Projekt "Dalmatinska marenda" predstavljen u Sarajevu

Gastronomija kao motiv dolaska

Autor:  HrTurizam.hr

17. svibnja 2024.

Turistička zajednica Splitsko – dalmatinske županije (TZ SDŽ) jučer je u Sarajevu u Bosni i Hercegovini predstavila Dalmatinsku marendu.

Na posebnom događanju koje se održalo u Sky baru hotela Hills uz direktoricu TZ SDŽ Ivanu Vladović prisustvovala je i Matea Dorčić, pročelnica Upravnog odjela za turizam, pomorstvo i promet Splitsko – dalmatinske županije te brojni predstavnici turističkog sektora BiH.

U sklopu ovog događanja, osim predstavljanja enogastronomske i cjelokupne turističke ponude Splitsko-dalmatinske županije, prisutni su imali priliku uživati u delicijama koje su pripremili i predstavili šefovi kuhinja mediteranskih i europskih regija na čelu s masterchefom Željkom Nevenom Bremecom, vinima vinarije Zlatan otok te nastupu Kulturnog-umjetničkog društva „Jedinstvo” iz Splita, u Hrvatskoj najtrofejnijeg folklornog ansambla.

Ovo je događanje, između ostaloga, predstavljalo priliku za daljnje povezivanje turističkih stručnjaka i potencijalnih suradnji s obzirom na značaj Bosne i Hercegovine kao emitivnog tržišta za Splitsko- dalmatinsku županiju, odnosno Hrvatsku te obratno.

Turisticka zajednica splitsko dalmatinske zupanije hotel hills 133 large

Turisticka zajednica splitsko dalmatinske zupanije hotel hills 99 large

Danas u srcu Sarajeva s radošću predstavljamo Dalmatinsku marendu, dragulj dalmatinskog nasljeđa kojeg s ponosom dijelimo s cijelim svijetom, istaknula je direktorica TZ DSŽ Ivana Vladović i dodala kako ovaj projekt nije samo o hrani; on je o pričama koje se prenose s koljena na koljeno, o mirisima koji nas vraćaju u djetinjstvo, o okusima koji bude sjećanja.

"Kroz Dalmatinsku marendu, ne samo da promoviramo naše lokalne proizvode i tradicionalne recepte, već slavimo našu kulturu, našu baštinu, našu ljubav prema životu. Naši gosti iz BiH među najvjernijim su našim posjetiteljima te nas stoga iznimno veseli što nas svake godine posjećuju u sve većem broju i to tijekom čitave godine. Taj rast odražava ne samo ljubav naših susjeda prema našoj regiji, već i uspješnu suradnju između naših destinacija te nas potiče da nastavimo razvijati nove inicijative i programe kako bismo osigurali nezaboravna iskustva za sve naše posjetitelje”, istaknula je Vladović.

Nikica Pažin, ministar savjetnik u uredu Hrvatske gospodarske komore pri Veleposlanstvu RH u Bosni i Hercegovini izrazio je zadovoljstvo što se ovakva manifestacija održala u srcu Sarajeva. „Inače sam dijete mora iz Opatije, hotelijer, nekadašnji turistički djelatnik, i veseli me što se ovakva manifestacija održava u Sarajevu te mislim da bi ih trebalo biti i još više. Hrvatska i Bosna i Hercegovina su zemlje koje su tradicionalne okrenute jedna prema drugoj, a turizam je grana koja spaja ljude, nudi nešto lijepo, dobro, nešto novo za doživjeti, a Hrvatska uistinu nudi mnogo takvih mjesta. Dalmatinska hrana zajedno s vašom gostoljubivošću daje poseban pečat toj regiji, a vrhunske dalmatinske delicije treba još više promovirati”, izjavio je Pažin.

Projekt Dalmatinska Marenda TZ SDŽ pokrenula je tijekom protekle godine s ciljem predstavljanja marende kao autentičnog dalmatinskog obroka i originalnog turističkog proizvoda, a što uključuje brendiranje objekata i proizvođača koji koriste domaće, autohtone proizvode i spravljaju ih na tradicionalan način.

/// Dalmatinska marenda kao turistički proizvod? Apsolutno, to je turizam kojem moramo težiti

Nastavno na projekt, na području Splitsko-dalmatinske županije organiziraju se i održavaju besplatne edukacije gastro brendiranja i kulinarski master classovi.

Turisticka zajednica splitsko dalmatinske zupanije hotel hills 99 large

Tijekom 2023. godine Hrvatsku je posjetilo oko 530.000 turista iz Bosne i Hercegovine koji su ostvarili 2,7 milijuna noćenja, od čega je gotovo polovica ostvarena na području Splitsko- dalmatinske županije (1,2 milijuna noćenja). Tržište BiH nalazi se na 6. mjestu po broju noćenja u Splitsko-dalmatinskoj županiji.

Riječ je o turistima koji posjećuju Hrvatsku tijekom cijele godine, odnosno tržištu koje je u razdobljima izvan ljetnih mjeseci redovito među prvih pet tržišta s kojih se ostvaruje najveći turistički promet. Istovremeno, s navedenog tržišta tijekom protekle godine ostvaren je i značajan rast u odnosu na 2022. godinu.

Naime, na razini Hrvatske ostvaren je rast dolazaka od 15% i rast noćenja od 11% kada su u pitanju turisti iz BiH, dok je u Splitsko-dalmatinskoj županiji zabilježen rast od 17% u dolascima i 13% u noćenjima.

Foto: TZ SDŽ

Autor:  HrTurizam.hr

17. svibnja 2024.