U 2020. godini planira se smanjenje PDV-a u ugostiteljstvu i uvođenje Cro kartica

U sklopu predstavljanja paketa turističkih zakona i rasprave u Saboru, ministar Cappelli izjavio je kako u 2020.godini planiraju uvođenje Cro kartice te smanjenje PDV-a u ugostiteljstvu

Jučer se na dnevnom redu zasjedanja Sabora našao se i paket turističkih zakona koji čine Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma, Zakona o članarinama u turističkim zajednicama te Zakona o turističkoj pristojbi.

U sklopu predstavljanja paketa turističkih zakona i rasprave u Saboru, ministar Cappelli izjavio je kako u 2020.godini planiraju uvođenje Cro kartice te smanjenje PDV-a u ugostiteljstvu. Doduše još se ne zna koliko će biti smanjenje PDV u ugostiteljsku te hoće li se on vratiti razinu koliko je bio prije povećanja.

Pitanje je da li je potrebno čekati 2020. godinu za uvođenje spomenutih promjena ako postoji konsenzus svih te sve analize govore kako je to potrebno što prije uvesti kako bi naš turizam bio konkurentan.

Rastu i razviju se oni koji su brzi, kreativni, inovativni i oni koji žele tržišni razvoj. Dok mi razmišljamo, drugi rastu i kreću se puno brže nego mi te tako sve više podižu ljestvicu konkurentnosti. Tržište ne čeka niti ne pita, a razvijaju se oni koji se bave tržišnim razvojem. Promijene su sve češće i brže, te oni koji čekaju i dugo razmišljaju jednostavno gube korak spram konkurencije te je jazz sve veći. Turistička industrija se strahovito brzo razvija, kao i općenito globalno poslovanje i trendovi. Zato je potrebno što prije donijeti poslovne odluke ako želimo biti konkurentni.

Svakako treba uzeti u obzir kako je 2020. godina izborna godina, no opet, pitanje je da li turistički sektor, pogotovo kontinentalni turizam i ugostiteljstvo imaju vremena čekati do 2020. godine kao i koliko će se usporiti razvoj do uvođenja manjeg PDV-a u ugostiteljstvu kao i razvoju kontinentalnog turizma. Moramo biti brži, spretniji i proaktivniji.

Cro kartice kao velika korist za kontinentalni turizam

uvođenje Cro kartica kontinentalni turizam čeka već godinama i koja će svakako jako puno pomoći kontinentalnom turizmu. Iako također, još se ne znaju nikakvi detalji oko implementacije.
Prije dvije godine iz Horwath HTL-a održana je prezentacija „Analiza opravdanosti uvođenja hrvatskog turističkog vaučera“ u kojoj je istaknuto kako primjenom maksimuma od 10 tisuća kuna teoretski bi potencijal modela na oko 1,5 milijuna zaposlenih bio oko 15 milijardi kuna, no moguće je računati na njegovu iskoristivost na oko 30 do 35% ili od oko 4 do 5 milijardi kuna realizacije.
Pretpostavlja se da bi izravni financijski utjecaji kroz povećanje potrošnje bili ostvarivanje ukupnih prihoda od 2,7 do 5,4 milijardi kuna, 10 do 21 tisuću novozaposlenih direktno i indirektno, 1 do 2 milijarde kuna novoostvarene vrijednosti te 7,6 do 11 milijardi kuna novih investicija.
Na stolu su tada bila dva prijedloga, prvi da poslodavac djelatniku uplaćuje pet, a druga 10 tisuća kuna. Važno je za naglasiti kako bi 50 posto sredstava s kartice išlo na smještaj, 25 do 30 posto bi išlo na ugostiteljske usluge, hranu i piće, a ostatak novca može se iskoristiti na muzeje, wellness i slične sadržaje. Dakle, Cro kartica bi bila još jedna bankovna kartica na koju bi poslodavac uplatio novac. Naravno, oni poslodavci koji to budu htjeli, jer u suprotnom nema sankcija, a država bi poslodavcu taj isti novac vratila kroz porezne olakšice u iznosu od 25 pa sve do 100 posto uplaćenog iznosa.

Smanjenje PDV-a u ugostiteljstvu

S trenutno važećim stopama PDV-a mogući su tek manji pozitivni učinci na fiskalne prihode, dok se dugoročno može očekivati manji broj sektorskih investicija, smanjenje broja novozaposlenih, manja bruto dodana vrijednost i manje kvalitetnih smještajnih jedinica – bio je zaključak analize utjecaja stope PDV-a na konkurentnost organiziranog smještaja i ugostiteljstva u Hrvatskoj koja je predstavljena početkom ove godine, a koju je izradila tvrtka HD Consulting u suradnji s HGK.

Analiza utjecaja stope PDV-a na konkurentnost djelatnosti smještaja i ugostiteljstva Hrvatske, uključuje procjenu izravnih ekonomskih i fiskalnih učinaka različitih stopa PDV-a na kumulativno razdoblje od pet godina, uz usporedbu stope u Hrvatskoj s konkurentskim zemljama Mediterana te ostatkom Europske unije. Prema rezultatima studije i procjenama fiskalnog učinka postojeće stope, država će već od 2019. prema novim stopama prihodovati manje nego prema onima iz 2016. godine. Stopa PDV-a od 10% daje veće fiskalne učinke u odnosu na povećanu stopu već od 2025. godine zbog razlike u namjeri investiranja i priljeva novog smještaja. Ekonomski učinci postojeće stope do 2021. godine u usporedbi sa stopom od 10% znače 41% manje sektorskih investicija te gubitak više od 2,5 milijardi eura potencijalnih investicija, 71% manje novozaposlenih, 13% manje dodane vrijednosti i preko 11.000 visoko kvalitetnih smještajnih jedinica manje.

U cilju osiguranja daljnjeg intenzivnog razvojnog ciklusa u turizmu i poticanja razvoja povezanih djelatnosti predlaže se izjednačavanje stope PDV-a na organizirani smještaj i ugostiteljstvo na razini od 13% od 1. siječnja 2019. te smanjenje stope na 10% u sljedećih tri do četiri godine.

Više o uvođenju Cro kartica i studiji stope PDV-a u turizmu u prilogu.

POVEANA VIJEST:

CRO KARTICE JEDNOKRATNA MJERA ILI RJEŠENJE PROBLEMA KONTINENTALNOG TURIZMA?

STUDIJA STOPE PDV-A U TURIZMU PREDVIĐA 41% MANJE INVESTICIJA I 71% MANJE NOVOZAPOSLENIH DO 2021. GODINE

Vijesti: