Sretna Vam Nova 2024. godina

U 2024. godini redakcije portala HrTurizam i Turističke priče žele vam puno uspjeha i smijeha, kao i da se naš turizam fokusira na strateški i održivi razvoj

Autor:  HrTurizam.hr

31. prosinca 2023.

U 2024. godini redakcije portala HrTurizam i Turističke priče žele vam puno uspjeha i smijeha, kao i da se naš turizam fokusira na strateški i održivi razvoj.

Početak Nove 2024. godine obilježit će novi Zakon o turizmu. Na snagu će stupiti uz vatromet, tamo gdje ga bude bilo, s prvim sekundama prvog siječnja 2024. O Zakonu smo ove godine već raspravljali, pa ćemo samo reći kako se njime uređuje sustav turizma, upravljanje razvojem turizma u smjeru održivosti, osiguravanje održivosti, sektorski specifičan sustav poticanja ulaganja u turizmu, zaštita i valorizacija resursne osnove te ostala pitanja od značaja za turizam.

Dakle, Zakon bi trebao regulirati sve ono što moderni trendovi u turizmu naglašavaju. Poseban naglasak stavljen je na "prekomjerni turizam", koji nije problem samo u Hrvatskoj te na investicije u održivi turizam.

Autentičnost, održivost i digitalizacija

Naša najveća vrijednost je naša raznolikost i autentičnost. Svi trendovi u turizmu govore isto, a to je autentičnost, održivost i digitalizacija. 

Iskreno, autentičnost je uvijek bila i uvijek će biti glavni trend u turizmu jer sama esencija turizma je upravo – autentični doživljaj. Diferencijacija od drugih je upravo to što jesmo - naš način i kultura življenja. 

Motiv putovanja je upoznati novu kulturu i način življenja. Dakle, logično je i prirodno da budemo ono što jesmo i "prodavati" naš način i kulturu življenja, a ne biti kopije.

Turisti iz Beča sigurno ne žele jesti "bečke šnicle", nego žele probati i iskusiti nešto novo. Mi i dalje figurativno prodajemo Francuzima francusko vino, umjesto naše. U suprotnom zašto bi ljudi putovali? Ako smo svi kopija Toscane, zašto bi onda ljudi putovali? Ako netko želi doživjeti Toscanu, onda će otići u pravu Toscanu, a ne posjetiti neku kopiju ili repliku. Original je uvijek imao i uvijek će imati svoju vrijednost i motiv dolaska, dok kopija sasvim sigurno ne.

Što se održivosti i digitalizacije tiče tu još traju rasprave no imamo strategiju. Fokus mora biti na autentičnosti, a ne na masovnom turizmu. Fokus mora biti na priči i doživljaju, a ne samo živjeti od "rentnog" turizma kroz sunce i more. Takav turizam se ne planira, on se sam od sebe događa. Fokus mora biti na čovjeka i lokalnu ekonomiju, a ne na poticanje uvoza. Fokus mora biti na domaćoj rajčici i jajima. Slobodno nastavite niz…

Nova godina, novi izazovi, a najveći je izazov bio i ostao promjena "mindseta". Kako bi zaista bili "najbolji na svijetu" trebaju nam dobre pripreme i strategija, planiranje i infrastruktura, analitika i digitalizacija... Uspjeh u cijeloj priči neće doći preko noći, nego se pametno stvara dugi niz godina. I tu uz puno truda, znoja, pokušaja, muke, lucidnosti... 

Imamo prirodni resurs i geostratešku poziciju koji su nam dani. Nismo stvorili tu komparativnu prednost. Na nama je da tu prednost kvalitetno i pametno iskoristimo, ali i da razmišljamo o budućnosti. Za iskorak nam trebaju poslovni procesi, strateški i planirani razvoj, sinergija svih i da se stvarno počnemo baviti razvojem, a ne da nespremni dočekamo vrhunac turističke sezone.

Za kraj, imamo sve i sve je na nama samima. Svi se bore za iste turiste u Europi, a pobijedit će oni koji su pametniji, brži, agilniji, kreativniji, inovativniji i ponajviše oni koji se strateški i održivo bave razvojem turizma.

Autor:  HrTurizam.hr

31. prosinca 2023.