Nastavljamo snimati razna glasna razmišljanja o održivom turizmu po cijeloj Hrvatskoj - hrturizam espresso.
Prvi cilj je doći do 100 hrturizam espressa i tako dati fokus na širi pojam održivog turizma, iz različitih kuteva gledanja i dionika turističkog sektora. Jer odživi turizam je puno više od jedne definicije.
Ovaj put priču i narativ o održivom turizmu donosimo iz Osijeka.
hrturizam espresso: Tajana Rogulja, TZG Osijek
Održivi turizam za nas znači uključivanje lokalne zajednice u sve sfere turizma, a ovaj događaj - Urbani Walk&Wine je pravi primjer toga navodi Tajana Rogulja, direktorica Turističke zajednice grada Osijeka.
Zamislite šetnju kroz povijesne dijelove grada, uz degustaciju vina od lokalnih vinara i zalogaje od domaćih proizvođača sira, suhomesnatih proizvoda i složence pripremljenim od sporo pečene plećke crne slavonske svinje. Sve to uz dozu povijesne i kulturne baštine koja oživljava na svakom koraku i interprataciji lokalnog turističkog vodiča i lokalnih glumaca. Pet točaka, 10 različituh vina, tri stanice sa hranom i glazbom i na kraju šetnje Urban Wine Party na Trg sv. Trojstva uz bend Urban&4 i lokalne vinare. Upravo to je najbolji opis Urbanog Wine&Walka koji je okupio preko 150 sudionika u svojem 2. izdanju.
"Uključivanje lokalnog stanovništva, lokalnih vinara, lokalnih ugostitelja, proizvođača sira, proizvođača suhomesnatih proizvoda i oživljavanje povijesne i kulturne baštine Grada Osijeka, sve u jednome kroz city break turistički proizvod kao što je Urbani Wine&Walk u Osijeku je uistinu dobar primjer održivog turizma." naglašva Rogulja.
Održivi turizam postaje sve važniji u razvoju turističke industrije, a Osijek se nametnuo kao primjer kako se može uspješno integrirati lokalna zajednica u turističke aktivnosti. Urban Wine & Walk i Urban Wine Party, manifestacije koje okupljaju lokalne vinare, ugostitelje i proizvođače, predstavljaju jedinstveni spoj povijesne i kulturne baštine s modernim turističkim trendovima. Ove manifestacije ne samo da doprinose očuvanju lokalne kulture i tradicije, nego i potiču gospodarski razvoj te stvaraju autentična iskustva za posjetitelje.
Uključivanje lokalnog stanovništva ključno je za održivost ovakvih projekata. Lokalni vinari, proizvođači sira i suhomesnatih proizvoda dobivaju priliku predstaviti svoje proizvode široj publici, čime se povećava njihova vidljivost i prodaja. Uz to, lokalni ugostitelji imaju priliku pokazati svoje kulinarske vještine, što dodatno obogaćuje ponudu manifestacije. Na taj način, koristi od turizma ostaju unutar zajednice, čime se jača lokalna ekonomija i podiže kvaliteta života stanovnika.
Kroz manifestacije poput Urban Wine & Walk, Osijek oživljava svoju povijesnu i kulturnu baštinu na inovativan način. Šetnje kroz povijesne dijelove grada, pružaju posjetiteljima jedinstveno iskustvo koje povezuje prošlost i sadašnjost. Ovakav pristup ne samo da educira turiste o bogatoj povijesti grada, nego i potiče očuvanje kulturne baštine kroz povećanje interesa i ulaganja u obnovu povijesnih objekata.
City break koncept, koji se nudi kroz ove manifestacije, predstavlja novi i atraktivan način promoviranja manje poznatih gradova. Posjetitelji se sve više okreću kraćim, intenzivnijim putovanjima koja nude autentična iskustva ili City break putovanjima.