Konavoski dvori – autentičan i održiv MICE odgovor juga Hrvatske

Konavoski dvori pozicioniraju se kao održiv partner za organizaciju događanja.

Foto: Konavoski dvori

Autor:  Goran Rihelj

19. travnja 2025.

U doba kada se MICE industrija sve više okreće održivosti, autentičnosti i lokalno utemeljenim iskustvima, raste i potražnja za destinacijama koje nude više od klasičnih kongresnih sala.

Upravo takav prostor spoj tradicije, prirodne baštine i vrhunske organizacije predstavljaju Konavoski dvori, smješteni u srcu zelenih Konavala, svega 30 minuta vožnje od Dubrovnika i 15 minuta od Zračne luke Ćilipi.

Zahvaljujući prostoru, gastronomiji i profesionalnom pristupu, Konavoski dvori su sve češći odabir za poslovna događanja, team buildinge, incentive programe, poslovne večere, protokolarne posjete i druge MICE formate posebno u predsezoni i posezoni, kada je potražnja za autentičnim, ali funkcionalnim prostorima u porastu.

Ovaj ugostiteljski objekt dio svoje ljepote duguje rijeci Ljutoj, jednoj od najčišćih rijeka u Hrvatskoj, ponornici koja izvire otprilike 400 metara dalje. Ona je i zaštitni znak restorana i najbolja moguća dobrodošlica gostima.

Konavoski dvori nalaze se u prostorima nekadašnjih mlinica koje su dio kulturne baštine ovoga kraja. Jedna od zanimljivosti je da nude tradicionalna jela svih hrvatskih regija. Zbog složenosti priprave, nacionalna jela se unaprijed naručuju i poslužuju u dogovoreno vrijeme.

Prvi hrvatski ekološki restoran

S kapacitetom do 140 sjedećih mjesta u unutarnjem prostoru i dodatnim vanjskim kapacitetom uz rijeku Ljutu, Konavoski dvori nude jedinstven spoj funkcionalnosti, prostora, autentičnosti i lokalnog identiteta ključne su prednosti koje danas sve više traže i hrvatske i inozemne agencije specijalizirane za evente i incentive programe.

Kao prvi hrvatski restoran s ekološkim certifikatom, Konavoski dvori pozicioniraju se kao održiv partner za organizaciju događanja, koji kroz suradnju s lokalnim OPG-ovima i korištenje obnovljivih izvora energije dodatno podiže vrijednost svakog poslovnog susreta.

Image00012 large

Image00002 large

Image00043 large

Mi smo prvi ekološki restoran u Hrvatskoj i u tom smjeru idemo već godinama. Za pripremu autohtone hrane nabavljaju samo organske, sezonske i domaće namirnice, surađujemo s lokalnim proizvođačima, koristimo obnovljive izvore energije, imamo ekološku mobilnu opremu i sustav efikasnog korištenja vode, razdvajamo otpad. Išli smo i u energetsku obnovu objekta, koristili EU fondove, a u pripremi su i punionice za električna vozila. Naša filozofija je da gost dobije istinsku, kvalitetnu i održivu uslugu i to se prepoznaje, navodi vlasnik i osnivač restorana, poznati dubrovački ugostitelj Mato Đurović.

Restoran je prilikom preuređenja dobio novu ekološku ovojnicu, solarne kolektore te poseban sustav grijanja, hlađenja i rasvjete, a u pripremi su punionice za električne automobile. Za energetsku obnovu objekta i zamjenu starih kuhinjskih uređaja za nove (koji troše manje energije), koristili su sredstva iz EU fondova. Kompletnu dokumentaciju za dobijanje sredstava EU  fondova, konzervatorske dozvole, nadzor i opremanje pripremio je Arhitektonski ured Proto - Arch d.o.o. iz Dubrovnika.

Važno je napomenuti da imaju rampu za invalide što znači kako je ulaz prilagođen i osobama smanjene pokretljivosti.

Tradicija s dozom inovativnosti

Ponuda hrane je autohtona, s područja Konavala, pa ovdje možete naručiti pršut, sir, meso ispod peke, morsku, ali i riječnu ribu, što je rijetkost i podiže ponudu na jedan novi nivo. Kruh je domaći, kao i svo povrće korišteno u kuhinji, a koje pristiže s lokalnih OPG-ova.

Netretirano voće i povrće, maslinovo ulje, sir, pršut, vino... Sve navedeno dolazi s obližnjih gospodarstva koja su, od kada je krenula pandemija, izrazito napredovala u svome radu. Kada je riječ o povrću, koristimo sezonske namirnice, dakle ponudu prilagođavamo s obzirom na to koje su lokalne namirnice dostupne u određenom dobu godine, ističe pokretač Konavoskih dvora.

Jela se pripremaju na tradicionalan način, isti onaj na koji su ih pripremale naše bake, čut ćete od vlasnika i zaposlenika, jer oni ne odustaju niti od tradicionalnih jela niti od tradicionalnih načina pripreme.

Nošnje, oaza tišine, dašak luksuza, unikatnost prostora i ambijenta...

Mlade Konavoke će vas u ovom doista posebnom ambijentu poslužiti u tradicionalskim konavoskim nošnjama, a moći ćete promatrati i kako se sprema hrana ispod peke, kako se lovi pastrva i nakon toga priprema za konzumaciju. Sve su to djelići mozaika, potpune slike o restoranu i cjelokupnoj ponudi, ali i jedinstvenoj lokaciji te, na kraju krajeva, slike hrvatskog turizma.

Najveća prednost je autentičnost prostora i prirodni okoliš – to ne možete replicirati u klasičnoj konferencijskoj dvorani. Naši konobari nose tradicionalne nošnje, gosti mogu vidjeti kako se hrana priprema ispod peke, čuti rijeku Ljutu dok sjede na terasi, kušati domaći kruh, pastrvu iz rijeke, povrće s lokalnih OPG-ovaTo je doživljaj koji se pamti. Ovu oazu tišine 'remeti' samo huk nestašne rijeke Ljute i ptičji pjev. , opisuje Đurović.

Konavoski dvori fantastičan su spoj tradicije, zdrave prehrane s domaćim namirnicama i ekološki održivog restorana s daškom luksuza u netaknutoj prirodi, jedini takav objekt na dubrovačkom području. Restoran se može pohvaliti dugom tradicijom rada, otvoren je davne 1968. godine. Ne manje važno je i da su od 1975. zaštićeni značajni krajobraz.

Nezaobilazno mjesto kongresnog turizma

Image00039 large

Image00027 large

Image00004 large

Poznato je kako je Hrvatska idealna destinacija za mala i srednja poslovna događanja, s dobrom infrastrukturom i dugogodišnjim iskustvom hrvatskih profesionalaca, kvalitetnom međunarodnom prometnom povezanošću te bogatom kulturnom i prirodnom baštinom.

Manje je pak poznato zašto je taj segment turizma nedovoljno iskorišten, posebice s obzirom na mjesta kao što su Konavoski dvori koji mogu pružiti sve potrebno za takva događanja. I ne samo to, pružaju i veliku dodanu vrijednost uzimajući u obzir blizinu Dubrovnika i prirodnih ljepota kojih u široj okolici ne nedostaje.

U unutarnjem dijelu objekta raspolažemo sa 140 sjedećih mjesta. To je optimalan broj kojim restoran raspolaže za organizaciju evenata, iako je moguće smjestiti i veći broj ljudi kada je lijepo vrijeme, s obzirom na vanjsku terasu. Do sada smo ugostili brojne delegacije od predsjednika Poljske, stranih ministara, veleposlanika, do poznatih brendova poput Coca-Cole Brazil, a još 1974. godine kod nas je ručala i kraljica Elizabeta II., ističe Đurović te naglašava kako im je najveća prednost autentičnost prostora i prirodni okoliš – to se ne možete replicirati u klasičnoj konferencijskoj dvorani.

MICE - iznimno važan segment hrvatskog turizma

Đurović nastavlja kako surađuju s hrvatskim i svjetskim agencijama za organizaciju evenata te da je s klijentima moguće dogovoriti apsolutno sve detalje, što podrazumijeva izbor hrane i pića, uređenje, razne dekorativne elemente i ostalo.

MICE ponuda se najčešće realizira u pred i posezoni, u samoj sezoni vrlo rijetko, a njihov restoran je visoko na listi velikih turoperatora i agencija zbog jedinstvenog ambijenta, očuvane prirode i položaja uz rijeku, no prije svega zbog autentične ponude i visokokvalitetne usluge. Ogroman parking na koji može stati 10 autobusa također je velika prednost ovog objekta.

Rast kongresnog turizma je vidljiv unatrag nekoliko godina - korona je bila prekretnica. Ovaj segment je vrlo važan i Hrvatska bi se svakako trebala više okretati u tom smjeru. Na dubrovačkom području ima nekoliko specijaliziranih agencija koje rade vrlo kvalitetno, komentira vlasnik Konavoskih dvora.

Napominje ipak da lokacija, koliko god je prednost, ponekad može predstavljati prepreku, ako se ne postoji dobra komunikacija.

Sve je u komunikaciji i dobroj pripremi svakog eventa. A tu imamo puno iskustva, kako s domaćim tako i stranim event agencijama. U Dubrovniku nekoliko specijaliziranih agencija koje rade vrlo kvalitetno, ali kada se pojave novi igračikoji se ne snalaze u toj priči, dolazi do određenih izazova jer ne shvaćaju kako se radi o posebnom prostoru.

Jedan od čestih izazova je što neki novi organizatori ne razumiju dislociranost lokacije. Mi nismo u centru Dubrovnika, što je naša prednost i diferencijacija, ali treba znati da nije sve dostupno isti dan narudžbe poput 100 ruža ili specifične tehničke opreme zahtijevaju vrijeme. Sve specifične potrebe naručujemo iz Splita i Zagreba pa je potrebno neko vrijeme dok naručeno pristigne. Zato je važno da s agencijama imamo jasnu i pravovremenu komunikaciju. Kad se to postavi kako treba sve ide glatko. To nisu krupne stvari, ali su detalji koji popunjavaju mozaik i omogućavaju da usluga bude kompletna, navodi Đurković i naglašava kako su za organizaciju raznih događanja  zadužene dvije zaposlenice u odjelu prodaje koje su specijalizirane za organizaciju evenata od inicijalne komunikacije do operativne provedbe. Naše iskustvo nam omogućuje da znamo što treba pripremiti unaprijed, koji su potencijalni izazovi i kako ih prevenirati.

Konavoskidvori046 large

Image00003 large

Image00026 large

Image00016 large

Na pitanje o potencijalu rasta MICE industrije Đurković ističe kako Hrvatska ima sve preduvjete prirodu, infrastrukturu, ljude, iskustvo. Treba se samo više usmjeriti na posebna, autentična mjesta s karakterom jer to je ono što klijenti sve više traže. Mi u Konavoskim dvorima ne prodajemo samo prostor i hranu mi nudimo doživljaj. A to je ključna vrijednost u MICE svijetu.

U vrijeme kada svaki detalj nosi težinu u dojmu sudionika, a autentičnost i održivost prelaze iz trenda u normu, upravo ovakvi prostori daju dodanu vrijednost MICE industriji i profesionalcima koji žele isporučiti nezaboravno iskustvo.

Za agencije koje traže nešto drugačije, jedinstveno ali funkcionalno, organizacijski pouzdano i prostorno fleksibilno Konavoski dvori nude gotovu pozornicu za uspješne poslovne susrete.

Foto: Konavoski dvori

Autor:  Goran Rihelj

19. travnja 2025.