Pokrenuta inicijativa da se u Zadru pješački prijelaz oboji u šare psa Dalmatinera

Znate li kako je svjetski poznati pas Dalmatiner, autohtona pasmina iz Hrvatske? Ako bi radili istraživanje istraživanje tržišta na globalnoj razini siguran sam kako bi većina ispitanika Dalmatinera tj....

Znate li kako je svjetski poznati pas Dalmatiner, autohtona pasmina iz Hrvatske?

Ako bi radili istraživanje istraživanje tržišta na globalnoj razini siguran sam kako bi većina ispitanika Dalmatinera tj. Dalmatinskog psa, povezivalo s Amerikom, a ne Hrvatskom.

Dalmatinski pas ( Canis dalmaticus ) najpoznatija je hrvatska autohtona pasmina pasa u svijetu. Porijeklo Dalmatinskog psa zasnovano je na slikama i zapisima iz crkvenih kronika 16. – 18. stoljeća. Dalmatinski pas služio je kao vojnički pas, čuvar na granici, pratilac kočija i jahača, kao lovački pas ptičar i gonič, a prikazi dalmatinskog psa pronađeni su na oltarnoj slici «Majka Božja s Isusom i anđelima» u crkvi Gospa od Anđela u mjestu Veli Lošinj, otok Lošinj, Hrvatska koja potječe iz 1600.-1630., te freske iz Zaostroga, Dalmacija, Hrvatska. Iz toga proizlazi da je porijeklo dalmatinskog psa u istočnom dijelu sredozemlja naročito u povijesnoj provinciji Dalmacije.

Tako je i Dalmatinski pas dobio ime po pokrajini Dalmaciji, odnosno po narodu Dalmati.

Nažalost, Dalmatinski pas popularniji je u Svijetu, pogotovo u Americi nego u Hrvatskoj. Toj činjenici nismo nažalost zaslužni mi, nego Walt Disney koji je još davne 1961 godine snimio animirani crtić 101 Dalmatinac, a kasnije 1996. godine istoimeni film koji je dalmatinskog psa stavio na globalnu mapu te doživio svoj pravi uspjeh. Također, kasnije 2000. godine snimljen je i nastavak popularnog filma, 102 Dalmatians, kao i razne verzije crtanih filmova za djecu.

Osim u animiranom i igranom filmu Dalmatinski pas glumio je u mnogim reklamama promovirajući razne američke kompanije poput Budweisera, Google, McDonalds, RedBull i mnoge druge. No, ne i u Hrvatsku, a pogotovo Dalmaciju kao turističku destinaciju iz koje i dolazi.

E sad, logično je pitanje: Zašto to ne znamo iskoristiti u našu korist, kroz brendiranje i turizam? Kao međuostalom i Teslu, Penkalu, kravatu, padobran, cepelin itd… pa i planetarno popularne crveno-bijele kockice koje su proslavili naši nogometaši, po kojima nas cijeli svijet zna, ali ih dovoljno ne koristimo kroz brendiranje. Kao da ih se sramimo.

No stvari se možda promijene na bolje, te napokon Dalmatinac postane bar jedan dio turističkog mozaika u Hrvatskoj, točnije u Zadru.

Pokrenuta inicijativa da se u Zadru pješački prijelaz oboji u šare Dalmatinera – Zebra Dalmatinka

Naime, na inicijativu Sandre Babac iz Zadra, pokrenuta je inicijativa da se u ulici Zadarskog mira 1358., na potezu od Foruma prema mulu, gdje inače nema pješačkog prolaza, ali prolazi jako puno turista, postavi pješački prijelaz koji će biti ocrtan šarama psa Dalmatinera. Tako bi Zadar dobio svoju prvu “Zebru Dalmatinku”, kako ju je Babic nazvala od milja.

Ideja za zebrom Dalmatinkom postoji već duže vrijeme, a došla je iz dvije činjenice. Kako ističe Babac, prva je da na tom potezu nema iscrtane zebre tj. pješačkog prelaza, a druga je turistička promocija Dalmacije kao i Hrvatske „Kao turistički vodič koji povremeno vodim turiste po Zadru, pokazalo se kako turisti upravo tim putem najčešće prolaze, a kako bi skraiti put do Morskih orgulja i Pozdrava suncu. S druge strane, postoji i kronični nedostatak vremena, pogotovo kod azijskih gostiju koji stoga odabiru prečace ne bi li na onim lokacijama kao što su Pozdrav Suncu i Morske orgulje bili duže. Postoje parkovi koji kada se rade ne rade u startu popločavanje puteva tj. staza, nego se prvo park napravi pa se onda vidi kojim putem se ljudi kreću, a sukladno tome se tek onda radi staza. Tako i u ovom slučaju, svakako postoji potreba za pješačkim prelazom na toj lokaciji jer tako se grupe prirodno kreću, a zašto onda ne spojiti priču s zebrom Dalmatinkom i iskoristiti je za promociju Dalmacije i cijele Hrvatskezaključuje Sandra Babac, poduzetnica koja u slobodno vrijeme povremeno radi i kao turistički vodič u sklopu Udruge turističkih vodiča Donat iz Zadra.

S druge strane, postoji i kronični nedostatak vremena, pogotovo kod azijskih gostiju koji stoga odabiru prečace ne bi li na onim lokacijama kao što su Pozdrav Suncu i Morske orgulje bili duže, ističe Babac. Plan je ne samo postaviti zebru na spomenutoj lokaciji već iskoristiti i jednu činjenicu, a ta je da je čuvena pasmina Dalmatinac porijeklom upravo iz Dalmacije pa bi zebra na specifične mrlje psa Dalmatinca mogla biti i atraktivan turistički proizvod, prvi takve vrste u Hrvatskoj. Tako bi Zadar dobio svoju prvu zebru Dalmatinku kako sam je nazvalaističe Sandra Babac, te dodaje kako bi kod svake Zebre Dalmatinke“ trebalo postaviti i edukativno-informativnu ploču o samoj povijesti Dalmatinaca kako bi educirali turiste.

Svakako odlična inicijativa koju što prije treba implementirati. Dapače, zašto ne bi gledali širu sliku te tako obojili sve pješačke prijelaze u cijeloj Dalmaciji ili barem one u najužem centru grada te pored turističkih atrakcija?

Ako mi ne pričamo tu priču i nismo ponosni na nju, onda je sasvim sigurno kako je nitko drugi neće pričati umjesto nas te nas besplatno promovirati. Osim toga, ako pričamo o dog / pet friendly smještajima, plažama, parkovima, kafićima – destinacijama, ima li bolje poveznice i ambasadora od Dalmatinera. Biti prepoznatljiv u cijelom svijetu po jednom sloganu, predmetu, rečenici… je sveti gral u marketingu, a opet ima slike, a nema tona. I to ne jedan, nego njih više. Mi imamo problem tj. slatke brige što izdvojiti kao recimo tri glavna obilježja koja nas povezuju s Hrvatskom. Od kravate, padobrana pa do Tesle pa tako i dalmatinera.

Foto: Sandra Babac

Imamo se čime ponositi, kao i „igrati“ u svijetu marketinga gdje je sve teže i skuplje doći do pažnje, istaknuti se i biti prepoznatljiv. Hrvatska najveća prednost je naša nevjerojatna raznolikost i autentičnost. Međusobno se ne razumijemo od regije do regije te imamo totalno drugačiju način i kulturu življenja, koliko so različiti.

Upravo ta autentičnost je naša najveća prednost i mora biti naš glavni turistički proizvod, naravno uz sunce i more. Ne moramo izmišljati priče, nego moramo biti to što jesmo – Hrvati.  Upravo naše autentične i nevjerojatne istinite priče treba lijepo upakirati i ispričati, a jedna d odličnih priča je svakako i priča o Dalmatineru.

Uostalom, to ne bi bio prvi pješački prijelaz u Hrvatskoj koji je obojan u neki drugi oblik. U Zagrebu ispred stadiona Maksimir, pješački prijelaz iscrtan je u obliku šara zebre , promovirajući Zoološki vrt grada Zagreba. Također, ako može London i drugi svjetski veliki gradovi imati zebre / pješačke prijelaze obojene u raznim bojama i motivima, sigurno to može i Zadar.

Hoće li Zadar dobiti svoju Zebru Dalmatinku? Inicijativa je pokrenuta, sada su na potezu gradske službe.

Povezane vijesti:

KADA BI BAR KRAVATA BILA HRVATSKI PROIZVOD, CIJELI SVIJET BI ZNAO ZA HRVATSKU

ZAŠTO SE SRAMIMO TESLE, PENKALE, VRANČIĆA I SVIH DRUGIH NAŠIH INOVATORA?

Vijesti: