U Lici osnovan prvi turistički klaster Lika Destination

Na inicijativu LAG-a LIKA u Gospiću jučer je osnovan prvi turistički klaster u Lici pod nazivom Klaster Lika Destination. Prije godinu i pol LAG Lika pokrenuo je projekt integralnog...

Na inicijativu LAG-a LIKA u Gospiću jučer je osnovan prvi turistički klaster u Lici pod nazivom Klaster Lika Destination.

Prije godinu i pol LAG Lika pokrenuo je projekt integralnog gospodarskog razvoja pod nazivom INTEGRA LIKA 2020. Cilj ovog projekta je brendiranje Like i podvelebitskog primorja kao jedinstvene turističke destinacije. Vizija projekta je globalno prepoznatljiva destinacija, ekološki prihvatljiva s izvrsnom autohtonom gastronomskom ponudom i samoodrživim gospodarstvima.

Kako je projekt došao u fazu kada su određeni pravci razvoja brenda, pripremljena je podloga za razvoj gastro turizma, ali i brojnih pravaca selektivnog turizma, došlo se u fazu promocije i prodaje ove jedinstvene destinacije na globalnom tržištu. Stoga je LAG LIKA, zajedno s turističkim agencijama osnovao turistički klaster Lika Destination.

LAG Lika kroz svoje redovno poslovanje potiče poljoprivrednu proizvodnju koristeći sredstva Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj te na taj način jača konkurentnost malih poljoprivrednih gospodarstava koji su prošle godine za svoje projekte povukli čak 13 milijuna kuna europskih potpora. Osim za dobivanje EU sredstava, LAG Lika pomaže proizvođačima da proizvode proizvode s višom dodanom vrijednošću. S tim u vezi, LAG je razvio regionalnu oznaku kvalitete imenom Lika Quality s kojom će, kako kažu, uskoro izaći u javnost. Za pravo korištenja ove oznake moći će se natjecati svi lokalni proizvođači visokokvalitetnih proizvoda hrane i pića a ona će jamčiti iznimnu kvalitetu i sljedivost u proizvodnji. Oznaku Lika Quality LAG je zaštitio u Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo kao jamstveni žig. Također, važno je naglasiti da će svi restorani koji u svojoj ponudi budu imali hranu kupljenu od lokalnih proizvođača s oznakom Lika Quality, a zadovolje propisane standarde, moći  također konkurirati za korištenje ovog jamstvenog žiga.

lag5

Voditelj LAG-a Lika i ujedno novi predsjednik Klastera Lika Destination, Tomislav Kovačević, ističe kako ovim projektom lokalno proizvedena hrana ulazi u kategoriju tzv. premium proizvoda i izravno se potiče njena zastupljenost na lokalnom tržištu te u restoranima. “Time ćemo konačno nagraditi kvalitetne lokalne proizvođače te im osigurati tržište a Lika će nastaviti putem brendiranja kao izvrsne gastro-destinacije.” ističe Kovačević te dodaje kako je ovo jedan u nizu koraka u procesu brendiranja te stavljanja destinacije na svjetsku turističku kartu.

Cijeli proces brendiranja svesrdno su dočekali i podržali predstavnici turističkih agencija s područja Like i primorja koji su danas s LAG-om osnovali klaster a to su sljedeće agencije: TA Adria-Velebitica, TA Hana tours, TA LiTO, TA Japodski forum, TA MaDi tours. U klasteru naglašavaju da su otvoreni za suradnju s cijelim turističkim sektorom, a tek osnovani turistički klaster očekuju brojni izazovi i veliki posao, obzirom da su Lika i primorje područje velikog turističkog potencijala koje do sada nije bilo turistički valorizirano.

Ovo je odličan primjer kako se uz puno truda, volje i proaktivnost može postići veliki uspjeh, te je ovo pravo smjer razvoja. Lokalno, dugoročno, autentično i strateškim planiranjem možemo rasti kvalitetno i s jakim temeljima. Stalno ističem kako kontinentalni turizam ima nevjerojatne potencijale, a ne zaboravite kako kontinentalni turizam traje cijelu godinu, a ne tri mjeseca. S druge strane najveća moć LAG-a su lokalni ljudi i partneri, zato se uključite u ovu odličnu turističku priču, budite to što jeste – lokalni i autentični jer upravo je to vaša najveća vrijednost.

Upravo ovakvi projekti trebaju pomoć i potpore institucija, kako financijsku tako i logističku. Više informacija o LAG-u Lika pogledajte ovdje.

Vijesti: