Povodom nadolazećih blagdana tijekom kojih 250 milijuna Europljana putuje vraćajući se kući ili pak odlazeći na godišnji odmor u inozemstvo.
Greenpeace u središnjoj i istočnoj Europi (Greenpeace CEE) napravio je istraživanje u kojem je usporedio troškove željezničkog i zračnog prijevoza između Zagreba i dvanaest europskih odredišta na dane 21., 23. i 28. prosinca, koji su među najprometnijim datumima u Europi.
Inače, radi se o zračnim udaljenostima svih dionica manje od 1.500 km, što se smatra kratkim letovima. Među analiziranim zemljama je i Hrvatska, odnosno cijene prijevoznih karata između Zagreba i 12 europskih destinacija u prosincu.
Rezultati analize pokazali su da je putovanje vlakom u Zagreb i iz njega prosječno 28 posto skuplje od putovanja avionom. Primjerice, aviokarte za Bruxelles ili Rim mogu se kupiti i za 50-ak eura, dok su karte za vlak gotovo dva puta skuplje za iste relacije. Samo na četiri analizirane destinacije povratna karta za vlak je jeftinija i to za Zürich, Beč, Varšavu i Budimpeštu.
"Jeftinije aviokarte na prvi se pogled čine isplativijima, međutim iza računice se krije pravi trošak letenja - onaj za naš planet. Održivi željeznički prijevoz mnogima je i dalje nedostupan, dok je zračni koji najviše zagađuje okoliš u nepravednoj i štetnoj prednosti. Nečuveno je to što avio prijevoz uživa velike porezne olakšice, dok se željezničke karte i zelena struja za vlakove oporezuju. Europska komisija i vlade država članica moraju hitno riješiti ovaj nepravedan sustav i održiv željeznički prijevoz učiniti dostupnim i pristupačnim svima", istaknuo je Herwig Schuster, voditelj Greenpeaceove kampanje Mobility4All.
Osim cijene, faktori koji su za putnike važni prilikom odabira prijevoznog sredstva jesu praktičnost i jednostavnost rezervacije. Od 12 analiziranih destinacija samo tri imaju direktnu željezničku liniju od i prema Zagrebu, a to su Budimpešta, Beč i Zürich, dok je istodobno dostupno osam izravnih letova.