Eko proizvodi od lješnjaka za vrhunske restorane

OPEN

Autor:  HrTurizam.hr

23. travnja 2022.

U mirnom i blagom okružju Like raste nasad lijeske čiji su plodovi nadahnuli jednu mladu poduzetnicu da pokrene proizvodnju koja je u hrvatskim okvirima još uvijek relativno rijetka. Na ukupno 3 hektara, daleko od svih zagađivača okoliša raste nasad o kojem brigu vodi već treća generacija, a u posao polako ulazi i četvrta. Osim nasada lješnjaka, tu je i nasad od 200 stabala šljiva bistrica starijih od 30 godina, te pčele koje omogućuju proizvodnju potpuno prirodnog i ekološkog meda.

Obrt "Tammy" otvoren je u svibnju 2020. uz financijsku pomoć HAMAG-BICRO-a. Ideja o otvaranju obrta potekla je od već postojećeg nasada, s ciljem da se posao nadogradi i tržištu ponude proizvodi od lješnjaka.

"Proizvodi koje prodajemo su čisti eko lješnjak kao sirovina, te ulje, brašno i maslac od lješnjaka. Radimo samo i isključivo čiste proizvode – ne radimo čokolade, slatkiše, niti ušećerene proizvode. Primarni nam je proizvod ulje, a brašno i maslac su nusproizvodi prešanja ulja lješnjaka. U postupku prešanja s jedne nam strane ostaje pogača koju dajemo na mljevenje i tako nastaje brašno. S obzirom na to da nemamo svoj mlin, to nam uslužno radi obrt koji također ima certifikat.

A maslac lješnjaka je nusproizvod sedimentiranja ulja nakon prešanja – nakon što se ulje ispreša, ono mora 'odležati' da se pročisti, i ono što nakon toga ostane na dnu je maslac", objašnjava vlasnica obrta Tammy Ivana Babić Čortan.

Certifikati koje posjeduje ova mlada tvrtka su Halal, Kosher i eko certifikat austrijske certifikacijske kuće ABG, a trenutno su u procesu HACCP certificiranja. "Motivacija za certificiranje nam je brendiranje, kao i nastojanje da budem prepoznatljiviji u krugu ponuđača, no prije svega da ljudima dokažemo da stvarno imamo ekološki proizvod. Certifikat ljudima daje dodatnu dozu sigurnosti", pojašnjava Babić Čortan. Ekološki uzgoj i proizvodnja kompliciraniji su i zahtjevniji od uobičajenih, pa se rijetki poduzetnici odlučuju za njega.

O svojim iskustvima s ekološkom proizvodnjom Babić Čortan kaže: "Certificiranje smo planirali mnogo prije nego što smo uopće otvorili obrt, pa nismo morali mijenjati procese proizvodnje. Kako smo prvo odradili certificiranje, tako smo se osigurali da ne napravimo niti jedan krivi korak u administraciji ili samoj proizvodnji. Smatram da je teže prijeći na takav način proizvodnje, nego tako krenuti od samog početaka. Proizvodnja po standardima je naravno teža, ima više papirologije, više troškova, više odgovornosti prema potrošačima i državnim institucijama. Ali, ja vjerujem da u ekologiji leži budućnost življenja, ponašanja i prehrane."

Drobilica

Screenshot 2022 04 22 at 13

S prodajom nisu krenuli sve dok nisu ishodili sve certifikate, pa je i marketing proizvoda bio slabiji. No, kada je prodaja krenula Tammy je svoje proizvode uspio plasirati u nekolicinu renomiranih restorana. "Naši se proizvodi koriste u Nebo Restaurant & Loungeu u sklopu Hiltona u Rijeci, te u restoranu Vestibul u Beču. Oba ta restorana imaju Michelinovu zvjezdicu, a trenutno smo u pregovorima i s nekim drugim restoranima.

Svoje smo im proizvode predstavili direktnim marketingom, izravnim kontaktiranjem i slanjem uzoraka, a nakon što su ih iskušali i zaključili da su im proizvodi prihvatljivi, obavili smo daljnje pregovore.

Za sada, dok smo mala tvrtka, marketinška nam strategija ostaje low budget. Imamo jako dobro razvijenu web stranicu, a tu su i društvene mreže i direktno kontaktiranje targetiranih klijenata. Većinom kontaktiramo restorane, oni su nam primarni. Tu je i bio-kozmetička industrija, farmaceutska industrija, ali i high-level slastičarnice i pekarnice – svi su nam oni potencijalni kupci", istaknula je Babić Čortan.

U ovoj se maloj tvrtki nadaju da će njihovi proizvodi s vremenom biti prepoznati, te da će rasti u kapacitetima. Vlasnica Ivana Babić Čortan rezimira: "Planiramo od svojih proizvoda napraviti brend i svake godine proizvoditi veće količine. Ne želimo biznis učini megalomanskim; voljeli bi ga održati manjim, vodeći se mišlju da je kvaliteta bitnija od količine, a mali je pogon u poslovanju dobar, jer garantira kvalitetu."

Foto: Tammy

Autor:  HrTurizam.hr

23. travnja 2022.