Expedia Group, jedna od vodećih globalnih turističkih platformi, objavila je najnovije izdanje svog godišnjeg izvješća Unpack ’26: Trendovi u putovanjima, u kojem je Dalmacija prepoznata kao jedna od najperspektivnijih i najinspirativnijih destinacija za buduća putovanja.
Trend Set-Jetting 2026 prikazuje kako filmski i televizijski sadržaji mogu utjecati na odluke o turističkim putovanjima diljem svijeta. U toj je kategoriji Dalmacija predstavljena kao regija koja svojim vizualnim identitetom, povijesnim ambijentom i prirodnim ljepotama nastavlja privlačiti pozornost producenata, influencera, ali i što je najvažnije - samih putnika.
Expedia je prva istaknula Set-Jetting putovanja inspirirana filmovima i TV emisijama, kao globalni trend 2022. godine. Sada se predviđa da će Set-Jetting postati industrija od potencijalno 8 milijardi dolara samo u SAD-u.
Interes za odmore inspirirane pop kulturom, prema Expadia podacima, ubrzava se: 53% putnika kaže da im se želja za putovanjem Set-Jettingom povećala. Među putnicima generacije Z i milenijalaca, 81% sada planira svoje odmore na temelju onoga što su vidjeli na ekranu.
Naime, Dalmacija se našla među istaknutim destinacijama u sklopu trenda Set-Jetting 2026, zahvaljujući filmu People We Meet on Vacation, nadolazećoj Netflix adaptaciji romana Emily Henry, u kojem Hrvatska ima važnu ulogu kao simbol mediteranskog bijega i prekretnice u priči.
„Prepoznavanje Dalmacije kao atraktivne turističke regije svakako je snažna potvrda da prirodne ljepote, kulturna baština i autentična iskustva naše zemlje dopiru do publike diljem svijeta. Ovakva priznanja ne samo da povećavaju vidljivost Hrvatske na svjetskoj turističkoj karti, već i potvrđuju kako domaće destinacije uspješno odgovaraju na trendove, interese i navike suvremenih putnika, a osobito onih koji traže iskustva povezana s kulturom, prirodom, ali i lokacijama istaknutim u poznatim filmovima i serijama“, izjavio je Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.
Izvješće Unpack ’26 temelji se na podacima i analizama Expedia Grupe, uključujući rezultate međunarodnih istraživanja tržišta i ponašanja putnika, što ga čini jednim od najrelevantnijih vodiča za razumijevanje budućnosti u turizmu. Rezultati otkrivaju najnovije uvide u to kamo putnici putuju, gdje odsjedaju i što rade tijekom svojih putovanja.