Ante Fumić: VR Hotelo povećava odluku gosta da kupi dodatan sadržaj hotela

VR Hotelo kao up-selling i cross-selling platforma za hotele

Autor:  Goran Rihelj

6. svibnja 2024.

VR Hotelo novi je VR proizvod na tržištu, no zanimljiv je zato što je njegova primjena u potpunosti fokusirana na hotelsku industriju.

Turistički sektor i hotelska industrija oduvijek je bila na čelu inovacija, a hotelski brendovi neprestano traže nove načine za poboljšanje iskustva gostiju. U proteklom desetljeću virtualna stvarnost (VR) pojavila se kao moćan alat za hotele koji nude nove načine interakcije sa svojim klijentima - kako za zabavu tako i kao alat za povećanje prodaje.

A sada taj trend dolazi i u Hrvatsku. 

Benefiti koje VR tehnologija može donijeti hotelima su brojni, i na našem tržištu još uvijek neiskorišteni, navodi Ante Fumić iz Prilika Grupa čiji je novi proizvod upravo implementacija virtualne stvarnosti za hotele kroz proizvod VR Hotelo

"Ideja iza proizvoda je korištenjem VR tehnologije gostu donijeti potpuno realan "teaser" prikaz iskustva u hotelu i oko njega i potaknuti ga na aktivnost, odnosno kupnju. Danas ne postoji tehnologija koje na bolji način može ljude navesti na djelovanja i približiti im iskustva iz raznih sfera života. U trenutku kad gost hotela stavi headset na glavu možemo vam garantirati da on postaje čovjek otvoren za sve mogućnosti i da će se odlučiti za iskustvo na koje prije toga nikad ne bi niti pomislio. Upravo u tome je moć VR tehnologije nad svim drugim rješenjima." ističe Fumić. 

Sam koncept VR-a najbolje možemo prikazati kao novi medij za komunikaciju i prodaju, a mogućnosti su neograničene u kontekstu sadržaja. Sve je stvar produkcije i cilja komunikacije, ili čak i povećanja prodaje, što je svakako zanimljivo hotelijerima.

S jedne strane imamo fokus na B2C segment ili prema gostima hotelima gdje na zabavan i drugačiji način možete upoznati goste o svojem hotelu, od zabavnog do wellness sadržaja, kao i B2B model. Naglašavam, VR je samo novi digitalni medij, kao što su tv displayi itd... interaktivan je i daje jedno novo i drugačije iskustvo. 

Ante Fumić: VR Hotelo povećava prodaju hotela, te omogućava nove opcije prodaje već postojećih proizvoda hotela, destinacije i partnera u 360 obliku.

Platforma VR Hotelo namijenjena je hospitality industriji u više smjerova, dakle i u B2B i u B2C modelu.

"B2C model je prvi modul koji smo objavili, a odnosi se na VR headset koji se postavlja na recepciji hotela, potpuno je samostalan i stalno upaljen uređaj, te se u njemu prikazuje sadržaj koji hotel odluči i sam izabere da se prikazuje. Kontrola nad headsetom se provodi isključivo pokretom očima korisnika, te ne predstavlja nikakvo opterećenje za recepcionere na recepciji u hotelu. S jedne strane hotel dobiva platformu za cross-sell i up-sell svojih, kao i tuđih proizvoda - sadržaja hotela, sadržaja okolice i destinacije, sadržaja hotelske grupacije, kao i još jednu mogućnost promocije već postojećeg klasičnog marketinškog materijala koji se također može implementirati u VR Hotelo. 

S druge strane gosti dobivaju atraktivno iskustvo, neobičan i daleko kvalitetniji 360 i 3D sadržaj, te mogu vidjeti kako zaista izgleda hotel, npr. njegov restoran, ponuda hrane, bazen ili spa. Također, mogu vidjeti primjerice i vožnju na quadovima u okolici hotela snimljenu 360 kamerom u trajanju od 30 sekundi, kako bi im se najavila prava vožnja koju mogu kupiti na recepciji. Gost tako može vidjeti dodatnu hotelsku ponudu (wellness, restoran, bazen, ture, vaše ostale hotele…), atrakcije u okolici hotela i na destinaciji(prirodne ljepote, kulturne znamenitosti, eno-gastro ponudu, sportske aktivnosti…) i ostali sadržaj koji je vezan uz vaše poslovanje a koji se dodatno naplaćuje gostima. Dakle, korisnost je za goste višestruka." ističe Fumić i navodi kako im nije ideja potpuno zamijeniti papirnatu brošuru na ulazu u hotele, već raditi na ekološkoj osviještenosti ponuđača programa na način da hotela višestruko uvećaju kvalitetu prodaje kao i sam doživljaj korisnika koji su stavili headset na glavu i dobili teaser iskustva koje se prodaje, pri čemu im se može istaknuti i cijena.

A4a5100 large
Ante Fumić, vlasnik tvrtke Prilika grupa / VR Hotelo

"Papirnate brošure po našim istraživanjima sve češće se zaobilaze na recepciji, primarno zbog njihove neatraktivnosti i slabog dojma iskustva koje nude. VR headsetovi to zaista rade 10x bolje i kvalitetnije, ne trebate puno sekundi u našem headsetu da nam to potvrdite. " naglašava Fumić.

Rekao si da je fokus na prodaju – što hoteli mogu prodavat i kome? Malo da nam daš materijala za razmišljanje....

"Spomenuo sam module, a oni se upravo odnose na Vaše pitanje. Prvi modul koji smo objavili odnosi se na B2C kupce, odnosno na uređaj kojim se oplemenjuje recepcija i putem njega nudi 360 iskustvo svim gostima hotela. Drugi modul koji je u pripremi, odnosit će se na B2B publiku, odnosno hoteli će putem njega moći prodavati kongresne dvorane ili izlete, kako u svojoj organizaciji ili od partnera kao što su razni izletnički paketi putničkih agencija. Može se ubaciti bilo koji doživljaj, kao i kod drugih medija ili prodajnih alata. Imamo sliku, text, video tj. u ovom slučaju 360 video sadržaj i cijenu. Ako cijelo iskustvo snimimo kao 360 video sadržaj ( VR sadržaj ) onda cijela priča ima jednu drugu dimenziju. Dimenzija koja sigurno puno lakše dolazi do svetog grala u prodaji - a to je sama kupnja doživljaja. To je prilika i za snažan cross-selling point za partnere hotela.

A treći modul odnosi se na treninge osoblja, čime bi zapravo mogli sebi štedjeti vrijeme kod on-boardinga novih kolega u hotelu, jednostavnim radnjama koje će biti spremne u njihovom personaliziranom slučaju. " ističe Fumić.

U domeni problema sa radnom snagom u turizmu, je l' potrebno dodatno osoblje za rad s VR Hotelom. To je pitanje koji si sigurno pitaju čitatelji? 

Screenshot 2024 04 15 at 15

Dobro pitanje, ne treba pomoć recepcionera - naglašava Fumić i dodaje: 

"Često dobivamo pitanje oko pomoći recepcionera za korištenje ovog uređaja. U 99% slučajeva pomoć recepcionera nije potrebna, jer je headset na stalnom standby modu, te se stavljanjem headseta na glavu dolazi do automatske aktivacije i prikaza sadržaja headseta. Baterija mu traje 7-14 dana, i to je vrijeme u kojem ga nemate potrebu dirati. Što se tiče implementacije sadržaja, on se provodi jednokratno na početku, a zatim kasnije po potrebi, no sve je online tako da se može raditi i s udaljene lokacije." govori Fumić.

Spomenuo si kako i radite produkciju 360 video sadržaja. To je po meni jedan vid zaokruženog procesa, uz VR Hotelo da su svi video sadržaji, kako iz ili o hotelu, tako i o svim sadržajima koji se prodaju kao putnički paketi / doživljaji budu u VR formatu.

"Da svakako, to bi bila najbolja opcija za hotele, najskuplja jer se radi produkcija, no svakako najkvalitetnija i zaokružena promidžba putem VR platforme. Ono što treba naglasiti je i da mnoštvo hotela, kao i agencije i turističke zajednice, već ima neki od tipova 360 sadržaja. Primjerice, najčešći primjer su virtualne šetnje. Takve virtualne šetnje se mogu implementirati na naše headsetove, ovisno od njihovih postavki i želja hotela. Bitno je znati da je najatraktivniji ipak 360 video sadržaj, koji možemo snimati ovisno od potreba hotela. Naša video produkcija isto je dio ove priče, pri čemu za hotele možemo pripremati I cijela 360 snimanja video I foto sadržaja." dodaje Fumić.

 

Za kraj, ono što sve zanima je koliki je minimalni set i što sve uključuje? Kao i naravno okvirna cijena? Iako znamo da sve zavisi od više faktora i paketa, no da znamo određeni financijski okvir oko cijene implementacije VR Hotela. 

"Minimalni set uključuje jedan naš VR headset, jednu licencu za korištenje VR software aplikacije, te našu implementaciju sadržaja na headset. Sastoji se i od nekoliko manjih dijelova poput samostalnog stalka za headset, bannera s uputama, punjača za headset. Cijeli proces implementacije traje 2-4 tjedna od ideje do realizacije i potpuno funkcionalnog VR Hotela na recepciji. Što se tiče modela cijena, cijena se kreće od 2.000 eura na više. U cijelu priču ulazi hardware, software, implementacija i edukacija za korištenje. Naravno, ukoliko se uzimaju razni moduli, više uređaja, više lokacija, ako radimo video 360 produkcija, u tom slučaju cijena varira i ovisi o tome što moramo napraviti i na kojim lokacijama. " istaknuo je Fumić.

Za kraj, sve čitatelje koje žele vidjeti uživo kako funkcionira VR kao i VR Hotelo, Fumić poziva da dođu u njihov zagrebački XRPG Showroom ( Metalčeva ulica 5, Zagreb ) u kojem svakodnevno demonstriraju različite XR iskustva te s klijentima razvijaju VR ideje i mogućnosti primjene u njihovom objektu. 

"Zadnja novost je hologram koji je prošli tjedan došao u Showroom u suradnji s jednom hrvatskom tvrtkom, kojeg također svi mogu vidjeti i testirati. Ovom prilikom pozivam hotelijere da uđu s nama u VR iskustvo kao novi digitalni iskorak hotelske ponude. Svi hotelijeri koji nam se nakon čitanja teksta, do kraja mjeseca svibnja ove godine, jave dobiti će 20% popusta na VR Hotelo, kako bi dodatno potaknuli razvoj hospitality industrije u Hrvatskoj.", zaključio je Fumić. 

 

Autor:  Goran Rihelj

6. svibnja 2024.