hotelsoba

Hoće li privatni smještaj uništiti sektor hotelske industrije?

U Zagrebu se održao Adria Hotel Forum, jedna od vodećih hotelsko-investicijskih konferencija u Europi koja iz godine u godinu prati i propituje relevantne pojave u hotelskoj industriji, a ove...

U Zagrebu se održao Adria Hotel Forum, jedna od vodećih hotelsko-investicijskih konferencija u Europi koja iz godine u godinu prati i propituje relevantne pojave u hotelskoj industriji, a ove se godine bavila se pitanjem razvoja u središnjoj temi „DEVELOPMENT AND BEYOND“.  Na konferenciji su bile vrlo zanimljive panel rasprave s vodećim i eminentnim turističkim stručnjacima iz cijele Europe, koje bi bilo šteta ne prenijeti te predstaviti važne zaključke i izjave.

Tako je drugi dan međunarodne konferencije bila zanimljiva panel diskusija na temu  „Privatni smještaj vs. hoteli“ , a “sučelili” su se hotelijeri s predstavnicima „ekonomije dijeljenja“. Diskusiju panelista – Carly Weber (HomeAway), Darren Blanchard (Carlson Rezidor Hotel Group), Tobias Brown (Business 2 Hospitality), Eric Jafari (SACO Property Group Moderator) moderirao je Ivan Pukšar (Kompas Zagreb) te je uvodno naveo činjenicu da je u Hrvatskoj više od 50% kapaciteta u privatnom smještaju. Hoće li privatni smještaj uništiti sektor hotelske industrije?

Hoteli, u usporedbi s privatnim smještajem, pružaju veći stupanj sigurnosti, zone privatnosti te u hotelu znate što možete očekivati smatra, smatra Darren Blanchard. Eric Jafari smatra da će, nakon dolaska Airbnb-ja koji nudi jeftin, budget smještaj, budućnost biti cijenom pristupačniji, budget hoteli. Najbrže rastući segment, milenijalci, kao i južnoazijski segment – ne vrednuju danas iste stvari kao gosti unazad 20 godina, smatra Jafari te možemo očekivati sve više apartmana-hotela na tržištu. Darren Blanchard, predstavnik hotelijera koji osobno koristi i usluge Airbnb-ja, izražava želju i da Airbnb i apartmani plaćaju poreze i zadovoljavaju sanitarne uvjete. Eric Jafari naveo je primjer Ubera koji  je promijenio „igru“ u ekonomiji dijeljenja te da sve ono što su nas učili – da je najbitnija lokacija i sl.- danas više ne vrijedi te da se prvenstveno traži autentičnost.

Tobias Brown najavio je iskustva u regiji u ulaganja u sportske resorte (u Crnoj Gori),  zatim u Beogradu. Kategorizacija pomaže pri bukiranju jer pruža sigurnost, no 3 zvjezdice na istoku su puno kvalitetnije nego 5 zvjezdica u Londonu ili Parizu.

adf2017

Sljedeća panel diskusija „Razvijaju li se hoteli na Jadranu sukladno globalnom tržištu ili postojeći akteri samo koriste trenutnu konkurentsku poziciju?“  okupila je paneliste: Ivanu Budin Arhanić (Valamar Riviera), Tarika Bilalbegovića ( Ascendant Project Finance), Federica Holzmanna (Catalonia Hotels), Sebastiana Loddera (T3 Hospitality Management), a moderirao je Philip Camble (Whitebridge Hospitality).  Postavljeno je pitanje je li brend nužan danas, na koje su panelisti dali različite odgovore. Federico  Holzmann smatra da je brend danas sve manje važan, a proizvod postaje sve važniji, promjenu donosi tehnologija, a danas u Barceloni prva tri mjesta zauzimaju hoteli koji su nezavisni.

Kako Hrvatska može zadržati ovaj veliki rast i učiniti ga održivim?  Ivana Budin Arhanić navela je problem povezanosti, ističući da samo 7% svih gostiju u Hrvatsku stiže avionom te da postoji neravnoteža između velike potražnje i ponude (od 4 ili 5 zvjezdica) koja nedostaje na tržištu. Tarik Bilalbegović smatra da veliku prepreku predstavlja vlada koja nije orijentirana na podršku biznisu, kao što je to npr. u Crnoj Gori.  Federico  Holzmann primjećuje i da je veliki problem u Hrvatskoj odljev educiranih zaposlenika, uz sezonalnost. Ivana  Budin Arhanić pak navodi da je danas izazov u Hrvatskoj naći kvalificiranu radnu snagu jer su kapaciteti iscrpljeni.

Sebastian  Lodder smatra da rješenje za sezonalnost nisu golf tereni, već treba tražiti druga rješenja, npr. u sve starijoj populaciji Europe, koja rado putuje i ima vremena tijekom cijele godine.

 

Vijesti: