Turistički sektor pozvan da se prilagodi zahtjevima putnika sa psima

Brojnost pasa u UK iznosi 11 milijuna pri čemu 29 posto odraslih ima kućnog psa.

Autor:  HrTurizam.hr

28. prosinca 2023.

Samo u Ujedinjenom Kraljevstvu 29 posto odraslih ljudi ima barem jednog psa u svome domu. Od ožujka 2020. kupljeno je čak 4,1 milijun pasa čime se njihova populacija u UK ove godine popela na oko 11 milijuna.

Nedavno provedeno istraživanje istaknulo je motivaciju i sklonosti ponašanja vlasnika pasa kada je riječ o putovanju s ljubimcem.

Gotovo da nema vlasnika koji svog ljubimca ne smatra članom obitelji. Kad požele otići na godišnji odmor, mnogi od njih sa sobom žele povesti i psa.

Procjenjuje se kako će putovanja s ljubimcima do 2030. globalno gledajući iznositi 50,1 milijardu dolara. Međutim, mnogi hoteli i drugi smještajni objekti još im ne dopuštaju ulazak. Čini se da se isti fenomen događa u Europi i SAD-u. 

Ogroman potencijal

Tim sa Sveučilišta Surrey u Velikoj Britaniji otkrio je potencijal rastućeg tržišta putovanja prilagođenih psima. Ispitali su putem interneta 611 vlasnika.

Istraživači su izjavili da je u Ujedinjenom Kraljevstvu pandemija dovela do povećanja posjedovanja kućnih pasa što stvora potrebu prilagodbe pružatelja turističkih usluga.

Njihova je studija nedavno objavljena u Journal of Vacation Marketing pod naslovom 'Društveno ponašanje putovanja sa psima: vozači, tendencije ponašanja i iskustva'. Tim iz Surreyja odlučio je shvatiti zašto ljudi putuju sa svojim psima, kako se osjećaju u vezi s tim i s kakvim se izazovima pritom suočavaju. 

"Neka izvješća pokazuju da populacija pasa u Ujedinjenom Kraljevstvu iznosi 11 milijuna, pri čemu 29 posto odraslih u Ujedinjenom Kraljevstvu ima psa u svom domu. Stoga je razumljivo da sve više ljudi želi uključiti svog 'najboljeg prijatelja' u planove za odmor. Turistički ponuđači koji prihvate ovaj trend imat će značajnu korist", navodi Lori Hoy, istraživačica i glavna autorica studije.

"Razumijevanje onoga što utječe na proces donošenja odluka ljudi koji žele putovati sa svojim psima omogućit će destinacijama, pružateljima usluga smještaja, atrakcijama i prijevoznicima da ponude usluge prilagođene psima i komunikacijske kanale koji će odjeknuti kod ove publike", dodaje.

Savjetuje pružatelje turističkih usluga da omoguće jasne, lako dostupne informacije o svojim ponudama prilagođenima psima, ublaže zabrinutost i komuniciraju kako će iskustvo putovanja biti ugodno i za pse i za ljude.

Foto: Monty's Dog Beach
Foto: Monty's Dog Beach

Ciljani marketing i jasna komunikacija

Istraživanje je istaknulo motivaciju i sklonosti ponašanja vlasnika pasa kada je riječ o putovanju s ljubimcima. Studija se temelji na četiri bitne društvene percepcije, uključujući odnos između čovjeka i psa, uvjerenja o dobrobiti pasa, prikupljanje informacija i percipirane rizike. 

To sve značajno utječe na motivaciju i odluku vlasnika dok razmatraju hoće li i gdje potrošiti sredstva namijenjena odmoru.

Vlasnici kućnih ljubimaca vjeruju da je pas koji s njima putuje na odmor sretan pas što ima najveći pozitivan utjecaj na njihovu namjeru da putuju. Navode kako je dobivanje informacija o putovanjima prilagođenima psima značajno utjecalo na njihovu motivaciju za putovanje kao i na lokaciju te smještaj koji su tražili te kasnije rezervirali za ljetovanje.

Iako percipirani rizici nisu utjecali na namjere vlasnika da putuju sa svojim ljubimcima, imali su izravan, negativan utjecaj na konačnu odluku o putovanju. Ovi rizici uključuju zabrinutost zbog potencijalnih problema s prijevozom, smještajem i aktivnostima tijekom putovanja sa psima.

Hoy je zaključila da "prihvaćanje pristupa prema psima u turizmu nadilazi puku toleranciju". Radi se o stvaranju atmosfere dobrodošlice i usluga skrojenih za dobrobit i pasa i njihovih najboljih prijatelja.

To uključuje ponudu privlačnih aktivnosti, razumijevanje pasa kao osjećajnih bića i pružanje lako dostupnih informacija o posebnim politikama za pse.

Istaknula je da su ciljani marketing i jasna komunikacija o ponudama prilagođenima psima ključni. Na taj način pružatelji turističkih usluga ne samo da mogu poboljšati iskustvo za one koji putuju s ljubimcima, već se također mogu pozicionirati kao istinski pet-friendly destinacije ispunjavajući potrebe i očekivanja i pasa i njihovih vlasnika.

/// Igor Montanari-Knez: Monty's plaža za pse u Los Angelesu 'gorjet' će što se tiče promocije Hrvatske

/// Fokus na Pet friendly: Marriottova premium platforma za iznajmljivanje kuća i Petco potpisali suradnju

Naslovna fotografija: StockSnap / Pixabay

 

Autor:  HrTurizam.hr

28. prosinca 2023.