Saša Bosanac, VRM Days: AI donosi dosta uštede u vremenu te svakako bolji management podacima

VRM Days okuplja agencije i profesionalce koji se bave posredovanjem u najmu privatnog smještaja.

Autor:  Goran Rihelj

1. listopada 2024.

Prošle godine se po prvi put ikad na našim prostorima održala konferencija s fokusom na privatni smještaj, agencijsko poslovanje, property managere i one koji žele podići svoju razinu poslovanja na jednu novu razinu. 

Segment koji do sada nije bio popraćen kako je trebalo biti, a upravo je VRM Days ili Vacation Rental Management Days ( VRM days ) popunio taj važan prostor i dao industriji alat za razmjenu ideja, poslovnih praksi, povezivanje i konstruktivne rasprave kako biti učinkovitiji i povećati prihod od najma.  

VRM Days u startu je opravdao očekivanja i povjerenje, kako domaćih tako i stranih partnera i dionika, a ove godine stručnjaci iz industrije najma za odmor, pružatelji usluga i profesionalni upravitelji nekretnina sastaju se na novoj lokaciji, u Mozaik Event Centru u Zagrebu od 21. do 22. listopada 2024.

Drugo izdanje ispunjeno je s više od 40 predavanja i panela sa samo jednom idejom – profesionalizacija i poboljšanje privatnog smještaja po svakom aspektu, bilo kvalitativnom, marketinškom, prodajnom i tehnološkom aspektu.

Osim najave 2. izdanja VRM Days-a, iskoristio sam priliku za razgovor sa Sašom Bosancem, pokretačem VRM Days-a kako bi podijelio svoj osvrt o trenutnom stanju u industriji, novim trendovima i utjecaju Ai na poslovanje industrije. 

Prvo izdnaje VRM Days-a potvrdilo je da nam je ovakva platforma potrebna, ističe Bosanac i naglašava kako na konferecniji svi uče jedni od drugih. 

Privatni smještaj izuzetno je važan u turizmu, pogotovo u zemlji poput Hrvatske. Usporedimo li poslovanje u privatnom smještaju prije 20 godina i danas, očigledan je nevjerojatan napredak no tržište je sve dinamičnije i puno raznih izazova. Danas se susrećemo s velikom ponudom, te smo u trenutku kada moramo gledati na svaki segment poslovanja, kvalitete i standarda ne bi li bili konkurentniji. Nakon uspješnog prvog izdanja, potvrdilo se da nam je ovakva platforma potrebna, koja nas sve okuplja i koja će nam pružiti na jednom mjestu osnove poput channel managementa i online plaćanja pa sve do revenue managementa, digitalnih vodiča itd; ukratko, alate koji će nam biti korisni u poslovanju. Na ovoj konferenciji svi učimo jedni od drugih”, navodi Saša Bosanac iz VRM Days-a.

Vrm days opatija 191023 9
Saša Bosanac

Channel management, direct booking, recenzije, automatizirani Ai odgovori na poruke, praćenje recenzija, povezivanje svih smart uređaja u apartmanu, trendovi cijena na tržištu - dynamic pricing, Revenue Management... Whats next? Ili što je novo u trendovima?

Channel management i Property management system je zapravo nešto poput Worda ili Excela na računalu i bez toga mislim da jednostavno ne ide, i to je danas ja se nadam manje više svima jasno, samo je pitanje odabira onog pravog.  Onog generičkog pravog nema i odabir ovog software-a je prilično subjektivno i svako sebi bira ono što im najviše ispunjava njihove potrebe, nije isto ako imate agenciju, mali ili veliki hotel ili ste jednostavno vlasnik nekretnine. 

Npr.dynamic pricing i revenue management mnogi još uvijek vide kao “trošak” i ne gledaju što zapravo dobivaju s takvim rješenjima, a to je potencijalno značajno veći prihod u kraćem vremenu ili bolju popunjenost.

Povezivanje uređaja u smart home svakako, no danas imamo i uređaje koji prate i razinu glasnoće ili pak kretanje unutar samog objekta ne bi li se riješili eventualni sporovi kako je bilo bučno ili koji prate kretanje koji ubrzavaju postupak izmjene gostiju i čišćenja…

Recenzije su uvijek bile i biti će jako česta polazna točka hoće li se nešto iznajmiti prije nego onaj drugi, no i tu sad imamo rješenja/software koji se bave upravo samo recenzijama, a imamo i FastReview. Po meni je svakako AI driven support, experience, digitalni vodiči, no ono što svakako treba to je postavljanje standarda i hospitalitya te svakako daleko bolji management podacima. Dakle back to the basics uz pomoć tehnologije.

Sve se u industriji vrti oko tehnologije i podacima ( data ), kao što je gore navedeno, no pitanje je kako napraviti iskorak ili što je next big thing u industriji? Koje su prilike za diferencijaciju - svi nude praktički isto ili teže ka tome?

Obrada podataka, to je nešto što veliki sustavi već dugo rade, no agencije i property manageri se jako često oslanjaju na osjećaj što je OK, no ispravnim korištenjem tehnologije i obrade podataka neke se stvari poput “loše sezone” izbjegnu ili amortiziraju, a u endeffectu se posljedično kreira brand awarness i loyalty što je dugoročno najbolji ishod.

Luca Zambello iz Jurny-ja koji dolazi na VRM days. Napravio je određenu disrupciju na tržištu ponudivši besplatno PMS sustav? S druge strane, svoj poslovni model baziraju na 1klik proces i custom integracija API-a sa par partnera u svakoj kategoriji - to u startu "eliminira" druge iz njihovog poslovnog modela?

Što se tiče “besplatno” pa i ne baš, on je sveo to na jednu vrlo jednostavnu razinu korištenja za krajnjeg korisnika (idiot proof), odmah je od starta dao mogućnost investiranja i tu je odmah bio drugačiji od drugih no cijena je i dalje tu. Ono što je on odmah od starta počeo to je korištenje AI u sustavu automatizacije svih procesa, je li to u konačnici napravio bolje od onog drugog to će vrijeme pokazati, ali vjerujem da je kvalitetan sustav.

Zasigurno je napravio pomak na tržištu i podigao prašinu, no isto tako i BoomNow, ali iskustvo i praksa je tu presudna i vrijeme će pokazati, a jako često sustavi iziskuju neke izmjene ili dopune ovisno od tržišta do tržišta. No da je put korištenja AI u hospitality biggest thing, to svakako.

459057588 122114643614401907 5948740942710385075 n

Stalno se priča o Ai. Kako Ai već sada ima konkretne benefite za industriju, a time i njihove klijente? 

Mislim da je to svakako obrada podataka, dinamic pricing gdje čovjek jednostavno ne može parirati niti iti vremenski niti količinski. Korisnik je često mišljenja da sam može pratiti cijene, dizati/spuštati i reagirati na tržište no to doista nije moguće kvalitetno napraviti. Ono što je sad isto jako važno je AI driven support koji donosi dosta uštede u vremenu, ostavljajući korisniku više vremena da se posveti hospitality, standardu ili nekom drugom projektu. 

Kako vidiš naše tržište? Imamo više nego kompetentno tržište, dapače i globalno konkurente. Bilo je i nekih stranih akvizicija i spajanja, dok se drugi pokušavaju širiti van naših granica.

Dosta je akvizicija i spajanja, dok u nekim slučajevima ono “oslobodi” ruke u razvoju i napretku i biva pozitivno, neke akvizicije su dugoročno gledajući dosta loše. No, to loše je upravo i prilika koju manje agencije trebaju iskoristiti. Tako da to svakako treba iskoristiti, a ne bojati se. Akvizicija je uvijek bilo i biti će, no konsolidacija agencija na tržištu bi trebala biti kako bi bili glasniji i jači. U Hrvatskoj je više od pola smještaja privatno, a mi se ne držimo zajedno i onda kad dođe netko veći se ponekad prepadnemo, no to je neopravdano. 

Moje viđenje tržišta je konsolidacija agencija, zajedno rješavanje nekih izazova, uvođenje standarda, edukacija vlasnika nekretnina da nije dobro da je jedna nekretnina prisutna u nekoliko agencija… Na taj način će se postići daleko kvalitetniji i dugoročniji rad, a I biti ćemo daleko transparentniji prema gostu I konkurentniji na tržištu. Jako je zbunjujuće kad gost traži smještaj za odmor I vidi istu pod nekoliko imena I različitim cijenama, nisam samo jednom upitan radi li se o prijevari ili što? To je gostu često nejasno i svakako nije pozitivno.

Hrvatska svakako ima jako puno potencijala što svi znamo, no znamo i zaboraviti osnove. Vjerujem da možemo puno bolje i više napraviti, a ako u tom cijelom procesu VRM Days pomogne na ikakav način, nitko neće biti sretniji od nas.

Za kraj da ponovimo ključne informacije o VRM Days-u. 

Vacation Rental Management Days namijenjen je prvenstveno agencijama i profesionalcima koji se bave posredovanjem u najmu privatnog smještaja.

Lokacija: Zagreb, Mozaik Event Centru

Kadfa: 21. i 22. listopada 2024.

Program: Cijeli dvodnevni program detaljnije pogledajte na web stranici VRM Days.

452049119 122106805010401907 6987377009247226286 n

Autor:  Goran Rihelj

1. listopada 2024.