Više od 700 gostiju svake godine dolazi u Novigrad u berbu maslina

U Novigradu je prošli tjedan prva grupa od 200 gostiju iz Njemačke započela berbu maslina u maslinicima Lagune Novigrad. U jutarnjim satima su se gosti zaputili u maslinike i...

U Novigradu je prošli tjedan prva grupa od 200 gostiju iz Njemačke započela berbu maslina u maslinicima Lagune Novigrad.

U jutarnjim satima su se gosti zaputili u maslinike i tako dali svoj doprinos u proizvodnji cijenjenog maslinovog ulja Vergal. Tijekom berbe koja je popraćena tradicionalnom istarskom glazbom imali su priliku uživati i u lokalnim gourmet specijalitetima.

Današnji je dan definitivno nadmašio sva moja očekivanja. Branje maslina u prvom redu do mora, odlična hrana, degustacija ulja te uslužnost konobara. Poseban dan na predivnoj lokaciji“, izjavila je Klaudia iz Njemačke, koja je uz ostale goste otvorila ovogodišnju berbu maslina.

Tvrtka Laguna Novigrad, koja upravlja turističkim brendom Aminess Hotels & Campsites, gostima nudi jedinstveni turistički paket koji uključuje smještaj u svojim objektima te sudjelovanje u berbi maslina. Tako svake godine, tijekom listopada i studenog, u periodu berbe Novigrad posjeti više od 700 gostiju iz cijele Europe. Nakon berbe gosti posjećuju uljaru gdje prisustvuju procesu prerade ubranih maslina, a kao uspomenu dobiju bočicu Vergala.

Maslinici u kojma nastaje Vergal nalaze se u neposrednoj blizini mora, što maksimalno pogoduje plodu masline i kvaliteti ulja. Ulje je dobiveno izravno iz ploda masline uz mehanički postupak hladne prerade dok se plodovi ubiru ručno kako bi se kvaliteta i tijelo ploda maksimalno očuvali.

Kvalitetu Vergala prepoznaju i stručnjaci i potrošači, te je tako dobitnik više domaćih i međunarodnih nagrada. Među njima se ističe ovogodišnja nagrada u kategoriji Best of Class, za Vergal Frantoio dobivena u New Yorku na „The New York International Olive Oil Competition“, najvećem i jednom od najcjenjenijih natjecanja u ocjenjivanju kvalitete maslinovih ulja u svijetu, te zlatna gurmanska medalja za Vergal Frantoio u sklopu Međunarodnog natjecanja svjetskih jestivih ulja koju dodjeljuje L’Agence pour la Valorisation des Produits Agricoles (AVPA) u Parizu.

Također, nedavno je uvršteno i u renomirani svjetski vodič najkvalitetnijih maslinovih ulja „Flos Olei 2019“. Vergal je tako šesti put dio svjetskog vodiča koji svake godine ocjenjuje više stotina maslinovih ulja iz cijelog svijeta. Inače, Aminess isto to kvalitetno maslinovo ulje koristi i u svojoj gastro ponudi tj. kuhinji tijeom turističke sezone.

Odličan primjer kako se produžuje turistička sezona

U posezoni 700 gostiju je došlo u Novigrad, ali motiv dolaska nije bilo more i plaža, nego branje maslina i kvalitetan sadržaj. Sada cijeli ovaj projekt kao i mnoge druge treba diči na višu razinu, ali ne samo Aminess, nego u sinergiji cijela destinacija. Ovo je samo “proof of concept” i jedan mali kotačić, sad zamislite da u Novigradu u isto vrijeme imamo još 5-6 sličnih događanja, to je oko 5.000 noćenja. Računica je jasna.

Upravo u sjeverno-zapadnoj Istri imamo po meni najbolji primjer sinergije destinacije u Hrvatskoj, kroz Colours of Istria, koja je kroz razne sadržaje u pred i posezoni produžila sezonu, te ono najvažnije, nije fokus na brojke, nego na kvalitetne goste koji generiraju puno veću turističku potrošnju.

S druge strane Jadrana, točnije u mjestu Postira na otoku Braču održano je ovaj vikend 2. Svjetsko prvenstvo u branju maslina, na kojem su nastupili timovi iz Crne Gore, Francuske, Slovenije, Nizozemske, Mađarske, Velike Britanije, Švedske, Španjolske, Bosne i Hercegovine, Sjedinjenih Američkih Država i, naravno, Hrvatske. Događaj kojem su glavni ciljevi širenje maslinarske kulture, razmjenjivanje iskustava, druženje između predstavnika maslinarskih, ali i zemalja koje nemaju toliko razvijenu maslinarsku tradiciju, drugu su godinu zaredom organizirali TZ Postira i Poljoprivredna zadruga iz ovog bračkog mjestašca.

Odličan primjer kako se produžuje turistička sezona. Ne moramo izmišljati “toplu vodu”, samo ponudimo ono što je prirodno i logično. Budimo to što jesmo, to moram biti naš glavni turistički proizvod. Sadržaj, samo kvalitetan sadržaj je glavna formula sastojka kako produžiti turističku sezonu.

 

Vijesti: