Turistička zajednica Splitsko – dalmatinske županije jučer je u Pragu u Češkoj predstavila Dalmatinsku marendu, projekt koji je započela prije gotovo dvije godine s ciljem brendiranja izvorne dalmatinske kuhinje i kulinarske baštine. Na posebnom događanju koje se održalo u dvorcu (Chateau) St. Havel uz direktoricu TZ SDŽ Ivanu Vladović prisustvovala je i Matea Dorčić, pročelnica Upravnog odjela za turizam, pomorstvo i promet Splitsko – dalmatinske županije, direktor predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Češkoj Miodrag Mlačić, direktor Turističke zajednice grada Trogira Marin Piveta, direktorica Turističke zajednice grada Kaštela Nada Maršić, direktor komercijalnih poslova Croatia Airlines Slaven Žabo i direktorica marketinga Croatia Airlines Anamarija Jurinjak. Na događanju su bili i brojni predstavnici turističkog sektora u Češkoj.
Gastronomija je kao turistički proizvod izvrstan kanal za promociju te postaje sve veći motiv dolaska u destinaciju. Posjetiteljima su predstavljene raznovrsne dalmatinske delicije koje su pripremali renomirani hrvatski chef Željko Neven Bremec, inače predsjednik Udruge Šefova kuhinja iz mediteranskih i europskih regija i proslavljeni češki chef Ondrej Slanina. Događanje je uključivalo i degustaciju vina vinarije Zlatan otok, što je omogućilo posjetiteljima da otkriju okuse dalmatinskih vinorodnih područja. Program je obogatio nastup Kulturno-umjetničkog društva "Jedinstvo" iz Splita, najtrofejnijeg folklornog ansambla u Hrvatskoj, koji je dočarao bogatu tradiciju i kulturu ovog područja, dok je hrvatski avioprijevoznik Croatia Airlines predstavio svoje usluge i prilike za još brža putovanja između Hrvatske i Češke.
"Dalmatinska marenda nije samo priča o hrani; to je prozor u našu tradiciju, bogatstvo okusa i mirisa koji prizivaju slike dalmatinskog načina života. Ovaj projekt slavi našu kulturu, baštinu i strast prema životu. Svaki zalogaj nosi priču o običajima, ljudima i povezanosti s morem. Tu atmosferu smo danas htjeli donijeti u srce Češke te je podijeliti sa svima. Gosti iz Češke jedni su od naših najvjernijih gostiju, stoga ovaj događaj ima poseban značaj za uspostavljanje čvrstih veza s jednim od naših ključnih emitivnih tržišta. Cilj nam je svake godine unaprjeđivati ponudu, ali istovremeno sačuvati sve naše vrijednosti i ljepote koje nas čine posebnima", izjavila je Ivana Vladović, direktorica Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije.