Gorana Barišić Bačelić: Kako kulturni resurs pretvoriti u turistički proizvod

U novom izdanju podcasta Homo Turisticus ugostio sam Goranu Barišić Bačelić, ravnateljicu Javne ustanove u kulturi Tvrđava kulture u Šibeniku. U Hrvat...

OPEN

Autor:  Goran Rihelj

29. siječnja 2022.

U novom izdanju podcasta Homo Turisticus ugostio sam Goranu Barišić Bačelić, ravnateljicu Javne ustanove u kulturi Tvrđava kulture u Šibeniku.

U Hrvatskoj stalno pričamo o potencijalima, kojih svakako imamo praktički u svakoj regiji, no nikako da iste pretvorimo u turističke proizvode. Pogotovo kada govorimo o kulturnoj baštini koja čeka da se revitalizira i doživi novu "mladost".

No sama revitalizacija, koliko god ključna, nije dovoljna, jer posao tek tada počinje. 

Cilj je da baština kroz kulturno turistički proizvod stvara dodanu vrijednost, pokrene ekonomiju, bude financijski samoodrživa (koliko god je to moguće), postane turistički proizvod, platforma za razvoj novih priča itd... sve ono što su napravili upravo u Šibeniku. 

Upravo Tvrđava kulture u Šibeniku je najbolji primjer kako se pametno iskorištavaju EU fondovi i kako od potencijala i mrtvog kapitala isti pretvoriti u zaokruženu turističku priču tj. kulturno turistički proizvod. Revitalizacijom šibenskih tvrđava, Šibenik je doživio jednu novu blistavu perspektivu, kako turističku tako i gospodarsku.

Gordanabb2 covder temp 2

Mnoge europske države uče od Šibenika, a upravo nedavno projekt šibenske tvrđave uvršten je i kao primjer dobre prakse u novom vodiču Europske komisije.

Dokaz kako se strateškim planiranjem može promijeniti slika grad i stvoriti temelje za novu i blistavu kulturno turističku budućnost. Koliko samo tvrđava i dvoraca imamo koji iz dana u dan propadaju i čekaju da ispričaju svoje priče.

Tvrđava kulture u Šibeniku je putokaz i najbolji primjer kako kulturni resurs pretvoriti u turistički proizvod (i puno više od toga). Tu su, u našem "dvorištu". Učimo od njih i pokrenimo kulturno turističku evoluciju kroz revitalizaciju naše kulturne baštine. Imamo se čime ponositi i pokazati. 

Gorana Barišić Bačelić: Kako kulturni resurs pretvoriti u turistički proizvod

Kako slušati podcast? 

Kada šećete i trčite, kada se vozite u automobilu, ujutro kada se pripremate za posao, kada radite neke poslove oko kuće ili jednostavno legnite ili sjednite i opustite se. Svako ima svoje navike i načine, ja osobno slušam podcast čak i kada kosim travu i uređujem dvorište.

Podcast možete slušati OVDJE, kao i na Amazon MusicGoogle PodcastSpotify ili preko Apple Podcast

Sva dosadašnja glasna razmišljanja Homo Turisticus poslušajte ovdje.

 

Autor:  Goran Rihelj

29. siječnja 2022.