Prošli tjedan održan je 29. FIMA webinar "Stvarni kapitalni potencijali hrvatskog turizma" u kojem sam imao čast i priliku dati svoj osvrt na turistička kretanja.
Hvala kolegama na zajedničkom glasnom razmišljanju Josip Mikulic, Luka Kalember, Milan Horvat. Otvorili smo puno zanimljivih tema jer turizam je puno više od sunce i mora te samog smještaja. Borili smo se cijelo vrijeme za riječi hehe te je webinar siguran sam mogao trajati cijeli dan uz ovu odličnu ekipu, kao i kompleksnosti turizma.
U zadnjih 7+ godina što sam direktno svaki dan involviran u turizam jedan od ključnih zaključaka je da nam kao struci kronično nedostaje sinergije, razgovora i glasnog razmišljanja. Kako javnog, tako i privatnog sektora. Jedni bez drugog ne možemo, a ako želimo napraviti iskorak za to su nam potrebni poslovni proces i fokus na rast te razvoj.
Izdvojit ću par izjava za koje smatram kako su iznimno važne:
Motiv dolaska nije krevet, nego destinacija.
Turizam nije točka nego kružnica.
Poštujmo sami sebe, kako bi nas poštivali i drugi.
Mi smo naratori naše priče.
Mora nam biti stalo do ukupne kvalitete usluge i destinacije - svih u lancu.
Nije pitanje cijene, nego vrijednosti za novac.
Hrvatska ne da mora pratiti trendove, nego ih mora stvarati.
WEBINAR: Stvarni kapitalni potencijali hrvatskog turizma
Ulaskom u Schengenski prostor EU i zonu Eura hrvatski se turizam trajno pozicionirao unutar zajednice najrazvijenijih europskih država te slijedom toga doživljava impresivan rast u 2023. godini, daleko premašujući rezultate iz rekordne 2019. godine.
Hrvatska je uspješna i sve popularnija turistička destinacija, no pri tome brojke jasno pokazuju da ne koristimo puni potencijal turizma. Brzo rastemo u kvantiteti i kratkoročno to izgleda bolje, ali kvaliteta usluge sporije odgovara na sve veći interes tržišta za našim najboljim proizvodima i servisima u ponudi gostima.
Supstanca u “value for money” je sve siromašnija, a to može ugroziti dugoročni povrat na uloženi kapital.
O tome smo razgovarati na 29. FIMA webinaru “Stvarni kapitalni potencijali hrvatskog turizma.”
Gosti panela su: Josip Mikulić, profesor na EFZ, Goran Rihelj, osnivač HrTurizam.hr i Luka Kalember, direktor Ban Tours Yachting-a. Video je montirala Irena Ščurić, Top Mag.
Na webinaru je među 172 sudionika provedena i kratka anketa. Na pitanje: Što je potrebno za povećanje konkurentnosti i inovativnosti hrvatskog turizma? dobili smo sljedeće odgovore:
- 44,44% Osigurati kvalitetne ljudske potencijale u turizmu
- 44,44% Osigurati inovativnu i digitalnu transformaciju turizma
- 11,11% Unaprijediti strukturu i kvalitetu smještajnih kapaciteta
Povežimo se na Linkedinu i uključite se u raspravu
Povežimo se na LIKEDINU i uključite se za daljnju raspravu i glasna razmišljanja, jer učimo dok smo živi i dvije glave su uvijek pametnije od jedne.
PRETPLATITE SE NA SADRŽAJ PORTALA HRTURIZAMHR I BUDITE U PREDNOSTI