VIDEO: Najava turističke sezone s emitivnih tržišta SAD-a, Njemačke i Poljske

Koliko je Hrvatska u 2024. zanimljiva Amerikancima, Nijemcima i Poljacima?

Autor:  Goran Rihelj

11. travnja 2024.

U sklopu godišnjeg susreta Udruge hrvatskih putničkih agencija - Dana UHPA-e u Umagu - tradicionalno su održani b2b susreti s direktorima predstavništava HTZ-a s emitivnih tržišta.

Predstavništva Hrvatske turističke zajednice u inozemstvu na našim emitivnim tržištima prvo su mjesto kojem se treba obratiti ciljate li na turiste s nekog specifičnog tržišta.

Oni najbolje poznaju destinaciju, b2b tj. poslovni sektor - od kulture i načina života stanovnika, do turističkih agencija i drugih relevantnih dionika. Znaju kako diše određeno tržište, što mu je zanimljivo, a što ne.

Nadalje, predstavništva sudjeluju u raznim nacionalnim kampanjama u suradnji s partnerima i HTZ-om, s ciljem pozicioniranja i brendiranja turizma, organiziraju novinarska i agencijska putovanja u Hrvatsku, izrađuju stručne analize, sudjeluju na raznim b2b susretima i otvaraju vrata našim turističkim djelatnicima na ciljanim emitivnim tržištima. 

hrturizam Glasno razmišljanje s Goranom Riheljom: Razgovor s direktorima predstavništva HTZ-a s emitivnih tržišta - najava turističke godine 2024.

Rekacije s emitivnih tržišta su optimistične. Naravno, svako je drugačije i ima svoja "pravila igre". Više detalja donosimo u razgovoru s direktorima predstavništava HTZ-a koja pokrivaju emitivna tržišta SAD-a, Njemačke i Poljske.

Saznajte kakvo je stanje na tržištima, je li došlo do promjene u ponašanju i interesu turista, očekivanja i najave za ovu turističku godinu.

LEILA KREŠIĆ JURIĆ, direktorica Predstavništva HTZ-a u New Yorku: Hrvatska ima 50-ak firmi koje aktivno rade i žele raditi Ameriku.

Screenshot 2024 04 06 at 11

Hrvatska ima jednu jako lijepu poziciju, postala je prepoznatljiva kod Amerikanaca, navodi Leila Krešić Jurić, direktorica Predstavništva HTZ-a u New Yorku dodajući kako je Hrvatska sinonim za ljepotu te se svima razvuče osmijeh prilikom njenog spomena.

"Interes američkih gostiju vidi se najbolje kroz brojke, a još više vesele brojke koje izražavaju potrošnju - američki turist u Hrvatskoj troši 299 eura dnevno. Amerikanci sudjeluju s oko 1 posto u noćenjima, a s 2 posto u prihodima. Oni koji nikad nisu bili u Hrvatskoj, naravno da će ići prvo u Dubrovnik, ali tko dolazi drugi puta, jako je zainteresiran otkrivati druge destinacije - i Slavonija se tu pomalo nameće. Hrvatska ima 50-ak firmi koje aktivno rade i žele raditi Ameriku, to je sad već lijepa brojka. Američki gosti su vrlo zahtjevni, žele paket usluga, nema mjesta improvizaciji", navodi Krešić Jurić i dodaje kako im je važna sigurnost, da žene mogu putovati same, a to sve potiče i putovanje autom kroz zemlju.

ROMEO DRAGHICCHIO, direktor Predstavništva HTZ-a u Njemačkoj: Hrvatska je pozicionirana na 4. mjesto među inozemnim destinacijama u Njemačkoj 

Screenshot 2024 04 06 at 11 3

Trenutno stanje bukinga u Njemačkoj je na razini prošle godine ili čak malo bolje. Bez obzira na recesiju, Hrvatska je još uvijek dosta konkurentna, naglašava Romeo Draghicchio, direktor Predstavništva HTZ-a u Njemačkoj.

"Situacija na njemačkom tržištu je dinamična, ne samo za nas, nego i za njemačke potrošače. Najeminentnije njemačko istraživanje turističkih trendova i turističkih tokova u Njemačkoj, Hrvatsku je pozicioniralo na 4. mjesto među inozemnim destinacijama za glavni godišnji odmor. Ako uzmemo u obzir da su ispred Italija, Španjolska i Turska, to je jako veliki uspjeh. Na 4. mjesto smo došli 2022. i sada smo ga zadržali", ističe Draghicchio.

Na njemačkom se tržištu dogodila jedna konsolidacija Hrvatske kao turističke destinacije i bez pretjerivanja možemo reći da tamo igramo prvu ligu, nastavlja Draghicchio dodajući kako Hrvatska nikada nije bila prepoznatljivija.

"Dolasci iz Njemačke stvaraju oko 5 posto ukupnog hrvatskog GDP-a što je vrlo vrlo značajno. Na našu sreću, to tržište za sada dobro reagira. Očekuje se nastavak pozitivnih trendova. Radi se na popularizaciji destinacija koje nisu izravno na moru, predstavljamo kontinentalni dio kao atraktivno područje, pogotovo za grupni i obiteljski turizam - krećemo u izgradnju novog brenda", zaključuje.

MALGORZATA KOWALSKA, direktorica Predstavništva HTZ-a u Poljskoj: Dolazak osobnim automobilom Poljacima omogućava slobodu zaustaviti se i razgledati druge dijelove Hrvatske.

Screenshot 2024 04 06 at 11 2

Prošle godine je s poljskog tržišta došlo preko milijun gostiju koji su realizirali 6,6 milijuna noćenja. Ove godine bilježimo 20 posto dolazaka i 20 posto noćenja više, istaknula je Małgorzata Kowalska, direktorica Predstavništva HTZ-a u Poljskoj.

"Poljake najviše motivira sunce i more, naravno, ali i prirodna i kulturna baština, izvrsna eno-gastronomska ponuda, sve više i city-breakovi. Najveći dio Poljaka dolazi automobilima, no postoji i sve veći broj direktnih avio linija - iz Varšave za Zagreb, Dubrovnik i Split. Ima također sve više niskotarifnih letova za druge gradove. Nekoliko godina se radi na promociji kontinentalnog dijela Hrvatske te se vidi povećani dolazak i u kontinentalne županije", rekla je Małgorzata Kowalska zaključivši kako poljskim turistima upravo dolazak osobnim automobilom omogućava slobodu zaustaviti se i razgledati druge dijelove Hrvatske.

VIDEO: Najava turističke sezone s emitivnih tržišta SAD-a, Njemačke i Poljske

Predstavništva Hrvatske turističke zajednice u inozemstvu svakako su značajan resurs. Iako su možda van našeg fokusa, rade odličan posao za turistički sektor i nedvojbeno igraju važnu ulogu u razvoju i uspjehu našeg turizma. 

Otvaranje svakog novog tržišta iziskuje velika ulaganja i poslovni rizik, od vremena do novaca. Stoga se obratite predstavništvima HTZ-a u inozemstvu kako bi dobili kvalitetne i ključne infomacije te savjete za svako od tih tržišta. 

Za više informacija o svakom od njih, uvijek se možete direktno obratiti mreži predstavništava HTZ-a u svijetu. 

New project 3

/// Preuzmite novo izdanje "Profili emitivnih tržišta" za 2024.

Dodajmo kako HTZ u suradnji s predstavništvima godinama izdaje publikaciju "Profili emitivnih tržišta" koja pruža niz informacija relevantnih za razumijevanje svakog emitivnog tržišta, uz kontekst šireg kruga pokazatelja iz domene političkog uređenja, gospodarstva, socio-demografskih parametara i drugo.

Profili tržišta čine informacije s 22 tržišta: Australija, Austrija, Belgija, Češka, Francuska, Italija, Japan, Kanda, Kina, Južna Koreja, Mađarska, Nizozemska, Njemačka, Poljska, SAD, Skandinavija, Slovačka, Slovenija, Španjolska, Švicarska, UAE te UK.

Proučite profile tržišta kako bi što bolje upoznali turiste iz spomenutih zemalja te što kvalitetnije planirali i oglašavali turističke pakete za određenu ciljnu skupinu.

Podatke možete preuzeti na linku: PROFILI EMITIVNIH TRŽIŠTA 2024

Autor:  Goran Rihelj

11. travnja 2024.