Tajana Rogulja, TZG Osijek: Uključivanje lokalne zajednice u sve sfere turizma je održivi turizam

Nastavljamo snimati razna glasna razmišljanja o održivom turizmu po cijeloj Hrvatskoj - hrturizam espresso. Prvi cilj je doći do 100 hrturizam espress...

Autor:  Goran Rihelj

11. lipnja 2024.

Nastavljamo snimati razna glasna razmišljanja o održivom turizmu po cijeloj Hrvatskoj - hrturizam espresso.

Prvi cilj je doći do 100 hrturizam espressa i tako dati fokus na širi pojam održivog turizma, iz različitih kuteva gledanja i dionika turističkog sektora. Jer odživi turizam je puno više od jedne definicije.

Ovaj put priču i narativ o održivom turizmu donosimo iz Osijeka.

hrturizam espresso: Tajana Rogulja, TZG Osijek

Održivi turizam za nas znači uključivanje lokalne zajednice u sve sfere turizma, a ovaj događaj - Urbani Walk&Wine je pravi primjer toga navodi Tajana Rogulja, direktorica Turističke zajednice grada Osijeka.

Zamislite šetnju kroz povijesne dijelove grada, uz degustaciju vina od lokalnih vinara i zalogaje od domaćih proizvođača sira, suhomesnatih proizvoda i složence pripremljenim od sporo pečene plećke crne slavonske svinje. Sve to uz dozu povijesne i kulturne baštine koja oživljava na svakom koraku i interprataciji lokalnog turističkog vodiča i lokalnih glumaca. Pet točaka, 10 različituh vina, tri stanice sa hranom i glazbom i na kraju šetnje Urban Wine Party na Trg sv. Trojstva uz bend Urban&4 i lokalne vinare. Upravo to je najbolji opis Urbanog Wine&Walka koji je okupio preko 150 sudionika u svojem 2. izdanju.

"Uključivanje lokalnog stanovništva, lokalnih vinara, lokalnih ugostitelja, proizvođača sira, proizvođača suhomesnatih proizvoda i oživljavanje povijesne i kulturne baštine Grada Osijeka, sve u jednome kroz city break turistički proizvod kao što je Urbani Wine&Walk u Osijeku je uistinu dobar primjer održivog turizma." naglašva Rogulja. 

Održivi turizam postaje sve važniji u razvoju turističke industrije, a Osijek se nametnuo kao primjer kako se može uspješno integrirati lokalna zajednica u turističke aktivnosti. Urban Wine & Walk i Urban Wine Party, manifestacije koje okupljaju lokalne vinare, ugostitelje i proizvođače, predstavljaju jedinstveni spoj povijesne i kulturne baštine s modernim turističkim trendovima. Ove manifestacije ne samo da doprinose očuvanju lokalne kulture i tradicije, nego i potiču gospodarski razvoj te stvaraju autentična iskustva za posjetitelje.

Uključivanje lokalnog stanovništva ključno je za održivost ovakvih projekata. Lokalni vinari, proizvođači sira i suhomesnatih proizvoda dobivaju priliku predstaviti svoje proizvode široj publici, čime se povećava njihova vidljivost i prodaja. Uz to, lokalni ugostitelji imaju priliku pokazati svoje kulinarske vještine, što dodatno obogaćuje ponudu manifestacije. Na taj način, koristi od turizma ostaju unutar zajednice, čime se jača lokalna ekonomija i podiže kvaliteta života stanovnika.

Kroz manifestacije poput Urban Wine & Walk, Osijek oživljava svoju povijesnu i kulturnu baštinu na inovativan način. Šetnje kroz povijesne dijelove grada, pružaju posjetiteljima jedinstveno iskustvo koje povezuje prošlost i sadašnjost. Ovakav pristup ne samo da educira turiste o bogatoj povijesti grada, nego i potiče očuvanje kulturne baštine kroz povećanje interesa i ulaganja u obnovu povijesnih objekata.

City break koncept, koji se nudi kroz ove manifestacije, predstavlja novi i atraktivan način promoviranja manje poznatih gradova. Posjetitelji se sve više okreću kraćim, intenzivnijim putovanjima koja nude autentična iskustva ili City break putovanjima.

Whatsapp image 2024 05 25 at 20

Urban Wine & Walk kao urbana varijanta poznatog Wine & Walk koncepta, savršeno odgovara na ovaj trend, pružajući posjetiteljima jedinstvenu kombinaciju kulture, gastronomije i enologije. Inače, ovo je prvi urbani Wine&Walk u Hrvatskoj, a koji se pokazao kao pun pogodak.

Spoj svih ovih elemenata čini Urban Wine & Walk odličnim primjerom održivog turizma jer ova manifestacija pokazuje kako se uz kreativnost i suradnju lokalne zajednice može stvoriti atraktivan turistički proizvod koji poštuje i promovira lokalne vrijednosti.

Manifestacija je ove godine privukla sudionike iz Zagreba, Virovitice, Slavonskog Broda, Požege, Koprivnice, Županje, Vukovara, Novske, Đakova, Beograda, Novog Sada, Vinkovaca, Petrinje ,a dio sudionika je bio i iz samog Osijeka, što je odlična dodatna vrijednost cijele priče. 

Takvi projekti ne samo da doprinose gospodarskom razvoju, nego i jačaju identitet zajednice, čineći je ponosnom na svoje bogatstvo i raznolikost. Urban Wine & Walk stoga predstavlja putokaz za budući razvoj održivog turizma, ne samo u Osijeku, nego i širom Hrvatske. Osijek je pronašao svoju nišu u Wine&Walk konceptu, pronađite i vi svoju. 

Kako je bilo na 2. urbanom Osijek Wine and Walk-u pogledajte u videu.

hrturizam espresso

Možete li u 30 sekundi, dok vam napravim espresso, reći što je za vas održivi turizam? Što je za vas održivi turizam napišite u komentarima.

Pogledajte hturizam espresso serijal na YouTube kanalu hrturizam i ne zaboravite stisnuti subscribe tj. pretplatiti se na kanal kako bi pratili serijal hrturizam espresso o održivom turizmu.

Autor:  Goran Rihelj

11. lipnja 2024.