Nenad Velenik: Poreč se nametnuo kao lider u sportskom turizmu

Početkom rujna Poreč je ostvario tri milijunto turističko noćenje, a tom su prigodom u Turističkoj zajednici Grada Poreča izrazili zadovoljstvo ovogod...

27. rujna 2022.

Početkom rujna Poreč je ostvario tri milijunto turističko noćenje, a tom su prigodom u Turističkoj zajednici Grada Poreča izrazili zadovoljstvo ovogodišnjim turističkim rezultatima koji su optimističniji od plana i programa rada za 2022. godinu.

Direktor TZ Grada Poreča Nenad Velenik u razgovoru nam je otkrio što je do sada učinjeno, ali i što se planira za budući razvoj Poreča kao jednog od najpoželjnijih odredišta na hrvatskoj obali.  

Poreč bilježi vrlo uspješnu sezonu 2022., a u nekim su segmentima premašeni i rezultati rekordne 2019. godine. Na koji način i pomoću kojih alata ste ih ostvarili?

Ovo definitivno neće biti rekordna turistička sezona, ali je zasigurno jedna od uspješnijih nakon dvioje korona godine. Poreč će realizirati oko 3,3 milijuna turističkih noćenja, što je 98% u odnosu na 2019. godinu i time moramo biti više nego zadovoljni. U našim projekcijama smo predvidjeli do 10% manje prihoda od 2019 godine.

Razloga ovakvim rezultatima ima više, spomenuo bih nekoliko najvažnijih: sinergija privatnog i javnog sektora, koja je ključ uspjeha turizma destinacije. Gotovo da ne postoji značajniji turistički projekt u destinaciji koji nije realiziran upravo ovakvom suradnjom. Tu je i ulaganje u poboljšanje uvjeta boravka gostiju u destinaciji. Poreč je top turistička destinacija ne samo zbog ulaganja u hotele, već i zbog ulaganja u sve ono zbog čega nam gosti dolaze i rado borave u našoj destinaciji: plaža, šetnica, biciklističkih staza, vrhunskih dječjih igrališta, pump track poligona. Znatna sredstva smo uložili za zabavu gostiju u destinaciji, pa smo tijekom cijele sezone organizirali programe u sklopu Porečkog ljeta koji su bili odlično posjećeni.

Veliku pažnju posvećujemo zdravlju i sigurnosti gostiju, te smo produžena ruka našim obrtnicima. Naime, i ove godine financijski potpomažemo drugi tim hitne medicinske pomoći, financiramo boravak doktora turističke ambulante, sufinanciramo boravak 16 dodatnih policajaca u destinaciji, te financiramo boravak 2 dodatna djelatnika na izdavanju radnih dozvola. 

Neno 2014

Prepoznali ste potrebu udruživanja turističkih zajednica kao način prema povećanju turističkog prometa i jačanja pozicije na turističkom tržištu. Kako je došlo do udruživanja u Klaster Poreč rivijera, koliko je to zahtjevno bilo?
       
Temeljem Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma, te uz prethodnu suglasnost Ministarstva turizma i sporta, lokalne turističke zajednice Grada Poreča, Općine Tar – Vabriga, Općine Funtana, Općine Kaštelir – Labinci, Općine Vižinada u prosincu 2020. godine sklopile su Sporazum o udruživanju lokalnih turističkih zajednica područja Poreštine. Cilj udruživanja je zajedničko provođenje aktivnosti usmjerenih razvijanju turističkog proizvoda i promociji destinacije. Osnovna je ideja da - uz jasnu distinkciju proizvoda - svaki dionik zauzme svoju poziciju, pritom ne ugrožavajući poziciju drugih dionika. Ovime je ostvaren temelj za sinergiju snaga i resursa, te je postavljena platforma za daljnje aktivnosti na razini klastera. Svrha je pozicionirati klaster sa svojim specifičnostima i kao takvog komercijalizirati ga na tržištu. 
Klaster Poreštine je vodeća hrvatska destinacija obiteljskog odmora, aktivnog načina života i uzbudljivih trenutaka gdje svaki gost može doživjeti mozaik nezaboravnih doživljaja kroz spoj prirode, kulture, povijesti, delicija, gostoprimstva i događanja.

S te je razine nedavno pokrenut i projekt The best of Poreč rivijera – kako projekt napreduje, te koje su daljnje ambicije i planovi Klastera?
       
Klaster Poreč Rivijera je ponovno aktivan, te će ove godine realizirati nekoliko značajnih projekata: Free montain bike ture Poreč Rivijera - besplatne bike ture klasterom, Best of Poreč Rivijera - brošura najznačajnijih eno-gastronomskih punktova klastera za koju je klaster dobio potporu HTZ-a od 100.000 kuna, Snorkeling mapiranje morskog dna uz izradu vizualnih materijala, promotivna kampanja senzibilizacije javnosti prema vozačima bicikli na cesti "Hodi ća na metra 2“, odnosno "Ne riskiraj – ostavi razmak”, te konceptualna studija razvoja bike staza od Mirne do Limskog kanala, što podrazumijeva pripremu natječajne dokumentacije za aplikaciju na natječaj MINT-a i sporta za državne potpore u sektoru turizam u okviru NPOO-a – razvoj održivog, inovativnog i otpornog turizma.

Jutro 20 1

Intenzivno radite na ponudi Poreča kojom se produžuju pred i posezona, što obuhvaća sportske i kulturne manifestacije, zdravstveni turizam i drugo. Koji se segment izvansezonske ponude pokazao najuspješnijim, i možete li nam najaviti u kojem će smjeru ta ponuda ići dalje?

Pozicioniranje kvalitetnih sadržaja koji mogu biti motivom dolaska velikog broja gostiju, naročito u pred i posezoni je zacrtano strategijom razvoja destinacije Poreč. S tim u vezi Poreč je ove godine ostvario sjajnu predsezonu i nametnuo se kao lider priprema i održavanja turnira različitih sportova.

Ne krijemo ambiciju da želimo postati vodeća destinacija u regiji u pripremama sportaša različitih profila – od rekreativaca do profesionalnih sportaša. Za to imamo odličnu infrastrukturu koja zajedno sa blizinom hotela čini jedinstvenu ponudu i razliku spram destinacija u okruženju.

Nadalje, Poreč je sve prisutniji na MAIS tržištu, no ono što mu nedostaje je ozbiljnija kongresna sala od cca 1 000 sjedećih mjesta. S tim u vezi se nadamo nastavku započete investicije u hotel Pinea Valamar Collection Resort koji bi Poreč zasigurno podignuo na ljestvici potražnje ovog segmenta gostiju.

Odradili ste sjajan posao predstavljanjem Poreča na emitivnim tržištima – što pokazuju i ovosezonski rezultati. Što Vam je u tom smislu u planu za sljedeću sezonu, na koja ćete se tržišta fokusirati i na koji način?

Ove smo godine uspješno realizirali promotivne aktivnosti u suradnji sa regionalnom turističkom zajednicom (TZIŽ) putem strateškog marketing plana. Promotivnu kampanju smo koncentrirali na tržišta Njemačke i Austrije koja su realizirala cca. 50% ukupnog prometa u destinaciji Poreč.

Putem marketing plana se realizira PR kampanja Istre na emitivnim tržištima, posjeta specijaliziranih novinara te opinion makera, sufinanciraju avio prijevoznika i slično. Smatramo to ključnim segmentom uspješnog regionalnog upravljanja, te ćemo taj model podržavati i u budućnosti. 

Koje su ostale aktivnosti i planovi TZ Poreč za sljedeću sezonu?

Aktivnosti koje nam slijede za 2023. godinu je snažnija podrška klasterskim projektima: brendiranje, novi web portal te vođenje društvenih mreža, upravljanje događanjima i razvoj outdoor proizvoda.

Nadalje, nastavljamo aktivno ulaganje u poboljšanje uvjeta boravka gostiju u destinaciji ali i aktivno planiranje evenata za 2023. godinu. Slogan našeg vizualnog identiteta You complete us govori u prilog velikom entuzijazmu svih involviranih u turistički proces da našim gostima pružimo nezaboravne trenutke u Poreču. 

Foto: Turistička zajednica Grada Poreča

27. rujna 2022.