Treći susret kreatora turističkih doživljaja, održan 27. studenog 2025. u Centru za posjetitelje "Skrivena Dalmacija" u Dugopolju, potvrdio je još jednom kako turistička ponuda srednje Dalmacije doživljava transformaciju.
Fokus se s masovnog turizma pomiče se na autentične, adrenalinske i mikro-gastro doživljaje koji goste uvode duboko u priču i krajolik regije. Manifestacija je uspješno povezala preko 30 ključnih aktera koji su u neformalnom druženju, koje je uslijedilo nakon uvodne ture Centra i niza prezentacija, razmijenili ideje za buduće suradnje.
Moć priče, baštine i povratka emotivnim korijenima
U svijetu turizma, gosti sve više traže priču iza destinacije, a upravo je baština postala središnja točka novih turističkih proizvoda. Katarina Baričić iz Omiša, koja je predstavila svoj rad zajedno s mr. sc. Snježanom Kordun (Udruga Savez za Poljica), istaknula je moć storytellinga kroz koncepte poput gusarske priče u Omišu i ture o caru Dioklecijanu. Njihova suradnja širi se na projekt "Upoznaj Poljičku baštinu", gdje se lokalna povijest, tradicija i gastronomija Poljica oživljavaju kroz radionice. Specijalizirane agencije poput Lade Štefek (Pomalo) naglasile su važnost intimnog gradskog storytellinga i povezivanja gostiju s emotivnim nasljeđem.
Priče o povijesnim ličnostima i nasljeđu posebno su istaknute. Jelena Hrgović Tomaš i Iris Marinovic iz Muzeja Ivana Meštrovića dale su uvid u to kako se umjetnost i obiteljska priča, poput one Olge Meštrović, pretvaraju u turistički doživljaj, naglašavajući emocionalnu povezanost. Slično, Ksenija Gašpar predstavila je osebujnu priču "Biti Salonitanka", približavajući antički lokalitet kroz emocionalnu i žensku perspektivu.