Staničić: Moramo zadržati cjenovnu konkurentnost prema ostalim konkurentima na Mediteranu

Foto: snimka zaslona HRT

Autor:  HrTurizam.hr

23. srpnja 2025.

"Moramo zadržati cjenovnu konkurentnost prema ostalim konkurentima na Mediteranu", apelirao je u središnjem Dnevniku HRT-a direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, ističući kako je turizam djelatnost na duge staze.

Ne smiju se stoga raditi krivi potezi i neopravdano podizati cijene - tamo gdje cijena nije popraćena kvalitetom, odnosno s odgovarajućom vrijednošću za novac.

Cijena je u fokusu interesa

Iako se provode brojne promotivne kampanje na raznim tržištima, cijena je odlučujući faktor prilikom odabira destinacije za odmor, naglasio je Staničić.

Poručio je ugostiteljima da pametno i mudro formiraju cijene usluga te jer smo, unatoč zadržavanju cjenovne konkurentnosti, došli do ruba.

Rekao je kako su na sjednici Vijeća za upravljanje razvojem turizma još jednom upozorili turistički sektor da bude razuman s formiranjem cijena jer je cijena u fokusu interesa šire javnosti i medija.

"Danas smo apostrofirali i apelirali na turistički sektor da kod formiranja cijena bude pametan", kazao je, naglasivši kako je potrebno ostati konkurentan u odnosu na druge mediteranske destinacije.

Ne smijemo raditi krive poteze u smislu pretjeranog povećanja cijena obzirom da će se turisti vraćati svake godine jer je turizam djelatnost na duge staze.

Razum kod formiranja cijena

Govoreći o tome koje su mediteranske destinacije skuplje, a koje jeftinije, pojasnio je da je potrebno raščlaniti smještaj i ugostiteljske usluge.

U kratkim crtama, Hrvatska je u okvirima cjenovne konkurentnosti, ali s obzirom na podatke koji dolaze iz Eurostata i drugih izvora, naša je zemlja rubno cjenovno konkurenta, ustvrdio je.

"Primjerice, hoteli i kampovi su povoljniji u Hrvatskoj u odnosu na zemlje iz kojih dolaze turisti - Austrija i Njemačka, ali smo zato skuplji od Grčke, Španjolske i Italije. S druge strane, privatni smještaj je malo skuplji od Italije i Francuske, a nešto povoljniji od Grčke i Španjolske", pojasnio je dodajući kako smo još uvijek u nekim okvirima, ali došli smo do ruba te dalje treba pametno.

Pozitivan trend

Ustvrdio je kako trendovi o strukturi gostiju pokazuju da Hrvatska ima dobru poziciju. "Sa svih emitivnih tržišta - Njemačka, Slovenija, Austrija, Poljska, SAD i domaće tržište - svugdje bilježimo rast. To pokazuje da je Hrvatska i dalje atraktivna destinacija. Dobro je da imamo disperziju na puno tržišta", kazao je.

Upozorio je da unatoč tome što sigurnost za turiste postaje sve važnija, cijena ostaje odlučujući faktor, no očekuje nastavak turističkog prometa u pozitivnom trendu do kraja špice turističke sezone, kao i dobru posezonu.

Rezultati će se, naravno, zbrajati koncem godine, no on je optimističan, rekao je Staničić u Dnevniku HRT-a.

/// Ako sezona gori, a inbox pun popusta: Vrijeme je za iskren i otvoren dijalog

Autor:  HrTurizam.hr

23. srpnja 2025.