FAZA SAZRIJEVANJA: Hrvatska više nije “budget" Mediteran

Uživo sa 27.⁠ ⁠Kongresa hotelijera koji se održava u organizaciji Udruge poduzetnika u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH) od održati 03. i 04. prosinca 20...

Autor:  Goran Rihelj

3. prosinca 2025.

Uživo sa 27.⁠ ⁠Kongresa hotelijera koji se održava u organizaciji Udruge poduzetnika u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH) od održati 03. i 04. prosinca 2025. u Zagrebu.

Donosimo malo up-to-date statistike koja nam daje neke odgovore, a isto tako i pitanja.

Hoteli u Hrvatskoj imaju umjeren rast, ali uz velike razlike po tržištima. Imamo problem srednjeg hotelskog segmenta.

U periodu siječanj–studeni 2025. hoteli bilježe:

➡️ +1% dolazaka

➡️ +2% noćenja

Važan pomak: U ukupnom broju komercijalnih ležajeva hoteli skočili na 14%.

Kako se čulo na Kongresu, narednih 2-3 godine ( već sljedeće ) očekuju nas nove investicije u hotele. 

Img 5673 large

Imamo i jasan signal s tržišta: oslanjanje na dva-tri velika tržišta postaje sve riskantnije.

Za kraj, tržište se konačno "čisti", ono što nije kvalitetno, pada.

Ono najvažnije, po mojem mišljenju, napokon ulazimo u eru u kojoj “proizvod destinacije” postaje presudniji od vremena, tržišta i cijene ili destinacija će igrati ključnu ulogu. Mislim u kontekstu ozbiljnijeg turizma i turističkog proizvoda, ne sezonskog - ljetnog koji će uvijek dominirati masovnim turizmom.

Barem dok klimatske promijene ne poremete i taj segment, a što je pitanje vremena.

Upravo onako kako i treba biti - jer motiv dolaska nije krevet, nego destinacija.

Hrvatski turistički proizvod ulazi u fazu sazrijevanja i sve jasnije se pozicionira u istu konkurentsku igru s velikim europskim destinacijama poput Francuske, Italije i Španjolske. Našim prirodnim konkurentima. Ne po apsolutnim volumenima, nego po trendovima potražnje, dinamici cijena, kvalitete proizvoda i ponude i očekivanjima tržišta, što nas stavlja u istu kategoriju odluke putnika.

To je znak da naš turistički proizvod sazrijeva.

Img 5697 large

/// Meka moć, brend i cijene: "Overdeliver" kao strateško pozicioniranje našeg turizma

/// Meka moć i percepcija vrijednosti: Hrvatski turizam u prvoj ligi, ali igra li prema novim pravilima?

Hrvatska više nije “budget Mediteran”, ali to nas i obvezuje: ako već igramo u konkurentskom krugu Francuske, Italije i Španjolske, onda moramo podići kvalitetu proizvoda, sadržaja i doživljaja na razinu njihovih vrijednosti. jer samo tako možemo opravdati cijenu, privući stabilniju potražnju i izbjeći ulazak u spiralu jeftinog volumena.

Više fotografija na Linkedin profilu: GORAN RIHELJ

Screenshot 2025 12 03 at 12

Autor:  Goran Rihelj

3. prosinca 2025.