Hotel Materra s popunjenosti šalje jasnu poruku tržištu: Slavonija je spremna za ozbiljne investicije

HOLMES pristup u hotelijerstvu: Nova razina vrijednosti za gosta i destinaciju

Autor:  Goran Rihelj

16. svibnja 2025.

Hotel Materra je više od hotela - ona je ogledni primjer kako kontinentalni turizam može izgraditi vlastiti identitet kroz dublje razumijevanje prostora, tržišta i čovjeka. Ili turizam novog vremena, idelan za kontinentalni turizam.

To nije samo filozofija odmora, već i odgovor na pitanje kako dugoročno održivo razvijati hotelijerstvo u 21. stoljeću.

HOLMES pristup u hotelijerstvu: Nova razina vrijednosti za gosta i destinaciju

U vrijeme kada se tržište sve brže razvija, a očekivanja gostiju sofisticiraju, osobito u višim segmentima, tradicionalni modeli usluge više nisu dovoljni. Danas se traži smislenost doživljaja, emocionalna povezanost s prostorom ( kako hotelom tako i destinacijom ), redefinirani hedonizam i autentičnost.

Iz perspektive suvremenog hotelijerstva sve je izraženija potreba za holističkim pristupom koji podrazumijeva usklađenost svih dodirnih točaka boravka - od dizajna i materijala, preko zvučne kulise i prehrane, do odnosa s osobljem, lokalnom zajednicom i okolišem.

Smješten u prirodnom okruženju slavonske ravnice, hotel Materra nudi spoj udobnosti, wellnessa i tišine, a cijeli koncpet je osmišljen za goste koji traže više od smještaja.

Upravo to “više” proizlazi iz koncepta na kojem Materra gradi svoju konkurentsku prednost - a to je drugačiji holistički kocept u hotelijerstvu temeljen na HOLMES pristupu (engl. Harmony, Organic design, Local integration, Mindfulness, Experience, Sustainability) koji predstavlja holističku filozofiju hotelijerstva koja objedinjuje sklad prostora, održivost, lokalni identitet i emocionalno ispunjavajuće iskustvo gosta.

766a1277

766a1288

766a1303

Model koji nadilazi klasične operativne standarde i fokusira se na ukupno iskustvo gosta, njegovu emocionalnu dobrobit, doživljaj prostora i dugoročnu vezu s destinacijom.

U Materri to podrazumijeva sklad interijera i eksterijera usklađen s krajolikom (Harmony), korištenje prirodnih materijala i nenametljivog dizajna (Organic design), snažnu integraciju s lokalnom zajednicom i identitetom regije (Local integration), stvaranje prostora za mentalni i emocionalni reset (Mindfulness), fokus na osobno i ispunjavajuće gostujuće iskustvo (Experience), te održivost kao temeljnu poslovnu vrijednost, a ne samo promotivni element (Sustainability).

S wellness centrom površine 1.500 m², Materra nudi raznolike sadržaje usmjerene na cjelovitu dobrobit gostiju. Od unutarnjeg bazena s panoramskim pogledom, preko različitih sauna i masaža, tihe sobe do prostora za opuštanje s vodenim krevetima. Za wellness u hotelu koriste Beigic proizvode koji predstavljaju vrhunsku korejsku vegansku kozmetiku za njegu kože koja kombinira čiste i prirodne sastojke. Svi proizvodi su biljnog porijekla te u potpunosti usklađeni s našom posvećenošću održivosti, a hotel Materra prvi je hotel u svijetu koji svojim gostima nudi Beigic proizvode. 

Restoran hotela Materra poslužuje jela pripremljena od lokalnih i sezonskih namirnica, često iz vlastitih farmi i vinograda. Ovaj pristup ne samo da podržava lokalnu ekonomiju, već gostima pruža autentičan gastronomski doživljaj regije. Dizajn hotela odražava minimalistički pristup s naglaskom na prirodne materijale i zemljane tonove, stvarajući umirujuću atmosferu koja potiče osjećaj povezanosti s okolinom.

Ova filozofija se proteže kroz cijeli objekt, od soba do zajedničkih prostora. 

Znate onaj trenutak kada uđete u prostor i osjetite da ima “ono nešto”? Teško mi je to racionalno objasniti, ali upravo taj osjećaj hotel Materra uspijeva prenijeti. Ne nužno kroz direktnu poruku, već kroz suptilnu harmoniju prostora, detalja i energije. Čak i meni, koji se ne bih opisao kao pjesnički tip, taj prostor ostavlja dojam nekog čudnog, ali dobrog, stanje uma.

To nije slučajnost, već rezultat pažljivog promišljanja svakog aspekta boravka što se jasno vidi ako malo dublje gledate kako je sve posloženo. Od kockica kod ulaza u hotel, otvorenog atrija i srce prostroa do održavanja trave žarko zelenom. 

Možda zvuči da sam pretjerao sa superlativima, jer svjesni smo koliko smo kroz medijski diskurs istrošili riječi poput “najbolje” i “spektakularno”. No, najiskrenije riječ je o iznimno uspješno promišljenom konceptu, gdje je sve sjelo na svoje mjesto s nevjerojatnim skladom i mjerom.

766a1384 2

766a1279

766a1327

766a1321

Dodatno, u suradnji s Međunarodnim medicinskim centrom Priora, Materra nudi integrirani pristup zdravlju, kombinirajući medicinske tretmane s wellness uslugama. Ova sinergija omogućuje gostima sveobuhvatnu brigu o zdravlju i oporavku tijekom boravka te je odličan poslovni potez.

Ovakva strategija pozicionira hotel kao mjesto kojem se gosti vraćaju zbog osjećaja, ne zbog kreveta. Posebno je to relevantno za goste više platežne moći koji sve češće traže tišinu, autentičnost i individualizirano iskustvo, a manje masovnost, kvantitetu i standardizirane obrasce.

MATERRA S POPUNJENOŠĆU ŠALJE JASNU PORUKU TRŽIŠTU: SLAVONIJA JE SPREMNA ZA OZBILJNE INVESTICIJE

U kontekstu pozicioniranja Hrvatske kao destinacije prirode, zdravlja i autentičnosti, holistički koncept u hotelijerstvu može postati ključna diferencijacijska strategija. Posebno u kontinentalnim regijama, gdje postoji potencijal za razvoj proizvoda koji ne replicira obalu, već gradi vlastiti identitet.

Hotel kao mjesto povratka ravnoteže, a ne samo potrošnje - to je smjer koji se ne temelji na kvadraturi ili broju zvjezdica, već na dubini doživljaja.

Dodatnu potvrdu tržišne relevantnosti ovakvog koncepta daje i činjenica da je hotel Materra u prvim mjesecima ove godine ostvario prosječnu popunjenost od preko 60%, što je jasan signal da tržište prepoznaje ovakvu vrstu ponude.

766a1316

Img 1649 2 large


Riječ je o hotelu koji posluje cijele godine, ne samo u sezonalnim vrhuncima, čime potvrđuje da je i u Slavoniji moguće razviti održiv, tržišno validiranekonomski isplativ turistički proizvod. S prosječnom ocjenom 9,9 na Booking.com-u, Materra daje još jednu potvrdu kako gosti reagiraju na cijeli konecpt. 

Za investitore, ovo nije samo podatak - već jasna poruka s terena: kvalitetno koncipirani hoteli s autentičnim sadržajem mogu u kontinentalnim regijama generirati itekako stabilan prihod, visoku zauzetost i diferencijaciju.

Hotel Materra je jasna potvrda tržištu da ulaganje u kontinentalni turizam i u Slavoniju više nije pitanje potencijala, već dokazana i isplativa investicijska stvarnost.

Za kraj nema bolje poruke od donje slike. 

494270671 9772870496163135 8702546873863167680 n

Foto: hrturizam

Autor:  Goran Rihelj

16. svibnja 2025.