Samo u Ujedinjenom Kraljevstvu 29 posto odraslih ljudi ima barem jednog psa u svome domu. Od ožujka 2020. kupljeno je čak 4,1 milijun pasa čime se njihova populacija u UK ove godine popela na oko 11 milijuna.
Nedavno provedeno istraživanje istaknulo je motivaciju i sklonosti ponašanja vlasnika pasa kada je riječ o putovanju s ljubimcem.
Gotovo da nema vlasnika koji svog ljubimca ne smatra članom obitelji. Kad požele otići na godišnji odmor, mnogi od njih sa sobom žele povesti i psa.
Procjenjuje se kako će putovanja s ljubimcima do 2030. globalno gledajući iznositi 50,1 milijardu dolara. Međutim, mnogi hoteli i drugi smještajni objekti još im ne dopuštaju ulazak. Čini se da se isti fenomen događa u Europi i SAD-u.
Ogroman potencijal
Tim sa Sveučilišta Surrey u Velikoj Britaniji otkrio je potencijal rastućeg tržišta putovanja prilagođenih psima. Ispitali su putem interneta 611 vlasnika.
Istraživači su izjavili da je u Ujedinjenom Kraljevstvu pandemija dovela do povećanja posjedovanja kućnih pasa što stvora potrebu prilagodbe pružatelja turističkih usluga.
Njihova je studija nedavno objavljena u Journal of Vacation Marketing pod naslovom 'Društveno ponašanje putovanja sa psima: vozači, tendencije ponašanja i iskustva'. Tim iz Surreyja odlučio je shvatiti zašto ljudi putuju sa svojim psima, kako se osjećaju u vezi s tim i s kakvim se izazovima pritom suočavaju.
"Neka izvješća pokazuju da populacija pasa u Ujedinjenom Kraljevstvu iznosi 11 milijuna, pri čemu 29 posto odraslih u Ujedinjenom Kraljevstvu ima psa u svom domu. Stoga je razumljivo da sve više ljudi želi uključiti svog 'najboljeg prijatelja' u planove za odmor. Turistički ponuđači koji prihvate ovaj trend imat će značajnu korist", navodi Lori Hoy, istraživačica i glavna autorica studije.
"Razumijevanje onoga što utječe na proces donošenja odluka ljudi koji žele putovati sa svojim psima omogućit će destinacijama, pružateljima usluga smještaja, atrakcijama i prijevoznicima da ponude usluge prilagođene psima i komunikacijske kanale koji će odjeknuti kod ove publike", dodaje.
Savjetuje pružatelje turističkih usluga da omoguće jasne, lako dostupne informacije o svojim ponudama prilagođenima psima, ublaže zabrinutost i komuniciraju kako će iskustvo putovanja biti ugodno i za pse i za ljude.