TZ Splitsko-dalmatinske županije predstavila prvu godišnju publikaciju Profili tržišta

Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije (TZ SDŽ) predstavlja prvu godišnju publikaciju “Profili tržišta na području Splitsko-dalmatinske žu...

Autor:  HrTurizam.hr

31. listopada 2025.

Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije (TZ SDŽ) predstavlja prvu godišnju publikaciju “Profili tržišta na području Splitsko-dalmatinske županije” za razdoblje od listopada 2024. do rujna 2025. godine.

Publikacija je izrađena na temelju podataka sustava eVisitor i istraživanja TOMAS Hrvatska, a uključuje detaljne pokazatelje o dobnoj strukturi gostiju, navikama putovanja, razdoblju rezervacija, mjesečne prometne trendove, vrstama smještaja i najposjećenijim destinacijama u županiji, pružajući odgovor na pitanja tko su gosti Srednje Dalmacije, kada i kako putuju, što traže u destinaciji te kako se ponuda može još bolje prilagoditi njihovim potrebama.

Cilj nam je omogućiti svim dionicima u turizmu - od lokalnih zajednica do privatnog sektora, konkretne uvide za strateško planiranje, marketinške aktivnosti i razvoj turizma“, navode iz TZ SDŽ-a.

Tko su gosti Srednje Dalmacije i kako putuju

Screenshot 2025 10 31 at 10

Analiza pokazuje da najveći broj noćenja ostvaruju gosti u dobi između 35 i 44 godine (17%), te 45 i 54 godine (17%), što potvrđuje da je dominantna ciljna skupina obitelji s djecom i aktivni putnici srednje životne dobi. Slijede dobne skupine 25–34 godine (15%) i 55–64 godine (12%), dok mlađi gosti (18–24) čine oko 11% ukupnog prometa.

Kada je riječ o navikama rezerviranja, većina posjetitelja smještaj bukira 1 do 3 mjeseca prije dolaska (58%), što potvrđuje trend ranijeg planiranja putovanja. Slijede rezervacije u razdoblju 1 do 4 tjedna prije putovanja (16,5%) te 3 do 6 mjeseci ranije (16,8%).

Vodeća tržišta i preferirani smještaj

Najveći broj dolazaka i noćenja i dalje dolazi s tradicionalno najjačih emitivnih tržištaNjemačke, Poljske i Češke, dok su u porastu tržišta Ujedinjene Kraljevine i Bosne i Hercegovine. U strukturi smještaja dominira privatni smještaj, dok se bilježi i kontinuirani rast hotelskog segmenta u predsezoni i posezoni, što potvrđuje postupno produljenje turističke godine.

3% više dolazaka i 1% više noćenja

Tijekom prvih devet mjeseci 2025. godine Splitsko - dalmatinsku županiju je prema podacima iz sustava eVisitor posjetilo 3,6 milijuna gostiju koji su ostvarili 17,7 milijuna noćenja u komercijalnom smještaju, odnosno 3% više dolazaka i 1% više noćenja.

Pri tome su najveći broj noćenja ostvarili Poljaci, Nijemci, domaći turisti, turisti iz BiH i Ujedinjene Kraljevine. Kad su u pitanju destinacije, najveći broj noćenja ostvaren je u Splitu i Makarskoj.

Alat za strateško planiranje i održivi razvoj

Publikacija “Profili tržišta” donosi profesionalan i podatkovno utemeljen okvir koji će pomoći dionicima županijskog turizma da svoje odluke i strategije temelje na konkretnim podacima i trendovima, a ne na pretpostavkama.

Time Splitsko-dalmatinska županija postavlja novi standard u analitičkom pristupu razvoju turizma i potvrđuje smjer prema tržišno usmjerenom modelu upravljanja destinacijom.

Dobiveni uvidi omogućuju bolje razumijevanje potreba i ponašanja posjetitelja, prilagodbu ponude različitim tržištima te učinkovitije planiranje marketinških i operativnih aktivnosti“, ističu iz TZ SDŽ-a i dodaju kako publikacija ujedno predstavlja vrijedan alat za destinacijski menadžment i strateško odlučivanje, jer omogućuje pravovremeno prepoznavanje trendova, promjena u strukturi potražnje te prilika za razvoj novih proizvoda i tržišnih segmenata.

Rezultati analize poslužit će kao podrška turističkim zajednicama, jedinicama lokalne samouprave i gospodarskim subjektima u oblikovanju održivog, konkurentnog i tržišno usmjerenog razvoja turizma u županiji.

Cijelu publikaciju možete pronaći na: PROFILI TRŽIŠTA na području SDŽ

 

Autor:  HrTurizam.hr

31. listopada 2025.