U trenutku kada svaka destinacija želi biti “najbolja”, Split je izabrao biti drugačiji. I upravo zato je iskočio iz mase.
Prije nekoliko godina pisao sam o jednoj od najboljih turističkih kampanja ikad - Snow Grafiti kampanji Turističke zajednice Meksika u Chicagu iz 2015. godine. Genijalna u svojoj jednostavnosti, a briljantna u efektu.
Ekipa je napravila ono što svi marketinški stručnjaci stalno ponavljaju, ali rijetko tko stvarno provede: “koristi okolinu kao medij”. U Chicagu je bila snježna mećava, zima kakvu poznaje samo američki Srednji zapad. A Meksiko je sunčan, topao ili radikalan kontrast. I što su napravili? Iskoristili su snijeg kao oglasni prostor.
Doslovno.
Na automobilima zatrpanim snijegom ispisali su tople poruke o suncu i bijegu u toplije krajeve. Bez budžeta za velike produkcije, bez glamura, bez klišeja. Samo snijeg, rukavica i pametna ideja. Snimili su kratki video, pustili ga u svijet i ostatak je napravila viralnost. Prirodna, organska, iskrena.
Ono što je Meksiko postigao tom kampanjom bilo je više od oglašavanja, bio je to komentar na "surovu stvarnost" u kojem je destinacija komunicirala savršeni odgovor na problem koji publika upravo doživljava: hladnoću, snijeg, sivilo.
I danas, kad ponovno pogledam video te kampanje, naježim se koliko je cijela priča genijalna. Ideja koja je toliko jednostavna, a toliko moćna.
A slično tome, istu tu komunikacijsku filozofiju ( iskoristi kontekst, pokaži razliku, budi rješenje ) ove je godine napravio i Advent u Splitu. Samo u drugom gradu, drugoj kulturi i potpuno drugačijem mediju. Ali s jednakom preciznošću, s istim instinktom za trenutak i istom jasnoćom poruke.
Naime, u trenutku kada je tržište adventskih kampanja postalo prenapučeno poput najpopularnijeg kuhanog vina u špici subotnje gužve, rijetko koja destinacija uspije iskočiti iz medijske buke. Zagreb, kao najveći domaći adventski megabrend, logično je prepun plakata, aktivacija i kampanja iz cijele Hrvatske. Upravo zbog toga, upravo ovdje, najteže je doći do izražaja.
A Split je to napravio vrhunski.
I gotovo paradoksalno, uspio je koristeći najjednostavniji mogući alat: jumbo plakat. Ali plakat koji ne prodaje “romantiku adventa”, lampice, fritule ili programe. Nego temperaturu.
Snažna, brza, jednostavna, direktna i instantno razumljiva poruka: Kontinent 4°C - Split 15°C.