U Grčkoj na potrošenih 100 eura po noćenju u hotelu čak 33,4 eura ide na poreze, a u Hrvatskoj 28,2 eura

Preopterećenje porezima izravno utječe na konkurentnost poduzeća koje djeluju u sektoru turizma, izvještava Grčka turistička konfederacija (SETE). Povećano oporezivanje turističkih aranžmana smanjilo je dobiti koje su proizašle iz konkurentnosti...

Preopterećenje porezima izravno utječe na konkurentnost poduzeća koje djeluju u sektoru turizma, izvještava Grčka turistička konfederacija (SETE).

Povećano oporezivanje turističkih aranžmana smanjilo je dobiti koje su proizašle iz konkurentnosti za 50 posto, što je posljedica interne deprecijacije stvorene grčkim programima prilagodbe.

Unatoč stalnim intervencija SETE, činjenica koja nalaže da je turizam u velikoj mjeri izvozni proizvod, pružan na visoko konkurentnom međunarodnom tržištu koje se neprestano širi, još uvijek nije u potpunosti shvaćena.

Nepostojanje poreznih olakšica ograničava potencijal grčkih turističkih kompanija odgovoriti na sve zahtjevniju međunarodnu konkurenciju. Ponovno se pojavljuju direktno konkurentne destinacije na tržištu, a koje nude niže poreze u usporedbi s Grčkom i koje su visoko rangirane u globalnom turističkom sektoru. Prema indeksu konkurentnosti Svjetskog gospodarskog foruma (WEF) za 2017. i 2018. godinu, porezne stope i porezna legislativa su prvi i treći najproblematičniji faktor za poduzetništvo u Grčkoj. Prema tome, dokazano je da Grčka ima jedne od najneatraktivnijih poreznih poticaja među 27 zemalja članica Europske unije. Indikativno, Grčka se nalazi na 29. mjestu između 35 zemalja Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) u ovogodišnjem indeksu porezne konkurentnosti koji je baziran na podacima iz 2018. godine.

Što se tiče smještaja, vrijedi napomenuti kako za svakih potrošenih 100 eura po turistu u Grčkoj za jednu noć u hotelu s četiri zvjezdice, čak 33,4 eura ide na poreze i socijalno osiguranje, dok za isti iznos u Cipru na porez odlazi 16,1 euro, a u Hrvatskoj 28,2 eura.

Osim toga, ponovno povećanje PDV-a (koje je udvostručeno za smještaj i ugostiteljstvo, a utrostručeno za zračni i pomorski prijevoz putnika), porez na noćenje u kombinaciji s odgovarajućim općinskim porezom, ali i povećanje poreza na druge poslovne djelatnosti, utječu na sezonalnost i uslužne zajmove te su inhibirajući faktor za ulaganja.

Grčka bi trebala stvoriti povoljno poslovno okruženje za turističke kompanije kako bi mogle odgovoriti na nove međunarodne izazove, ističu iz SETE te dodaju kako je potrebno okruženje sa stabilnim poreznim stopama, bez pretjeranog poreznog opterećenja te s resursima i financijskim pomagalima koje bi poboljšali turističke pokazatelje i konkurentnost. Uostalom, poboljšanje konkurentnosti uvjet je cijelog poslovnog sektora, a ne samo turizma. Prema nedavnom izvješću Svjetske banke za 2019. godinu, Grčka se nalazi na 72. mjestu među 190 zemalja, što je nešto na čemu bi trebalo poraditi.

POVEZANA VIJEST:

TURISTIČKI IMPULS: TURISTIČKE KOMPANIJE OČEKUJU PAD NETO DOBITI I SMANJENJE INVESTICIJSKOG POTENCIJALA

PRIHODI OD STRANIH TURISTA PRVI PUT PREMAŠILI 10 MILIJARDI EURA

Vijesti: