TOMAS Srednja Dalmacija: raste udio gostiju veće kupovne moći te rast potrošnje

Prosječni dnevni izdaci u SDŽ po osobi su porasli 82 posto.

Autor:  HrTurizam.hr

5. travnja 2024.

U Splitsko-dalmatinskoj županiji raste motiviranost turista gastronomijom, kulturom i umjetnošću, gosti troše više nego ranije, zadovoljni su većinom usluge i njihovom kvalitetom, a najveće primjedbe imaju ne neorganiziranost prometa i parkirališta u Splitu i njegovom širem području, zaključci su istraživanja "Stavovi i potrošnja turista u Hrvatskoj – TOMAS Hrvatska 2022./2023." Instituta za turizam, koje je rađeno samo za Splitsko - dalmatinsku županiju i predstavljeno na Skuštini TZ županije.

U tom istraživanju na zahtjev TZ Splitsko-dalmatinske županije ( TZ SDŽ ) posebna pozornost poklonjena je analizi stavova domaćih gostiju, koji čine značajan dio turističkog prometa regije, osobito u predsezoni i posezoni, kazala je Ivana Vladović, direktorica TZ Splitsko-dalmatinske županije.

Istraživanje je pokazalo da raste udio gostiju veće kupovne moći te rast potrošnje.

Prema riječima Ivana Severa, znanstvenog suradnika u Institutu za turizam koji je rezultate prezentirao na sjednici Skupštine Turističke zajednice Splitsko - dalmatinske županije, ističe se rast potrošnje.

"U usporedbi s 2019. godinom prosječni dnevni izdaci u SDŽ po osobi su porasli 82 posto. Prosječna dnevna potrošnje od 106 eura porasla je na 193 eura dnevno. Zanimljivo je i da najviše troše gosti iz SAD-a, Švicarske, Italije i Engleske, a najmanje posjetitelji iz susjednih zemalja i domaći gosti. Znatna je razlika u potrošnji gostiju u Splitsko-dalmatinskoj županiji i onih koji borave u ostalim priobalnim područjima gdje se prosječno dnevno potroši 140 eura" istakao je Sever.

Pokazalo se i da je prosječno noćenje u Splitu samo za dan kraće nego Makarskoj rivijeri, gdje gost prosječno ostane osam noći.

"Ovo istraživanje pomoći će nam detektirati koji su osnovni problemi i na njihovu rješevanju ćemo intenzivno raditi. Ove godine ćemo puno više sufinancirati manifestacije i događanja u predsezoni i posezoni, kako bi potakli organizatore da svoj rad prilagode činjenici da su gosti tu i da im treba osigurati sadržaje.Isto tako, sve što je povijest, kultura, gastronomija, sve ono što je autentično, imat će našu potporu", zaključila je Ivana Vladović, direktorica TZ SDŽ. 

Autor:  HrTurizam.hr

5. travnja 2024.