Matej Perkušić, TZ Baranje: Uz viziju, hrabrost, upornost i sjajan tim, uspjeh ne može izostati

Autor:  HrTurizam.hr

12. prosinca 2024.

Na ovogodišnjim Danima hrvatskog turizma održanima u Opatiji dodijeljene su Godišnje turističke nagrade od koji su dvije stigle u Baranju. Jednu je dobila Turistička zajednica Baranje koja je nagrađena u kategoriji ruralnog turizma s projektnom Baranjske vinske manifestacije.

Tim smo povodom razgovarali s direktorom Turističke zajednice Baranje, Matejom Perkušićem, koji nam je ispričao više o manifestacijama, ali i planovima za sljedeću godinu.

Projekt Baranjske vinske manifestacije prijavili smo kao udruženi projekt četiri vinske manifestacije koje TZ Baranje provodi zajedno s partnerima”, započeo je Perkušić dodajući kako je riječ o vinskim događajima Winter Wine & Walk, Baranja Wine & Walk, Vinatlon i Vinski maraton. 

Baranja Wine & Walk prvo je kontinentalno izdanje vinske šetnje u Hrvatskoj, koje se održava već devet godina, a Winter Wine & Walk "mlađi mu je brat". Vinatlon i Vinski maraton održavaju se u zmajevačkim surducima i gatorima uz prezentaciju vinara s dugogodišnjom tradicijom. 

Winter Wine & Walk održava se u veljači, zatim imamo jedan početkom lipnja, pa sredinom lipnja, a vinski maraton je krajem rujna. Dakle, manifestacije su raspoređene s ciljem kako bi smještajni kapaciteti radili cijelu godinu. Veljača je, recimo, tradicionalno slaba”, pojašnjava direktor TZ-a Baranje.

Cilj je cjelogodišnji turizam, kaže, priča se stalno o 365 destinaciji i svima je u interesu raditi po mogućnosti cijelu godinu.

Foto: TZ Baranje

Foto: TZ Baranje

Perkušić je direktor desetak godina i u njegovom mandatu nagrada je pristigla tri puta te smatra kako je to određena potvrda rada TZ-a.

Kada pričamo o osobnom zadovoljstvu, kruna svega je bila što je tu večer, kada smo primili nagradu, stotinjak kolega iz turističkog sustava reklo da je apsolutno zaslužena. To je najveća satisfakcija - veće zadovoljstvo pruža potvrda od strane kolega nego sama plaketa”, navodi.

Na naše pitanje što ih diferencira od nekih drugih turističkih zajednica i po čemu su te manifestacije drugačije, odgovorio je kako bi razlog mogao biti to što razmišljaju ”out of the box”, ali i to što su sjajan tim. „Imam dvije sjajne kolegice, a i direktor je pomalo pozitivno nenormalan”, našalio se u svom odgovoru.

Kod mene ne postoji izraz 'ne možemo', sve se može, samo treba planski raditi. I ništa ne ide preko noći. Kada sam došao, rekao sam da će rezultati biti vidljivi kroz deset godina, no bili su vidljivi i ranije”, kazao je dodajući kako je i sama destinacija, naravno, dobra. Međutim, mnoge druge su također dobre.

Možda je u pitanju naš način rada, nismo uniformirani i ne bojimo se izazova. Oni koji me znaju, složit će se da mene nije strah izreći kritiku na svoj račun, ali niti kritiku na sustav - što za mene osobno možda nije dobro, ali je pozitivno za destinaciju”, komentira Perkušić.

Inovativnost na djelu

Vinski maraton najstarija je manifestacija koja se s vremenom razvija te se održava već 20 godina. To je potvrda tvrdnje kako nešto treba duže vremena razvijati da bi proizvod našao svoj prostor na tržištu i u javnosti, smatra. 

Radi li se kvalitetno, ponuda će s vremenom rasti i ljudi će je prepoznati, što znači da neće biti potreban marketing. Kad danas kažete vinski maraton, ljudi po defoltu dolaze”, ističe. Što se tiče manifestacija Baranja Wine & Walk, ona je pokrenuta prije devet godina. Bio je to prvi Wine & Walk na kontinentu, kasnije ih je izašlo još pet-šest, a prije njih je s time krenula Istra.

Bili smo vizionari, prilagodili smo priču. Shvatili smo koje su naše prednosti i iskoristili ih. Isto je bilo s Winter Wine & Walk koji nema nitko drugi u Hrvatskoj niti dan-danas”, govori direktor TZ-a Baranje, navodeći kako stalno razmišljaju ”out of the box” i ne boje se krenuti u realizaciju ideja. Najnoviji plan je nagodinu organizirati noćni Wine & Walk čime bi opet bili ispred ostalih.

Foto: TZ Baranje

Foto: TZ Baranje

Kako je tekao, razgovor nas je odveo u sferu brendiranja na što je komentirao kako se ne može reći da su manifestacije brendirale Baranju niti obrnuto. 

To se prožima, povezano je... Baranja je mala magična destinacija sa svojim prirodnim resursima koji su malo drugačiji od Slavonije, a TZ je zajedno s dionicima te resurse pokušao iskoristiti na način da manifestacije budu vezane na sve ono najbolje što regija pruža”, pojašnjava Perkušić dodajući kako ovdje neće biti organiziran craft beer festival kada ne postoji takva tradicija.

Fokusiraju se, osim toga, ili na outdoor manifestacije koje također imaju u ponudi, ili na druge događaje vezane uz vino. Smatra kako se mogu organizirati manifestacije s tradicionalnom hranom, kao što su fišijade i kulenijade, dakle vezane uz ono po čemu je Baranja poznata.

Jedno s drugim dovelo je do toga da rastemo i po broju kreveta i da raste naša prepoznatljivost”, zaključuje. Naime, kada je prije jednog desetljeća preuzeo dužnost, imali su oko 500 kreveta, a sada su na preko 1000. U tom periodu je značajno porastao i broj gostiju, dakle rezultati vidljivi.

Planski rad, upornost, malo sreće, dosta hrabrosti - to bi bio recept za uspjeh. Uzmimo u obzir kako financijski uvjeti u Slavoniji i Baranji nisu jednostavni, mogućnosti nisu prevelike i, najiskrenije, bez potpore HTZ-a mnogo toga ovdje ne bi bilo izvedivo. Koristimo sve raspoložive resurse, i querilla marketing, i usmenu predaju - sve moguće - kako bi izvukli maksimum iz ovoga čime raspolažemo”, ističe.

Treba imati viziju, kaže, a on doista voli maštati. Uz sjajan tim uz sebe, uspjeh ne može izostati. Dobro je i što u rad njihove turističke zajednice nema uplitanja politike, a vjerojatno je tako zbog vidljivih rezultata, mišljenja je.

Vjera u sebe i timski rad

Osim toga, iako ima zadnju riječ, član je tima i zahvalan je na svakoj sugestiji ili konstruktivnoj kritici. „Nije se jednom ispostavilo da su kolegice bile u pravu - bitan je u konačnici dobar rezultat i da destinacija profitira”, naglašava naš sugovornik.

Sljedeće godine planiraju pojačati manifestacije, ideja ne nedostaje, ali ograničeni su budžetom. Nadaju se realizirati noćni Wine & Walk, u planu je i nešto odraditi u Dardi. Ne bi, kaže, previše lutali, nego radili u dosadašnjim okvirima, ”samo bi pojačali ponudu” i pokušali organizirati događaje u netradicionalnim terminima.

Žele svakako povećati vidljivost na emitivnim tržištima za koja im se čini da imaju interes za njihovu destinaciju. 

Ukratko, plan je nastaviti u istom smjeru. Borba je na dnevnoj bazi i ne smijemo se uljuljati. Mi, međutim, nismo takvi da bi stvari prepustili slučaju. Iako neprijatelj udara sa svih strana, mi se nedamo”, našalio se za kraj Matej Perkušić uz ipak posve ozbiljnu poruku koja glasi: Ljudi, vjerujte u sebe!

Foto: TZ Baranje, autori fotografija: Nenad Milić i Dubravko Franjin

Autor:  HrTurizam.hr

12. prosinca 2024.