Studija pokazala da 4 od 5 hotela ima koristi od rada s online platformama

OTA-e povećavaju profitabilnost i stvaraju neto pozitivne financijske povrate za većinu hotela.

Foto: Pexels

Autor:  HrTurizam.hr

22. ožujka 2025.

Prema istraživanju provedenom u veljači ove godine, hoteli bilježe snažne financijske povrate od provizija plaćenih online platformama za putovanja.

Koristeći podatke iz uzorka od 644 američka hotela u različitim segmentima, studija kvantificira financijske učinke uvrštenja na online platformu. 

/// Noćenja u EU rezervirana putem OTA porasla su u trećem tromjesečju 2024. za 18 posto

Nalazi pokazuju da se za svaki dolar potrošen na provizije platforme za putovanja (po dostupnoj sobi) popunjenost povećava za 1,12 posto, RevPAR (prihod po dostupnoj sobi) raste za 20,20 dolara, a EBITDA (zarada prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije) raste za 7,08 dolara.

Podaci su to s platforme Booking.com koje je objavio Statista.

/// Zahuktava se sukob između hotelijera i platformi za kratkoročni najam

Ovi rezultati pokazuju da za većinu hotela OTA-e povećavaju profitabilnost i stvaraju neto pozitivne financijske povrate.

Studija naglašava važnost pristupa strategiji distribucije koji je specifičan za hotele i koji se temelji na podacima. 

/// Trendovi europskih hotelijera: Izravne rezervacije čine više od 50 posto hotelskih rezervacija diljem Europe

Međutim, za niskobudžetne hotele, sudjelovanje na internetskoj platformi za putovanja ima mali negativan učinak na profitabilnost, budući da su dobici u popunjenosti i RevPAR-u nadmašeni troškovima provizije.

Niskobudžetni hoteli činili su 20 posto uzorka istraživanja, što znači da četiri od pet hotela imaju koristi od rada s online platformama za putovanja.

/// Studija otkrila nepoštenu praksu i (pre)visoke cijene online posrednika za avionske karte

Foto: Pexels

Autor:  HrTurizam.hr

22. ožujka 2025.