Nedavno je u Las Vegasu otvoren najveći Muzej Iluzija dosad. Ovim potezom Muzej Iluzija približio se cilju od 100 lokacija koje planiraju do kraja 2026. godine.
Inače radi se o HR turističkom izvoznom proizvodu i najvećem lancu privatnih muzeja na svijetu s preko 40 lokacija u svijetu, u 25 država svijeta i 10 milijuna posjetitelja.
Trenutno su u pohodu na SAD, a osim upravo otvorenog Las Vegasa, Muzeje Iluzija prethodno su ondje otvorili u Charlotteu, Atlanti, Minneapolisu, a slijede i ona u Denveru te San Diegu.
Sve je počelo u Zagrebu, pa s drugom lokacijom u Zadru i početak širenja na druga strana tržišta. Sve zahvaljujući našem turizmu. No osim ponosa što se radi o HR proizvodu koji je globalno konkurenta, dapače, već sada najvećem lancu privatnih muzeja na svijetu, možda najvrjednija činjenica je što je R&D tj. proizvodnja i dalje u Hrvatskoj.
Mnogi ne znaju kako je priča oko Muzeja Iluzija mnogo šira od same franšize. Naime, tvrtka ima i dodatnu priču kroz razvoj i proizvodnju didaktičkih igračaka za sve muzeje. Točnije, Oroslavje je centar kreativnosti i inovativnosti u našem izvoznom konceptu.
To je dodana vrijednost turizma koja nam mora biti strateški cilj, to je turizam koji moramo graditi, poticati i razvijati. Prvo naše tržište, razvoj i na temelju našeg brenda krenuti u osvajanje globalnog tržišta. Sjećate se najbolje do sada strateške kampanje i projekta neke države - "The GREAT Britain campaign"? To nam treba, ali ne samo kampanja, nego strateški projekt brendiranja i razvoja, a kampanja je samo komunikacijski alat.
Imamo ambasade, HTZ predstavništva (neki dan je HTZ napravio odličan potez pozicioniranja i brendiranje našeg turizma na američkom tržištu pozicioniranjem kampanje na Times Square u New Yorku, HGK....), sve imamo, samo moramo posložiti kockice i dati vjetar u leđa našim genijalnim umovima koji probijaju globalno tržište.
To je win/win za sve. To je turizam kojem moramo težiti. To je puno više od onog baziranog na suncu i moru.
Porazna je činjenica da kroz naš turizam, preko 20 milijuna dolazaka i preko 100.000 milijuna noćenja, umjesto da jačamo našu ekonomiju i kroz ovakve i slične primjere guramo izvoz, mi ustvari potičemo uvoz. Praktički sve uvozimo za potrebe našeg turizma, od namještaja, kruha do jaja.
Turistički sektor mora jačati domaću ekonomiju, proizvodnju - od poljoprivrede do drugih popratnih industrija koji se vežu uz turizam.
Nadam se da više ovakve procese nećemo prepuštati slučaju i pozitivnim "anomalijama".
To je u konačnici održivi turizam, ali i puno više od toga.
Foto: Andrew Neel on Unsplash
hrturizam espresso / održivi turizam
Pogledajte hturizam espresso serijal na YouTube kanalu hrturizam i ne zaboravite stisnuti subscribe tj. pretplatiti se na kanal kako bi pratili serijal hrturizam espresso o održivom turizmu.
Možete li u 30 sekundi, dok vam napravim espresso, reći što je za vas održivi turizam? Što je za vas održivi turizam napišite u komentarima.