aktivnosti u prirodi, izletničke ture u okolicu ili u susjedne zemlje. Dobre rezultate od travnja do listopada ostvarujemo i iz Nordijskih zemalja (Švedska, Norveška, Finska, Danska). „ ističe Vladimir Bakić, direktor Turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske županije te dodaje kako značajan doprinos dugom periodu poslovanja svakako daju sve brojniji turisti iz dalekih zemalja, osobito su brojni posjetitelji iz SAD-a, Australije, J.Koreje i Japana.

dubrovnikandtime

U srpnju i kolovozu intenzivan dolazak bilježi se iz Poljske i iz susjednih zemalja (BiH, Slovenija, Italija, Mađarska), a glavni motiv dolaska turista iz spomenutih zemalja je tradicionalni ljetni odmor u nekom od rivijernih mjesta ili na otocima. Također, Dubrovnik je jedna od glavnih destinacija gdje se organiziraju brojne međunarodne konferencije, kongresi i sastanci što značajno doprinosi povećanju prometa upravo u pred i posezoni. „Rezervacije i najave za rujan i listopad su vrlo dobre prema svim nama dostupnim informacijama. Većina avio kompanija ima svoje planirane letove kroz rujan i listopad, te najavljuju dobru popunjenost letova, a to znači i dobru popunjenost smještajnih objekata, prvenstveno hotela. Programi u zimskom periodu su skromniji, ali ipak sa pomacima koji obećavaju prvenstveno kroz uvođenje novih avio linija iz Frankfurta (tri leta tjedno) i iz Istanbula (također tri leta tjedno)“ istaknuo je Bakić te zaključio kako procjenjuje kako će do kraja godine biti evidentirano oko 7,4 milijuna noćenja od čega oko 50 posto u hotelskom smještaju.

Šibensko – kninska županija u prvih osam mjeseci gotovo ostvarila ukupna prošlogodišnja noćenja

Rezultati su zaista izvrsni, za prvih osam mjeseci ostvareno je 5.405.831 noćenje, što je u odnosu na prošlogodišnjih 4.816.021  povećanje od preko 12%. Kada uspoređujemo rezultate s prošlom godinom,  već smo u prvih osam mjeseci gotovo ostvarili ukupna prošlogodišnja noćenja. „ ističe Željana Šikić, direktorica Šibensko – kninske turističke zajednice te dodaje kako po najavama, a u svakom slučaju i dobroj vremenskoj prognozi, očekuje se kako će i rujan biti jako dobar, te kako će se posezona produljiti i u dublji listopad.

Središte Hrvatskog Jadrana blagoslovljeno je s više od 300 otoka, otočića, hridi i grebena u svom akvatoriju, 600 arheoloških lokaliteta, 230 kulturnih spomenika, 11 srednjovjekovnih utvrda, dva Nacionalna parka ( NP Krka, NP Kornati ) te katedralom Sv. Jakova, koja je uvrštena na UNESCO-vu listu zaštićene svjetske kulturne baštine. „Iznimno smo zadovoljni i dosadašnjim rezultatima, kao i najavama, a iznad svega pozitivnim imageom kojim se percipira naša županija i sam grad Šibenik. Vjerujem da smo na dobrom putu, te da gradimo dobar brand, a to će doprinijeti i pozitivnoj investicijskoj klimi i percepciji, što je preduvjet turističkog rasta i razvoja. Dakako, da mi već intenzivno radimo na svim segmentima i promocije i projekata za 2017., a dobri rezultati 2016. daju dobar vjetar u leđa i optimističnije planove. ” zaključuje Šikić

sibenik

Ratomir Ivičić, HTZ: Riječ je o odličnim pokazateljima te svakako očekujemo snažan doprinos mjeseca rujna u ukupnim rezultatima turističkog prometa

 

Odlična najava za posezonu dolazi nam i od Ministarstva turizma, Hrvatske turističke zajednice i Udruge hrvatskih putničkih agencija koji također najavljuju rekordnu turističku sezonu i odličan booking u posezoni. „Najave za posezonu su odlične tako da u skorom razdoblju možemo očekivati probijanje prošlogodišnjih 80 milijuna noćenja i potvrđivanja ove turističke godine kao najbolje u hrvatskoj povijesti“ istaknuo je ministar turizma Anton Kliman, s kojim se slaže i Ratomir Ivičić, direktor Glavnog ureda HTZ-a te ističe kako u hrvatskim destinacijama trenutno boravi oko pola milijuna turista, a u prva četiri dana ovog mjeseca ostvareno je više od dva milijuna noćenja. „Riječ je o odličnim pokazateljima te svakako očekujemo snažan doprinos mjeseca rujna u ukupnim rezultatima turističkog prometa. Tu su i posljednji mjeseci u godini tijekom kojih bi se, prema najavama s terena i informacijama od naših partnera, također trebali ostvariti dobri rezultati. Mi smo krenuli s intenzivnim pripremama za sljedeću turističku sezonu, a određene planove i strategije već sada kreiramo i za sezonu 2018. godine. Samo tako možemo pratiti jake turističke trendove, odnosno biti konkurentni na sve zahtjevnijem tržištu.“

splittttt

Boris Žgomba, UHPA: Prema podacima s kojima trenutno raspolažemo i u posezoni očekuje se blagi porast noćenja i dolazaka gostiju.

Može se reći da je posezona tradicionalno, a naročito mjesec rujan, izuzetno dobro popunjen toliko da se, već neko vrijeme težište glavne sezone produžilo do gotovo polovice rujna ističe Boris Žgomba iz Udruge hrvatskih putničkih agencija ( UHPA ) te dodaje kako rezervacije su veoma dobre, u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.“ Prve reakcije s terena svih koji su posredno vezani za turizam, su dobre. Svim turističkim djelatnicima u interesu je da glavna turistička sezona traje što dulje, a kako bi postigli te ciljeve, u posezoni, stvaraju nove turističke proizvode i programe, a u prilog tome ide prepoznatljivost Hrvatske kao turističke destinacije i izvan glavne sezone. U prvih osam mjeseci zabilježen je veći broj evidentiranih gostiju. Mišljenja sam, da se porast broja gostiju ne odnosi isključivo na nove goste, već je dio uzroka povećanja i kvalitetnija prijava i evidencija gostiju putem informacijskog sustava eVisitor. Time želim naglasiti da je sam kumulativ za prvih osam mjeseci u porastu, ali veći dio povećanja odnosi se na kvalitetnu prijavu, što je također vrlo pozitivno“ zaključuje Žgomba

Hrvatska je definitivno jedna od rijetkih turističkih destinacija koja na relativno malom prostoru može ponuditi mnogo različitih doživljaja i aktivnosti rekao je za kraj Ratomir Ivičić, direktor Glavnog ureda HTZ-a te zaključio kako je na svima nama da nastavimo djelovati u ovom smjeru jer sve više turista prepoznaje i prihvaća hrvatsku turističku ponudu tijekom pred i posezone.

Na sreću u prilog nam idu i dugoročne vremenske prognoze, te na nama kao domaćinima ostaje da razina izvedbe bude iznad očekivanja naših gostiju. I ne zaboravite, turizam se sastoji od emocija, doživljaja i priče. Pričajmo priče, naše loklane priče jer sama esencija turizma je upravo upoznavanje nove kulture, povijesti, običaja i načina življenja. Budimo to što jesmo jer upravo turisti to žele doživjeti.

Vijesti: