U dosadašnjem dijelu turističke godine Hrvatska bilježi 6 posto više dolazaka i noćenja

Istrian Wine Run 2017 / Foto : Dejan Hren

Prema podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew), u Hrvatskoj je u razdoblju  od siječnja do kraja srpnja ostvareno 11,1 milijuna dolazaka (+6%) i 56,3 milijuna noćenja (+6%). Od toga su strani turisti ostvarili 9,8 milijuna dolazaka (+6%) i 49,8 milijuna noćenja (+6%), a poraste bilježe i domaći turisti u dolascima za 7% te u noćenjima za 6%.  

Tijekom sedam mjeseci najviše noćenja ostvareno je u Istri (15,6 milijuna), dok je u Splitsko-dalmatinskoj županiji ostvareno 10,5 milijuna noćenja, odnosno 10 milijuna noćenja koliko je ostvareno na Kvarneru. Slijede Zadarska županija sa 7,5 milijuna noćenja i Dubrovačko-neretvanska županija s 4,7 milijuna noćenja. U Šibensko-kninskoj županiji je ostvareno 3,7 milijuna noćenja, u Ličko-senjskoj 1,7 milijuna noćenja, dok je u Zagrebu ostvareno 1,4 milijuna noćenja.

Na kontinentu je, ne uključujući Zagreb, ostvareno 597.000 dolazaka (+9%) i 1,2 milijuna noćenja (+7%), a gledajući po županijama najviše je noćenja ostvareno u Karlovačkoj (295.000), Krapinsko-zagorskoj (195.000), Osječko-baranjskoj (108.000), Međimurskoj (106.000) i Zagrebačkoj županiji (105.000).

Iznimno sam zadovoljan dosadašnjim tijekom turističkog prometa, u srpnju ove godine ranije smo ostvarili milijun noćenja u jednom danu, a podaci nam govore da se gosti u destinacijama duže zadržavaju i ostvaruju veću potrošnju, izjavio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić te dodao kako iako smo u samom srcu turističke godine u HTZ su trenutno fokusirani na post sezonu od koje također puno očekuju. “U tijeku su kampanje na jedanaest svjetskih tržišta poput Njemačke, Velike Britanije, Francuske ili Španjolske na kojima promoviramo eno-gastronomiju, nautički i kulturni turizam te aktivni odmor. Nastavljamo i s promocijom Hrvatske kroz naše proslavljene nogometaše i to putem on line kanala gdje Vatrene povezujemo s destinacijama iz kojih dolaze. Vizualno i komunikacijski spojili smo Slavonski Brod i Marija Mandžukića, Donji Miholjac i Domagoja Vidu, Zadar i Luku Modrića, Omiš i Ivana Perišića, Imotski i Antu Rebića, Karlovac i Dejana Lovrena, itd.“  zaključio je Stanišić.

Njemačka i dalje glavno emitivno tržište

Na nacionalnoj je razini tijekom prvih sedam mjeseci najviše noćenja ostvareno s tržišta Njemačke (10,5 milijuna), Slovenije (6,1 milijun), Austrije (4,3 milijuna), Poljske (3,5 milijuna) i Češke (3,2 milijuna), a gledajući po segmentu smještaja najviše je noćenja ostvareno u  objektima u domaćinstvu (19,6 milijuna) te u hotelima (14 milijuna) i kampovima (10,4 milijuna). Top destinacije u prvih sedam mjeseci po kriteriju ostvarenih noćenja su Dubrovnik, Rovinj, Poreč, Split i Medulin. 

U srpnju ostvareno 2 posto više noćenja

U srpnju je u Hrvatskoj ostvareno 4,6 milijuna dolazaka i 31 milijun noćenja što u usporedbi sa srpnjem 2017. godine predstavlja porast od 2 posto u noćenjima. U srpnju je najviše noćenja ostvareno u Istri (8,1 milijun), Splitsko-dalmatinskoj županiji (6 milijuna) te na Kvarneru (5,8 milijuna). Slijede Zadarska županija s 4,9 milijuna noćenja, Šibensko-kninska s 2,3 milijuna noćenja, Dubrovačko-neretvanska s 2,1 milijuna noćenja, Ličko-senjska s 1,1 milijun noćenja te Zagreb s 288.000 noćenja. Na kontinentu je u srpnju ostvareno 145.000 dolazaka i 290.000 noćenja, od čega je najviše noćenja ostvareno u Karlovačkoj (122.000), Krapinsko-zagorskoj (36.000), Zagrebačkoj (25.000), Međimurskoj (24.000) i Osječko-baranjskoj županiji (17.000).

Ministar turizma Gari Cappeli naglasio je važnost pozicioniranja Hrvatske kao cjelogodišnje destinacije. „Gradimo imidž kvalitetne cjelogodišnje destinacije, a upravo ovogodišnji rezultati turističkog prometa to i pokazuju, kao i ostvareni prihodi od turizma koji su u prva tri mjeseca 14 posto veći u odnosu na isto razdoblje lani. Jačamo turističku potražnju s nama novih emitivnih tržišta kao što su Kina, Japan i Koreja, a veseli podatak da smo u ovom razdoblju u odnosu na prije dvije godine zabilježili rast turističkog prometa od preko 50 posto s dalekih tržišta. Naša je želja kroz daljnje projekte još više stimulirati povećanje turističkog prometa izvan ljetnih mjeseci što će u konačnici doprinijeti povećanju prihoda, mogućnostima zapošljavanja na duže razdoblje te osim u turističkom smislu, potaknuti gospodarski rast cjelokupnih destinacija“, poručio je ministar Cappelli.

Vijesti: