Splitsko-dalmatinska županija ( TZ SDŽ ) sve više se profilira kao vrhunska gastronomska destinacija.
Ovaj značajni pomak potvrđuje najnovije izdanje svjetski poznatog gastronomskog vodiča Michelin, koji je nedavno ažuriran i uključuje 18 preporučenih restorana iz Splitsko- dalmatinske županije, odnosno restorane ZOI, Šug, Zinfandel Food & Wine bar, PiNKU fish and wine, konobu Fetivi, Dvor, Zrno Soli, Kadena, BÒME u Splitu, restorane Mare, Il Ponte, konobu TRS u Trogiru, dva restorana u Supetru, konobu Kala i restoran Otok, dva restorana na otoku Hvaru, Mediterraneo (Hvar) i The Restaurant – Maslina Resort (Stari Grad) te restoran Nicolo Polo u Gradcu i Jeny u Tučepima.
"Iznimno smo ponosni što je Michelin ove godine prepoznao i uvrstio 18 restorana s područja Splitsko-dalmatinske županije u svoj prestižni vodič. Ova priznanja su rezultat predanog rada naših restauratera, chefova i svih koji su svojim trudom doprinijeli ovoj značajnoj potvrdi izvrsnosti naše gastronomije. Svaki od ovih restorana donosi jedinstvenu priču, obogaćujući našu kulinarsku scenu autentičnim jelima koja odražavaju bogatu tradiciju i inovativnost našeg kraja. Ova priznanja nisu samo osobni uspjeh za svakog od dobitnika, već i veliki korak naprijed za cijelu županiju, koja se sve više pozicionira kao vrhunska destinacija za ljubitelje gastronomije. Vjerujemo da će se u budućnosti na ovom popisu naći još mnogi drugi restorani s naše obale, otoka i zaleđa, čime ćemo dodatno prikazati raznolikost i bogatstvo naše gastronomske baštine. Želimo da Splitsko-dalmatinska županija postane sinonim za vrhunsku gastronomsku ponudu i da naši posjetitelji uživaju u svemu što naš kraj može ponuditi", istaknula je direktorica Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije Ivana Vladović.
Priznanja Michelina nastavak su jačanja prepoznatljivosti Splitsko-dalmatinske županije kao gastronomske destinacije te jačanje proizvoda gastronomije i potražnje za istim iz godine u godinu.
Naime, prema posljednjem istraživanju TOMAS Hrvatska u kojem je obuhvaćena godina 2022. i 2023., zabilježen je izrazit rast gastronomije kao jednog od motiva dolaska s 5% (u 2019.) na čak 22% u 2022./2023.. Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije upravo iz navedenog razloga veliki fokus stavlja na promociju gastronomije kao jednog od ključnih proizvoda u razvoju cjelogodišnjeg turizma te isticanju autentičnosti i kvalitete ponude Splitsko-dalmatinske županije.
Restorani s Michelinovom zvjezdicom su iznimno važni za brendiranje destinacije, kao i u segmentu vrhunske i luksusne ponude, no kao i svugdje u svijetu, radi se o manje od oko 1% ukupnih restorana koji nose ovu prestižnu titulu. Ne mogu niti trebaju svi restorani imati Michelinovu zvjezdicu i preporuku. Hrvatska u 2024. godini ukupno ima 11 restorana s Michelinovim zvjezdicama i 71 restoran s Michelinovom preporukom.
Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije napravila je jedan veliki iskorak ka samoodrživom turizmu, povezivanju restorana i OPG-a te ponajviše promociji autentične ponude.
Radi se o projektu „Dalmatinska marenda” kojim se vrednuje bogata gastronomska baština i umijeće spremanja namirnica u srednjoj Dalmaciji te kao takav namijenjen čuvanju identiteta Splitsko-dalmatinske županije te stvaranju dodatnih ponuda za domaće i strane turiste. To je Dalmacija, to je ta diferencijacija koja se bazira na našem načinu i kulturi življenja, doživljaj koji se pamti kao i motiv dolaska.
/// Dalmatinska marenda kao turistički proizvod? Apsolutno, to je turizam kojem moramo težiti