Oporavak je i službeno završio: Europski turizam u prvom kvartalu premašio brojke iz 2019.

Potrošnja turista unutar Europe porasla spram 2023. godine

Autor:  HrTurizam.hr

11. svibnja 2024.

Europska turistička industrija doživljava snažan oporavak u prvim mjesecima 2024.

Na temelju podataka iz destinacija strani dolasci (+7,2%) i noćenja (+6,5%) u prvom kvartalu godine premašili su brojke iz 2019. Time se nastavlja uzlazni trend zabilježen 2023., koji je zabilježio dolaske stranaca 1,2% ispod razine iz 2019., a noćenja samo 0,2% ispod.

Oporavak je u velikoj mjeri potaknut snažnim unutarregionalnim putovanjem koje su potaknule Njemačka, Francuska, Italija i Nizozemska. To je povezano s potražnjom iz SAD-a, koje je i dalje najvažnije europsko izvorno tržište za duge relacije.

Ovo je prema najnovijem izdanju tromjesečnog izvješća 'Europski turistički trendovi i izgledi' koje je objavila Europska komisija za putovanja (ETC). Ovo izvješće prati učinak europskog turizma u prvom kvartalu godine te makroekonomske i geopolitičke čimbenike koji utječu na izglede industrije na kontinentu.

Komentirajući objavu izvješća, Miguel Sanz, predsjednik ETC-a, rekao je kako prve brojke za 2024. otkrivaju pozitivne izglede za europski turizam ove godine. "Potrošnja potrošača na putovanjima trebala bi značajno porasti diljem Europe, dosegnuvši rekordne brojke u nadolazećim mjesecima. Ovaj će poticaj podržati putničke i turističke tvrtke na koje su uvelike utjecale godine pandemije i stalna gospodarska nestabilnost. Ipak, visoke cijene i geopolitički rizici ostaju ključne prepreke za turizam, budući da sektor u cjelini također nastoji usvojiti odgovornije prakse u korist lokalnog stanovništva i očuvanja okoliša.”

Snažan oporavak europskog turizma, ali razlike ostaju

Podaci od početka godine do danas pokazuju da destinacije u južnoj Europi vode u oporavku u pogledu broja međunarodnih posjetitelja u usporedbi s razinama iz 2019., uključujući Srbiju (+47%), Bugarsku (+39%), Tursku (+35%), Maltu (+35%), Portugal (+17%) i Španjolsku (+14%).

Ova državenude iskustvo odmora po konkurentnim cijenama, često u kombinaciji s blažim zimskim temperaturama. Nordijske zemlje također bilježe porast turističke aktivnosti, jer su noćenja porasla iznad razine prije pandemije. Ovo povećanje posebno je vidljivo za Norvešku (+18%), Švedsku (+12%) i Dansku (+9%). Vveliko zanimanje djelomično je potaknuto zimskim sportskim turizmom i privlačnošću sjevernog svjetla.

Screenshot 2024 05 11 at 13 2

U međuvremenu, zemlje u baltičkoj regiji i dalje zaostaju zbog izazova izazvanih ratom u Ukrajini, a Latvija bilježi najmanji broj međunarodnih dolazaka nakon pandemije (-34%), a slijede je Estonija (-15%) i Litva (-14). %).

Podaci iz prvih nekoliko mjeseci 2024. također pokazuju neujednačenu izvedbu tržišta dugolinijskog izvora. SAD i Kanada i dalje dominiraju, odražavajući trendove iz 2023.

Također je došlo do porasta putnika iz Latinske Amerike, posebice Brazila, tijekom prvog kvartala godine. Nasuprot tome, iako regija APAC pokazuje znakove poboljšanja u usporedbi s prošlim kvartalom, oporavak je i dalje skroman i neujednačen. Dok se kineski putnici počinju vraćati u Europu, oporavak iz Japana još je spor.

Unatoč izazovima, potražnja potrošača ostaje snažna

Inflatorni pritisci i geopolitičke neizvjesnosti i dalje su veliki problem za europsku turističku industriju.

Rat u Ukrajini i dalje utječe na turističke tokove, posebno u srednjoj i istočnoj Europi. U međuvremenu, rat između Izraela i Hamasa sada značajno utječe na putovanja iz Izraela u Europu, pri čemu je dolazak Izraelaca pao za 54% u odnosu na prošlu godinu u prvom tromjesečju na svim odredištima za izvješćivanje.

Za europski turistički sektor najvećim izazovima smatraju se troškovi smještaja (59%), poslovni troškovi (52%) i nedostatak osoblja (52%).

Nasuprot tome, društveni razgovori na internetu o putovanjima u Europi imaju izrazito pozitivne tonove, nadmašujući rasprave o drugim globalnim regijama kao što su Amerika, Afrika i Azija-Pacifik početkom 2024. 

Podaci o potrošačima također pokazuju da su putovanja i dalje glavni prioritet u 2024.

Potrošnja turista unutar Europe i turista na duge relacije porasla je početkom 2024. Predviđanja pokazuju da će putnici ove godine potrošiti 742,8 milijardi eura u Europi, što je povećanje od 14,3% u usporedbi s 2023.

To se može pripisati i inflaciji i rastućim preferencijama putovanja, pri čemu se putnici potencijalno odlučuju za dulje boravke ili raznovrsnija iskustva. Njemačka će biti glavni izvor potrošnje putnika, s udjelom od 16% ukupne potrošnje u Europi 2024.

Screenshot 2024 05 11 at 13

Rast potrošnje je očekuje se za rekreaciju, kulturu i sport (+27%), maloprodaju (+23%), transport (+23%) i smještaj (+19%), potaknut kako inflatornim pritiscima tako i preferencijama potražnje. A od dobavljača će se zahtijevati balansiranje kako bi se osiguralo da više cijene ne dovedu do slabijeg percepcije vrijednosti za novac.

Očekuje se da će Olimpijske igre u Parizu i Euro 2024. povećati potražnju u Francuskoj i Njemačkoj

Ovo će ljeto u Europu donijeti dva velika sportska događaja: Olimpijske igre u Francuskoj i UEFA Europsko nogometno prvenstvo u Njemačkoj.

Očekuje se da će Olimpijske igre privući porast domaćih i međunarodnih turista, a utjecaj će se proširiti i izvan samog grada Pariza. Rast ulazne potrošnje predviđa se na 13% za Pariz i 24% za cijelu Francusku na razinama 2019. Euro će biti manje koncentriran u glavnom gradu Njemačke, s igrama u deset gradova. Očekuje se da će to ponuditi disperziraniju korist, pri čemu će svi gradovi koji sudjeluju biti spremni doživjeti značajan porast prihoda od turizma.

Foto: hrturizam

Autor:  HrTurizam.hr

11. svibnja 2024.