Europska turistička industrija doživljava snažan oporavak u prvim mjesecima 2024.
Na temelju podataka iz destinacija strani dolasci (+7,2%) i noćenja (+6,5%) u prvom kvartalu godine premašili su brojke iz 2019. Time se nastavlja uzlazni trend zabilježen 2023., koji je zabilježio dolaske stranaca 1,2% ispod razine iz 2019., a noćenja samo 0,2% ispod.
Oporavak je u velikoj mjeri potaknut snažnim unutarregionalnim putovanjem koje su potaknule Njemačka, Francuska, Italija i Nizozemska. To je povezano s potražnjom iz SAD-a, koje je i dalje najvažnije europsko izvorno tržište za duge relacije.
Ovo je prema najnovijem izdanju tromjesečnog izvješća 'Europski turistički trendovi i izgledi' koje je objavila Europska komisija za putovanja (ETC). Ovo izvješće prati učinak europskog turizma u prvom kvartalu godine te makroekonomske i geopolitičke čimbenike koji utječu na izglede industrije na kontinentu.
Komentirajući objavu izvješća, Miguel Sanz, predsjednik ETC-a, rekao je kako prve brojke za 2024. otkrivaju pozitivne izglede za europski turizam ove godine. "Potrošnja potrošača na putovanjima trebala bi značajno porasti diljem Europe, dosegnuvši rekordne brojke u nadolazećim mjesecima. Ovaj će poticaj podržati putničke i turističke tvrtke na koje su uvelike utjecale godine pandemije i stalna gospodarska nestabilnost. Ipak, visoke cijene i geopolitički rizici ostaju ključne prepreke za turizam, budući da sektor u cjelini također nastoji usvojiti odgovornije prakse u korist lokalnog stanovništva i očuvanja okoliša.”
Snažan oporavak europskog turizma, ali razlike ostaju
Podaci od početka godine do danas pokazuju da destinacije u južnoj Europi vode u oporavku u pogledu broja međunarodnih posjetitelja u usporedbi s razinama iz 2019., uključujući Srbiju (+47%), Bugarsku (+39%), Tursku (+35%), Maltu (+35%), Portugal (+17%) i Španjolsku (+14%).
Ova državenude iskustvo odmora po konkurentnim cijenama, često u kombinaciji s blažim zimskim temperaturama. Nordijske zemlje također bilježe porast turističke aktivnosti, jer su noćenja porasla iznad razine prije pandemije. Ovo povećanje posebno je vidljivo za Norvešku (+18%), Švedsku (+12%) i Dansku (+9%). Vveliko zanimanje djelomično je potaknuto zimskim sportskim turizmom i privlačnošću sjevernog svjetla.