Prvi elektrobaterijski vlak proizveden u Hrvatskoj koji je proizveo Končar europskim i novcem iz državnog proračuna, uspješno je ovoga tjedna obavio svoju prvu vožnju od Zagreba do Bjelovara.
Mnogi se slažu kako je to bio povijesni dan za hrvatsku željeznicu jer je u promet pušten prvi baterijski elektromotorni vlak, visokotehnološki i održivi proizvod domaće industrije.
Vlak iz Končareva pogona prometovat će na dionici Zagreb - Bjelovar koristeći se strujom i baterijama na neelektrificiranim dijelovima pruge. Predsjednik Uprave Končara, Gordan Kolak, izjavio je u središnjem Dnevniku HTV-a kako je iz Končareve perspektive baterijski elektromotorni vlak segment održivosti.
"S ovim elektrobaterijskim vlakom prvi put rješavamo problem zelenog transporta na dijelovima neelektrificiranim prugama, čiji se transport odvijao s dizel vlakovima. Ti vlakovi su jako stari, bučni s velikim emisijama CO2", rekao je Kolak, naglasivši da se puno ulaže u modernizaciju transporta, u neka nova tehnološka rješenja.
Elektrifikacija
Ovaj vlak je jedan od najboljih odgovora upravo na gorući problem - kako riješiti pitanje održivog zelenog transporta na neelektrificiranim dijelovima pruge, rekao je. "Otvorili smo opciju više za hrvatske željeznice", dodao je.
Ovo je desetljeće željeznice i poznato je da Europa obilato financira takve projekte. I ovaj je u konačnici financiran europskim novcem pa se postavlja pitanje koliki je onda zapravo problem činjenica da je 60 posto željeznica još uvijek neelektrificirano.
/// Končar na sajmu InnoTrans u Berlinu predstavio dva nova vlaka – baterijski i mjerni
"Pa postavlja se pitanje ima li smisla ući u potpunu elektrifikaciju svih tih pruga ako imamo kvalitetno rješenje upravo za te pruge. Sama činjenica da ćemo imati baterijske vlakove koje imaju doseg već od sto kilometara govori o tome da možda nije ni potrebno elektrificirati sve pruge, jer je pitanje naravno i fizibilnosti investicije u elektrifikaciju u odnosu na rješenje tog transporta baterijskim vlakovima. Ja mislim da smo mi ovime ipak otvorili opciju više za hrvatske željeznice i ipak osigurali jednu kvalitetnu alternativu takvim kapitalno intenzivnim projektima. Ovo su rješenja koja su vrlo pouzdana, kvalitetna, zelena, održiva, a rješenja koja su tehnološki napredna i stvarno je vrlo ugodno voziti se u jednom takvom vlaku u kojem je u konačnici ta razina buke svedena", odgovorio je Kolak.