Bokali s pitkom vodom u Malom Lošinju kao odličan "statement" eco friendly destinacije

Autor:  Goran Rihelj

19. rujna 2022.

Pitka voda kao komparativna prednost Hrvatske. Hrvatska premalo koristi činjenicu kako se radi o sigurnoj destinaciji, kako imamo čisto more za kupanje i kako imamo pitku vodu za piće ili tap water. Koliko god je nama to banalno i normalno, u drugim državama nije. 

Upravo tu činjenicu odlično su iskoristili u Turističkoj zajednici Grada Malog Lošinja kroz nastavak projekta suradnje s privatnim iznajmljivačima na području Malog Lošinja. 

Naime, otoci Lošinj i Cres jedini su otoci u Hrvatskoj koji imaju izvor pitke vode, a sve zahvaljujući Vranskom jezeru, koje je najveće prirodno jezero u Hrvatskoj površine 30,2 četvornih kilometara. Tako voda iz Vranskog jezera teče iz svake lošinjske špine i tuša.

Jezero se nalazi pod zaštitom, zabranjeno je zadržavanje i napajanje stoke, upotreba umjetnog gnojiva u poljodjelstvu, sječa šuma, kampiranje, ribolov i naravno kupanje, jer je isti izvor pitke vode za cijelo cresko-lošinjsko otočje. 

Bokali s pitkom vodom iz Vranskog jezera u Malom Lošinju kao odličan "statement" eco friendly destinacije  

Losinjski cvijet cvijetni sajam 637872677749361757 1600 900 at 2x

Dalibor Cvitković, direktor Turističke zajednice Malog Lošinja ističe kako već niz godina provode brojne aktivnosti s iznajmljivačima. Od sufinanciranja marketinških aktivnosti, posebne pogodnosti (popusti) u trgovinama za uređenje i opremanje apartmana, edukacije, stručna predavanja, oglašavanja na mrežnim stranicama visitlosinj.hr.

"Svake godine organiziramo Forum iznajmljivača i Dane otvorenih vrata gdje ih upoznajemo sa svim aktivnostima u destinaciji od promotivnih do komunalnih i infrastrukturnih ulaganja. U sklopu akcije "Lošinjski cvijet" dijelimo sadnice biljaka svakom iznajmljivaču, oko 1.100 sadnica je podijeljeno, prije dvije godine podijelili smo i spremnike za odvojivi otpad (plastika, papir i staklo) po smještajnim jedinicama njih više od 2.500", ističe Cvitković.

Kontinuitet je uvijek ključan, a pogotovo ako se neka akcija stalno nadograđuje i logično povezuje. Tako su ove godine iz TZ Malog Lošinja odlučili na novi iskorak, i to kakav. 

Ove godine odlučili su podijeliti iznajmljivačima bokale za posluživanje vode gostima u apartmanima, kao i dizajnirane platnene torbe. A u svakom bokalu je pitka voda iz Vranskog jezera. Naime, voda iz Vranskog jezera teče iz svake lošinjske špine i tuša.

"Ove godine odlučili smo podijeliti iznajmljivačima bokale za vodu i eko platnene torbe. Bokale kao izraz dobrodošlice gostima u smještajnim objektima s pitkom vodom iz Vranskog jezera (otoci Cres i Lošinj jedini na Jadranu imaju izvor pitke vode) uz naravno naše agrume snažna je poruka o ekološkoj očuvanosti našeg otočja. Uz iznajmljivače bokali su podijeljeni javim ustanovama, obrazovnim institucijama, ugostiteljima uz poruku korištenja vode iz špine umjesto iz plastičnih boca, stvaranja što manje otpada, slanje poruke o ekološkoj očuvanom otočju te poruci da je voda ograničenog izvora i da se razumno koristi", navodi Cvitković i naglašava kako su bokali vode s njihovim lošinjskim agrumima koji dočekaju goste pri dolasku znak ljubazne dobrodošlice domaćina, ali i znak ekološki očuvane i odgovorne destinacije.

 

New project 165

Img 20220504 wa00021

Osim što je ovo jasan "pečat" održivosti u praksi, isto tako potiče i goste, kako na svjesnoj tako i nesvjesnoj razini, da i oni budu održivi.

Uz bokale, TZ Malog Lošinja podijelila je eko platnene torbe, koje su i putujuća reklama, ali isto tako direktno podiže svijest lokalnom stanovništvu o održivosti otoka. Ako je negdje održivost sasvim jasna to je onda na otocima. Lokalno stanovništvo mora biti glavni ambasador svojeg otoka i čuvar, sve kreće od nas samih, jer ako ne poštujemo sami sebe, ne možemo očekivati niti da nas drugi poštuju. Dakle, ako mi sami ne brinemo o održivosti, neće niti gosti. 

Više bokala, manje plastike. Istom akcijom, se potiče ispijanje vode iz bokala iz pipe, što direktno utječe na manje korištenje kupovne vode iz plastike. A time i potreba za skupljanjem plastike. 

"Povratne informacije su više nego dobre, gosti su oduševljeni s ovim poklonom dobrodošlice i pozdravljaju sve napore koje poduzimamo za zaštitu i očuvanost okoliša", zaključuje Cvitković. 

U konačnici cijeli projekt je poruka destinacije, "brend statement" prema gostima i brendiranje cijele destinacije.

Održivost je puno više od PR-a. I zato je ovaj potez iz Malog Lošinja pun pogodak, pogotovo u narativu održivog turizma i Lošinja kao eco friendly destinacije. Mali Lošinj je uvršten među TOP 100 svjetskih održivih zelenih destinacija, i to nije slučajno. 

Tako jednostavna, efektna, logična i prirodna, a moćna priča. Bravo Mali Lošinji. 

Autor:  Goran Rihelj

19. rujna 2022.